Gå til innhold

Pupsi skal ha baby

Pupsilure

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men det er jo faktisk bra å gå litt også... være i bevegelse... for da skrur man liksom babyen lengre ned i bekkenet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har det bra! :)

Føler på meg at noe er i gjære... :klem:

Lykke til dersom jeg for en gangs skyld har riktig magefølelse! :fnise:

:klem:

Søndag er forresten en fin dag å bli født på! Det ble nemlig jeg og er storfornøyd :jepp:

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er her fortsatt :vinke: Hyggelig med besøk av dere :klemmer: :klemmer:

Vet ikke om det er så mye som skjer, men det er jo denne slimproppen da. Har løsnet flere deler av den i dag. Og jeg kjenner stadig noe i skjeden/livmorhalsen. Ømhet i livmorhalsen, og som om noe lite vandrer nedover skjeden. Sikkert slim :jepp:

Vært litt hormonell i dag, etter "krangling" med svigermor på telefonen ang besøk på sykehuset med en gang han er født, og å gi beskjed så fort noe skjer. Og jeg er sliten og drittlei, og klager masse til mannen. Vil ikke vente mer!! Noen dager går det greit, men denne dagen har vært ganske fæl. Håper det er bedre i morgen :)

Heldigvis er lille nurket mitt veldig aktiv, så jeg tenker at morkaken fungerer som den skal, og jeg vet hele tiden at det er liv i han. Man leser jo så mye skrekkhistorier om morkakesvikt etter terminen. Er litt redd for det. Men ikke noe jeg tenker kjempemye på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått prikker/utslett på store deler av magen. Den delen jeg klarer å se selv :gjeiper: Mannen sjekket under navlen for meg, og der var det ingenting. Men over navlen har jeg masse små røde prikker som har kommet de siste to timene. Det klør heldigvis ikke. Aner ikke hva det kommer av. Har ikke barbert, smurt eller gjort noe som helst i dag. Kun dusjet. Er veldig redd det er begynnelsen på strekkmerker :overrasket: :overrasket: Har vært veldig sprengt i dag...

:grine:

Endret av Pupsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det skjer i løpet av dagen :)

er jo den 15 i dag :Nikke:

Er lov å være lei og hormonell! :klemmer:

Endret av Mokkon83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SYnes det er så unødvendig av folk(uansett hvor nær i familien de ligger) skal kreve ting av de kommende foreldre.....er det ikke naturlig for deg å ringe svigermor å fortelle så får hun jammen meg svelge det :slår:

Uff kjedelig du ikke har født enda, men kan skje når som helst......1-7 dager sier dem etter slimproppen går så sent i svangerskapet! :hoppe:

Om det skjer i dag så blir Goffel akkurat 1mnd yngre en Bumba!

Ellers håper jeg formen er bra untatt det utslettet(som jeg tenker kan være hormonelt) :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Neytiri :klemmer:

Utslettene var borte da jeg våknet, så kanskje det var stress ja :vetikke: Jeg som skulle ha noen hviledager og stresse minst mulig :sur:

Er ganske ustabil i dag også. Sovet dårlig i natt. Er engstelig for å gå lenge over terminen. Redd for morkakesvikt... Og nå er mannen blitt redd også, akkurat da jeg begynte å roe meg ned litt. Vi så nemlig en reportasje fra NRK i går på youtube med endel drøye utsagt fra en eller annen overlege. Tydelig at det bare er pga penger at de ikke setter igang folk før. :roll:

Planen fremover nå er: mannen blir med meg til legen på onsdag, vi snakker enda mer med henne om at vi er bekymret, og ber henne ringe Rikshospitalet for å få en overtidskontroll så raskt som mulig. Har snakket med Rikshospitalet i dag. De sa først 14 dager, og deretter 10, og hvis man var veldig bekymret kunne man komme før. Men det var inegn automatikk i at man ble satt igang etter 14 dager, man kunne gå enda flere dager hvis alt var bra :sjenert:

Men jeg prøver å trøste meg selv med dette:

Jeg har vært på 4 ul der de har sagt noe om terminen. I uke 9 sa de 13. august, i uke 13 sa de 13. august, i uke 19 sa Rikshospitalet 10. august, og i uke 27 sa 3D-ultralyden 13. august. Min egen menstermin er 9. august, men jeg testet positivt først 4 dager etter IKM. Så det er ganske stor sannsynlighet for at 13. august er riktig. Og da er jeg jo egentlig bare 2 dager over termin nå :nigo::jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en skikkelig drittdag, er veldig hormonell, og griner og syter og klager. Mannen er snill og lytter og snaker med meg. Har roet meg nå...

Er bare så sinnsykt lei av å gå rundt med denne store magen :sur: Alt er så tungt. Alt er kjedelig. Og jeg blir gal av å vente på noe som jeg ikke vet når skjer. Og så har jeg vel hisset på meg alt av familiemedlemmer ved å klage for at folk ringer :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt en skikkelig drittdag, er veldig hormonell, og griner og syter og klager. Mannen er snill og lytter og snaker med meg. Har roet meg nå...

Er bare så sinnsykt lei av å gå rundt med denne store magen :sur: Alt er så tungt. Alt er kjedelig. Og jeg blir gal av å vente på noe som jeg ikke vet når skjer. Og så har jeg vel hisset på meg alt av familiemedlemmer ved å klage for at folk ringer :sjenert:

Hei Pupsi

Skjønner akkurat hvordan du har det, men prøv å tenk på at det ikke er så lenge igjen, selv om det føles som en evighet.

Jeg startet å vente på at noe skulle skje 14 dager før termin, og tenk om jeg hadde gått 14 dager over. Tanken slo meg innimellom og jeg tenkte ofte på om hvordan og når det skulle sette igang. Jeg viste jo ikke hva jeg hadde i vente og det var mange tanker i forveien og plutselig var jo dagen der hvor ting skjedde og all den ventingen var glemt.

Jordmor spurte meg om jeg hadde syntes det var lettere om man hadde både dato og klokkeslett på når fødselen skulle være, og ja... Jeg tror jeg hadde syntes det hadde vært bedre om de sa feks. den 16.august kl.08.00 så setter fødselen igang :fnise:

Men slik er det jo ikke. Får håpe at det at slimproppen din har gått setter igang resten. Det beste tipset jeg kan gi deg er å prøve å gå så mye som mulig om riene setter igang og det tar tid. Jeg bestemte meg for å gå opp og ned trappa til 2.etg 10 ganger, men jeg fikk bare til 4 før det kom ny rie :gjeiper: Så det sier seg selv at jeg ikke klarte disse 10 gangene...

Lykke til i alle fall :klemmer: Det er ikke lenge igjen nå til du får treffe på gutten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett at du har pusset opp Tripp Trapp stol, hvordan gjorde du det? Jeg har en jeg skal pusse opp og har slipt alle flatene med unntak av hakkene som sitte og benplata skal gli inni. Slipte du inni her også og hvor dypt slipte du evt? Jeg har brukt fint slipepapir (120) og føler ikke at det er mye som er slipt av. Bør jeg slipe dypere eller holder det når man bruker grunning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kose: Ikke så lett å gå over, og mange kvinner blir redde.....men nå får du høre på meg.....SLUTT Å LESE OM HVA SOM EVT. GÅR FEIL :opplyser: Er utrolig vondt å ha vonde tanker rundt fødselen.....men igjen må jeg si sånn som jeg har sagt andre steder.....kan ikke bli noe verre en hva jeg gikk igjennom og her sitter jeg med en nydelig jente og ingen varige men.......

Håper du får overtidskontroll om ingenting skjer snart :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv hatt en drittdag i dag, og jeg er ikke til termin engang,så du har min fulle forståelse :klemmer: Uansett er det ikke lenge til han er her Pupsi :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, så søte dere er :klemmer::strix:

Det hadde vært veldig greit å få utdelt et tidspunkt! Og da tror jeg at jeg kunne kost meg den siste tiden. Hvis jeg f.eks visste at det skjer i morgen skulle jeg klart å ha en kjempefin kveld nå :)

Jeg tenker ofte på Devilina som gikk langt over tiden og hadde en lang fødsel, og allikevel lever i beste velgående nå, med en levende baby :jepp: Det blir jo litt samme med deg, Neytiri, men samtidig litt annerledes også. Det gir meg masse trøst å tenke på det. For jeg tenker på en måte at livet stopper helt opp, og at det aldri i livet kan gå bra med både mor og barn. Men så går livet videre allikevel :nigo:

Har hatt en ganske grei dag, til tross for en dårlig start. Snille mannen min som passer på meg :yvonne:

Har sendt sms og bedt om at legetimen flyttes til i morgen, og da blir mannen med, og vi ber om at legen ringer Riksen og får satt opp overtidskontroll ganske snart.

Tripp trapp stol: jeg slipte ikke inni hakkene. Det ville blitt for mye jobb syns jeg, og jeg tror ikke det er SÅ farlig. Jeg slipte med en slipemus, men tror ikke det er kjempeviktig at du får tatt det kjempenøye, bare grunningen får litt feste, så tror jeg det går bra :) Ellers la jeg alle delene på plast på kjøkkenbenken, og rullet på grunning, lot det tørke, snudde delene og tok baksiden. Og det samme med maling. 2 strøk maling. Brukte en liten skumgummirulle fra Biltema. Og halvblank maling. Skal spraye på klarlakk etterhvert også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg er veldig glad jeg bor her jeg bor, for vi får overtidskontroll 7 dager over termin, og blir satt i gang seinest ti dager over.... Håper du slipper det, og at ting skjer av seg selv nå snart plutselig :)

Er selv født 16 dager over tiden, og var superfrisk når jeg kom, tjukk og god :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...