Gå til innhold

Pupsi skal ha baby

Pupsilure

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Velkommen hjem!! Takk for at du delte historien din med oss! Goffel er supersøt!!! :rødme: Og så bra at mannen din viser seg å være superpappa!!! :strix:

Leit med ammingen, får håpe det bare er startproblemer, og at det tar seg opp etter hvert.. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Vi la oss ca 22.30. Våken fra 24-01 med amming og litt sutring. Så våken fra 04-05 igjen, og så våknet vi av vekkerklokka 8.30. Lillegutt har jo gått ned endel i vekt så vi må gi mat hver tredje time. Han har sovet og ikke vært noe interessert i maten på to av måltidene nå, men vi må jo få i han mat. Ikke lett å mate sovende baby :rolleyes:

Så vi har vel sovet ca 7,5 time totalt i natt da :) Men med to avbrudd. Mannen er våken sammen med meg om natten. Han er faktisk flinkere til å dytte puppen inn i munnen til Goffel enn det jeg er, og han har ansvaret for MME etter måltidet, så vi er våkne sammen.

Goffel har sovet sammen med meg i natt :rødme: Jeg syns han var litt kald, og han sutret litt, og da var det mye lettere å ha han i sengen. Ingen fare for at jeg legger meg over han eller noe. Føler jeg har full kontroll, og det er kjempekoselig!! :kgbaby: Som å ligge å kose med en liten kattunge. :) Han er så myk at det er nesten ikke til å tro!

Vi er veldig fornøyde med natten begge to :)

Nå skal mannen ut å handle litt og levere noe på biblioteket, og i kveld blir han borte fra 18-22 på styremøte i borettslaget. Men jeg har nok av venner og familie som mer enn gjerne vil komme å holde meg med selskap, og hjelpe til med babyen ;)

Endret av Pupsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååå!!! For et nydelig, lite nurk!!!!! GRATULERER SÅ MASSE!!! :klemmer: Godt å høre at formen er bedre! :jepp: Hvordan er det å ikke ha stooooor mage mer ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig rart at magen er borte! Men det føles veldig greit :) Har ikke savnet den enda ;) Syns jeg er blitt sååå tynn nå, men mannen er ikke enig, og når jeg prøver å se det litt utenfra ser jeg at det fortsatt er mye mage igjen :sjenert:

Vekten viser forresten ca 68. Dvs ned 5 kg. Og fortsatt 10 kg mer enn startvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tar nok sin tid før kroppen går tilbake til normalen ! :jepp: Hvordan går det med amminga ? Hvordan føles det ? ( hvis du ammer, da...;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammingen går bedre nå. Har vært litt problemer, men nå har det begynt å komme masse melk. Det var vondt i starten pga feil teknikk. Syns ikke de var så flinke til å instruere meg på sykehuset. De sa jeg skulle prøve å få han til å suge, jeg puttet puppen i munnen hans, han sugde bare på vorta. Når de spurte om han sugde svarte jeg ja, og de trodde alt var fint. Det trodde jeg også, for jeg visste jo ikke noe særlig om amming. På hjemreisedagen har han gått ned for mye i vekt, og det blir oppdaget at jeg har gjort det helt feil :roll:

Så nå må han ammes hver tredje time hele døgnet, og få morsmelkerstatning etter hvert måltid til jeg får opp produksjonen.

Vi skal på sykehuset for veiing i morgen :)

Er ikke så veldig glad i ammingen. Sikkert fordi jeg har hatt litt problemer, og blitt sår. Jeg syns det er mest styr, og skulle egentlig gjerne sluppet :sjenert: Men veldig gøy å se at puppene vokser da!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer SÅÅÅ mye, Pupsi!!!!!! (skulle ha hoppet og danset for deg, men uttykksikonene mine virker ikke...). Jeg har vært innom og tittet litt av og til, så kjekt at du endelig er i mål:)))))

Det kan ta litt tid før en føler en kommer skikkelig i gang med ammingen. Prøv bare å vær litt tålmodig i starten, så går det seg sikkert til;) Og skulle det ikke gjøre det, er det ingen skam det heller!!

Nyt timene og dagene med den nydelige gutten din og den snille mannen din! Er såå glad på deres vegne!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om to uker så har den verste sårheten gitt seg og da er amming bare kos og ikke styr :) Men jaggu er det vondt i begynnelsen, auau :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Vest :klem:

Ja, jeg håper og regner med at ammingen går bedre etterhvert, angelou :jepp:

Nå har han sovet i 2,5 time til. Jeg blir nesten litt bekymret :sjenert: Han er jo ganske gul i huden. Men gulsott-testen viste at han ikke hadde det. Pleierene reagerte også på at han var så gylden. De sjekket enda en gang, litt senere, og han hadde litt høyere verdier, men fortsatt under.

Får be de sjekke det i morgen på sykehuset. Håper jeg bare har fått en sovebaby :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pupsi, så fin fødselhistorie....da med tanke på at de oppdaget seteleie før fødselen!!!

Sitter her å skriver med en hand :fnise: ....hadde så lyst å skrive her...

Stå på, ammingen blir bra etterhvert.....ellers kan skjold hjelpe hvis du blir veldig sår! Purilan er også en god venn å ha for det ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så nydelig gutt dere har fått Pupsi. :klemmer:

Men kan jeg spørre om noe, hvorfor ble du barbert når du skulle ha inn kateter? Trodde ikke de pleide barbere lenger, jeg... Forresten lykke til med ammingen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skrive med en hånd gjør jeg nå også :jepp: Er vel bare å venne seg til det nå fremover ;)

Jeg tror ikke jeg ble barbert pga kateteret, når jeg tenker meg om. Var nok pga snittet, for hun tok bare helt øverst.

Nå har han våknet litt mer. Vi har vært på første trilletur, og etter det har han vært sulten, og fått mat selv om det ikke hadde gått 3 timer :tommelsmil: Mye sutring nå de siste timene, men nesten bare koselig at han gjør noe annet enn å sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så fantatisk å høre om alt :rødme: . Får helt tårer i øynene. Speseilt da du fortalte om mannen din som kom inn på operasjonesstua med sykehusklær. Vet ikke hvorfor. Det er bare så utrolig koselig. Dette må være noe av det nærmeste og mest intime et par kan oppleve sammen. Det er utrolig vakkert :rødme:

Hvordan er vognen? :jepp: . Jeg har kjøpt den samme, men 2007-modell :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen var veldig flott i sykehusklær altså ;)

Foreløpig fornøyd med vognen, men alt for tidlig å si egentlig :) Fint at du fikk tak i en, Becky :)

Jeg er så følelsesløs i magen jeg. Helt fra navlen og ganske langt ned. Merker ingenting der. kan klype hardt i huden og fettet. Nervene er kuttet. Tar lang tid før de vokser sammen igjen. Håper jeg blir helt bra igjen!

Såret er litt vondt også, men det er jo bare 4 dager siden, så ikke så rart. har ikke tatt så mye smertestillende i dag. Tok en ibux og en paracet i dag tidlig.

Renselsen er betydelig mindre! Var verst de to første dagene.

Nå går vi å legger oss snart. Kontroll på sykehuset i morgen. Er spent på hva han veier nå.

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjempefin Goffel er :rødme: Et virkelig lite sjarmtroll! :strix:

Koselig å høre fra deg, og må igjen si at jeg er imponert over hvor rolig du er i forhold til det hele. Svært lite drama å spore i denne boken altså :fnise: Det smitter sikkert over til Goffel, og derfor blir han en rolig sovebaby også :Nikke:

Håper ammingen går seg til etter hvert :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fortsatt stifter regner jeg med??? for de skal fjernes på dag10 og gudameg så lettet jeg var da.....og begynnte å få litt følelse igjen.....ellers kjennes det fortsatt litt merkelig ut rundt snittet og legen mener det kan være opp tiil 3-6mnd....ikke ubehagelig bare litt rart når du tar på.

Høres ut som du koser deg masse med lille Goffel! Fikk vi forresten vite hvor stor han var :klø: er litt i ammetåka om dagen jeg da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...