Neytiri Skrevet 31. mai 2010 #1561 Skrevet 31. mai 2010 Hørtes ut som et utmerket tilbud da MÅ være parkering da....kan ikke du ringe å høre?? jeg har gått sålangt en gang i uken, men siden bekkenløsningen nesten virker verre har jeg nå trappet opp til 2 ganger i uken....tror det er tingen!
SøsterLiten Skrevet 31. mai 2010 #1562 Skrevet 31. mai 2010 Hei Ja, regnet ikke med at du orket å lese alle sidene egentlig Kort oppsummert: vi giftet oss for et år siden, startet prøvingen ca i august. Fikk positiv test i desember, PP6. Det er en og Goffel er navnet ja :gjeiper: Jeg har sterk bekkenløsning og 100 % sykemeldt, ellers lite plager. Litt vanskelig å svare på hvorfor det ble Goffel egentlig I starten var det egentlig Gofle, men så skjedde det noe underveis. Mannen finner på mange morsomme ord, og vi har mye rare navn på ting Jeg husker en gang, helt i begynnelsen da vi ble kjent. Vi var hjemme hos meg, og hadde laget mat sammen. Rett før vi skal sette oss ned for å spise sier han, helt seriøst: "har du funnet frem glatlatne?" Jeg sa først bare "hæ?" for jeg skjønte ikke hva han sa. Så gjentok han det bare. "Har du funnet frem glatlatne?" og han så bare spørrende på meg. Jeg visste ikke hva jeg skulle si, jeg skjønte ikke hva han sa, selv om han snakket tydelig og så rett på meg. Etterhvert skjønte jeg at det var et tulleord som ikke betydde noenting, og jeg syntes det var fryktelig morsomt. Det er hans humor Takk for uppdate! Herrrlig når man har egen humor. Elsker sånne interne greier! LilleMann og jeg driver også med det, men ikke med navn eller ord bare vi finner forkortelser og sånn!! hehe Jeg er 50% sykemeldt for bekkenløsning og har også tenkt å begynne med svømme trening... Bare må finne et sted jeg kan gå... Idag var jeg på kurs og satt rett opp og ned i 7 timer og nå sitter jeg og gråter nesten for jeg har så vondt. På jobb har jeg mulighet for å legge meg flatt, men på et konferansesenter ble det liksom ikke helt aktuelt... Ha en super kveld!
angelou Skrevet 31. mai 2010 #1563 Skrevet 31. mai 2010 Vil også på bassengtrening, men her i byen er det ingenting sånn Har vasket badet n¨, og da blir det vel å ligge på sofaen resten av kvelden og ikke orke å røre seg Håper alt står bra til med deg Pupsi, er så dårlig på å oppdatere om dagen jeg, men følger med
Pupsilure Skrevet 31. mai 2010 Forfatter #1564 Skrevet 31. mai 2010 Bassengtrening er virkelig supert! Tror to dager i uken er litt for mye for meg, selv om det frister. Jeg har jo fysio en dag i uken, og kiropraktor en dag i uken. Enda godt jeg ikke jobber, det hadde jeg ikke hatt tid til :gjeiper: Du kan jo prøve det stedet jeg har hatt kontakt med da, SøsterLiten. Du bor i oslo, ikke sant? Jeg kommer hvertfall til å gjøre det, da det er få steder som har åpent på sommeren. Jeg må bare bestemme meg for om jeg skal ta en eller to dager, og om jeg skal ta en drop-in time før jeg bestemmer meg. Og om jeg skal ta mandag eller torsdag. Jeg vet hvordan det er, angelou Noen ganger orker man bare ikke å skrive, selv om man følger med Jeg har vært sammen med en venninne i noen timer i dag, og vært ute i parken her sammen med noen andre etter det. Har faktisk gjort noe fra kl 13 til 19.30. Det er ikke så ofte lenger! Det har jo vært så fint vær i dag Jeg bor et sted der det er et kjempefint uteområde/park, med masse mennesker som griller og soler seg, og barn som bader. Bare 5 minutter å gå fra leiligheten min. Det er ganske nybygd, og skikkelig fint og tilrettelagt. Har allerede vært der 3 ganger i sommer og grillet. Og kommer nok til å bruke det mye mer Men jeg kjenner det veldig i bekkenet nå... Innmari dumt for meg å sitte på harde benker/stoler. Nå venter jeg på at mannen skal komme hjem Og må vel spise litt snart.
SøsterLiten Skrevet 31. mai 2010 #1565 Skrevet 31. mai 2010 Jeg bor i Oslo ja! Hvor er det du går da? som er et gamlehjem? Åh please si noe som er mulig for meg å komme meg til!! Tenker på at jeg også burde ta kontakt med kiropraktoren... Er bare så INNMARI engstelig for kiropraktikk.... KNEKK KNEPP liksom... Jordmor og akupunktøren min sier at jeg bare MÅ gå... aiaiaiaiaiii... nyt sisten av kvelden!
Pupsilure Skrevet 31. mai 2010 Forfatter #1566 Skrevet 31. mai 2010 Jeg har snakket med http://www.fysiodirekte.no/Forside (av en eller annen grunn virket ikke knappen som lager linker :klø: ) Og tenker å begynne der Bassenget ligger nært sentrum, litt nedenfor carl berner. Jeg klarer hvertfall å kjøre dit Kiropraktor er ikke så skummelt som det høres ut som. Jeg syntes egentlig bare det er deilig å bli knekt opp Går hos "bekken og barn". Men syntes det er forferdelig dyrt!!
Pupsilure Skrevet 1. juni 2010 Forfatter #1567 Skrevet 1. juni 2010 Har vært hos fysio i dag. Føler egentlig ikke at hun gjør så veldig mye. Men hun er verdens koseligste, og virker veldig dyktig. Så hun vet vel sikkert hva hun driver med, men jeg føler at det blir mye prating og lite behandling. Det er kjempedeilig vær i dag også Lurer på om jeg skal legge meg ute i parken. Eller i hengekøya på verandaen. Bør vel kanskje holde meg her, for jeg venter egentlig på en mann fra GET. Har kjøpt endel grønnsaker og tenker å lage noe kjempesunt, men godt til middag. Mannen mener veldig bestemt at det ikke er mulig
Neytiri Skrevet 1. juni 2010 #1568 Skrevet 1. juni 2010 Ja da skjønner jeg det blir mye med 2 ganger i uken.....er jo fysio privat time jeg får da i bassenget......så er jo i samme slengen hvis du skjønner Uffameg synes det er kjipt å høre hvor mye penger du må punge ut for all den behandlingen. At sånne ting ikke går in i frikortet sånn som her i sverige :dåne: Her stråler solen også, blir nok grillings!!!
SøsterLiten Skrevet 1. juni 2010 #1569 Skrevet 1. juni 2010 Jeg har snakket med http://www.fysiodirekte.no/Forside (av en eller annen grunn virket ikke knappen som lager linker :klø: ) Og tenker å begynne der Bassenget ligger nært sentrum, litt nedenfor carl berner. Jeg klarer hvertfall å kjøre dit Kiropraktor er ikke så skummelt som det høres ut som. Jeg syntes egentlig bare det er deilig å bli knekt opp Går hos "bekken og barn". Men syntes det er forferdelig dyrt!! Jeg var med eksen min og fikk skrekken sånn... Vet at det ikke er det samme det som hva jeg evt skal men... Noen er redd blodprøver og jeg er redd kriopraktor... hehe... Det er bekken og barn som jordmor har sagt jeg skal gå til også... Hvor mye koster en time der? Har kjøpt endel grønnsaker og tenker å lage noe kjempesunt, men godt til middag. Mannen mener veldig bestemt at det ikke er mulig Hehe... Det er som å høre min mann! Han ELSKER at jeg er gravid for nå liker jeg ikke noen grønnsaker og vanligvis elsker jeg det. Deilig ferie fra grønt for sier han! Hva blir det for noe da?
Pupsilure Skrevet 1. juni 2010 Forfatter #1570 Skrevet 1. juni 2010 Ja, innmari dumt at det ikke er støttet på noe vis Men heldigvis får jeg behandlingene hos fysio gratis da, siden det er bekkenløsning med gangvansker. Men har betalt rundt 2500 hos fysio også, før jeg fikk diagnosen, og hos ei som ikke var offentlig støttet... Ikke greit å være redd for ting, SøsterLiten Jeg har mine ting jeg har angst for også. Men det hjelper kanskje litt at hun jeg går til er veldig sympatisk, hyggelig og rolig. Følte meg trygg på henne. Og hun advarte meg litt på forhånd, selv om jeg ikke syntes det var nødvendig i etterkant, for det opplevdes helt greit, det hun gjorde. Det koster 600 for første time og deretter 350 hos "bekken og barn". Første gangen tok hun mange tester på meg, for å kartlegge problemene, og vi snakket mye. Hun rakk å knekke litt også. Timen varte i 30 minutter. Andre gangen var det rett på knekkingen, og jeg var ferdig etter 15 minutter. Syntes det er brutalt å betale 350 kroner for 15 minutter! Jeg vet ikke hva det blir til middag enda. Mannen skal på trening og kommer ikke hjem før 19. Men bør vel begynne å tenke på det snart Jeg har aldri vært noe særlig glad i grønnsaker, og ikke nå heller. Men frukt spiser jeg veldig mye av nå som jeg er gravid. Har aldri spist så mye frukt før
Pupsilure Skrevet 1. juni 2010 Forfatter #1572 Skrevet 1. juni 2010 Hehe Jeg har faktisk en vannmelon liggende. Det er sinnsykt godt! Og så kan du spise, drikke og vaske ansiktet samtidig
siebaeo Skrevet 1. juni 2010 #1574 Skrevet 1. juni 2010 Jeg har snakket med http://www.fysiodirekte.no/Forside (av en eller annen grunn virket ikke knappen som lager linker :klø: ) Og tenker å begynne der Bassenget ligger nært sentrum, litt nedenfor carl berner. Jeg klarer hvertfall å kjøre dit Kiropraktor er ikke så skummelt som det høres ut som. Jeg syntes egentlig bare det er deilig å bli knekt opp Går hos "bekken og barn". Men syntes det er forferdelig dyrt!! Hallo! Jeg trodde ikke de knakk på gravide.. :klø: Det bassenget høres ut som det er behagelig nært der jeg holder til! Dersom jeg trenger det etterhvert er det kanskje et alternativ.. Er ikke ille enda. Men etter en flytur på 4 timer var det ikke så godt.. Harde stoler er PYYYYYYTON!! Ja, til myke seter! Lurte på en annen ting.. Synes å huske at du sa du foretrakk å ligge på magen? Hvordan får du det til nå..? :klø:
Pupsilure Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #1575 Skrevet 2. juni 2010 Joda, gravide kan knekkes Jeg ligger fortsatt på magen jeg. Men det er nok en mellomting mellom magen og siden, hvis du skjønner. Men jeg må trekke det ene beinet opp. Jeg har også en diger pute i sengen (150 cm lang) som jeg har mellom bena. Den hadde jeg ikke klart meg uten tror jeg! Men bruker ikke den når jeg ligger på magen. Har den liggende på den ene siden av sengen, og vekler litt i løpet av natten. I starten prøvde jeg å flytte den med meg rundt, men det fungerte dårlig Merker pollenallergien min ganske godt i dag. Øynene svir veldig. Magen ser ut til å ha vokst masse i løpet av de siste dagene. Og lillegutt er kjempeaktiv
siebaeo Skrevet 2. juni 2010 #1576 Skrevet 2. juni 2010 Hm.. jeg syntes det strakk så ekkelt i bekkenet nå når jeg prøvde å ligge sånn med beinet opp.. Savner det intenst! Men så liker jo ikke puppene å bl ligget på heller om dagen. Pamela kaller kjæresten meg nå Jeg har brukt en dyne mellom bena og det er veldig avslappende! Hot tips! Fant på noe lurt på stranda nå! Jeg grov et hull i sanda (+ to små hull) og la håndkleet oppå. Vips kunne jeg ligge på mage!!!! Oh, happy dayyy! :dåne: Det var så godt! Nada trykk på bekken og bare ligge og slappe av. Men det spørs jo hvor stort hull man må grave da... Så gøy med aktiv krabat i magen!!
cypress Skrevet 2. juni 2010 #1577 Skrevet 2. juni 2010 Ååååå.... ligge på stranda... Det hørtes digg ut!!! Hilsen kontorrotta.
Pupsilure Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #1578 Skrevet 2. juni 2010 Hahaha Det var kreativt. Synd du ikke har sengen full av sand Når jeg er hos kiropraktoren må jeg ligge på magen, og da får jeg ligge på en pute med et digert hull i, til magen. Jeg tror magen min er litt liten. Eller, den ligger akkurat på streken for hvor den skal på SF-målene da. Men den ser ikke så stor ut. Jeg er jo faktisk i slutten av 7. måned nå. Min venninne som er en måned kortere enn meg, har like stor, eventuelt litt større. Men hun har lagt på seg veldig mye også da, det har ikke jeg. Den ser vel mye større ut hvis du i tillegg har litt ekstra fett der. Jeg møtte hun som bor over meg i heisen i dag, og snakket litt med henne. Vi ser ut til å være omtrent like gamle, og jeg kunne godt tenkt meg å bli kjent. Men hvordan blir man det??! :klø: Hadde vært så innmari greit å ha noen venninner som bor rett i nærheten. Har vært en tur på besøk på jobben i dag. Noen hadde bursdag der, så jeg hadde med kake, og vi satt ute og koset oss På vei hjem var jeg en liten tur innom et nærsenter og der fant jeg et bankkort. Noen hadde gått fra minibanken med kortet i, og maskinen pep. Jeg tok det, og fant etterhvert en vekter som jeg ga det til.
Pupsilure Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #1579 Skrevet 2. juni 2010 Jeg har hatt mye kynnere de siste timene. Har ikke gjort noe spesielt egentlig, men har løftet noen småting, og satt meg ned på gulvet et par ganger, og da kommer kynnerne med en gang. Har hatt noen mens jeg bare sitter stille også. Syntes ofte det er ubehagelig med kynnere Ikke vondt på noen måte, men liker ikke å ha det. Og noen ganger gjør det at jeg må veldig tisse. Babyen er like aktiv, og han har hikket tre ganger i dag. Han spreller masse rundt, og blir tydelig irritert hvis jeg dytter på han Mannen ser nesten ut til å være mer opptatt av magen enn meg nå Ofte kommer han bort og skal bare kose med magen, og ser liksom ikke meg. Han syntes at magen er så fin, og vil ta på den hele tiden. Ikke alltid jeg liker det. Og sier til han at det faktisk er min kropp, selv om babyen hans bor inni der. Jeg syntes at jeg må få bestemme om jeg vil bli tatt på eller ikke. I morgen er det kiropraktor igjen. Er ganske støl mellom skulderbladene etter treningen hos fysio i går, og all tøyingen jeg holder på med. Merker også stivheten i ryggen min veldig godt etter at jeg er blitt gjort oppmerksom på den. Skal spørre om noen øvelser for den også. Fysioen mente at det var veldig viktig at jeg fikk holdt den bevegelig etter å ha blitt knekt opp. Men jeg vet ikke hvordan :klø:
Pupsilure Skrevet 3. juni 2010 Forfatter #1580 Skrevet 3. juni 2010 Har hatt endel kynnere i dag også, og de kan være ganske sterke. I dag har jeg vært hos kiropraktoren. Skal tilbake to ganger neste uke. Vet ikke helt om jeg føler at det blir noen forskjell jeg Timen er over så innmari raskt. Hun knekker opp noen få steder, og det er det. Nå er det egentlig ikke bekkenproblemer jeg er hos henne med, men en avstivning høyere opp i ryggen. Etterpå grillet jeg og to venninner pølser i parken her ute. Satt i sola i 3-4 timer, og jeg håper jeg har fått litt farge Det var veldig hyggelig Og jeg besøkte jo mormoren til mannen i dag også Tok en liten tur innom henne, hun bor ikke så langt fra kiropraktoren. I morgen er det fysio igjen. Mannen skal sitte på med meg inn til jobben. Gruer meg litt til å kjøre fra jobben hans og til fysioen, for det er nok endel trafikk på den tiden i byen. Men det går vel greit. Skal være sammen med venninne P når jeg kommer hjem. Vet ikke om vi bare soler oss, eller om vi drar på et senter. Veldig begrenset hvor lenge jeg kan gå på senter uansett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå