Pupsilure Skrevet 12. april 2010 Forfatter #1201 Skrevet 12. april 2010 Ja, jeg skal absolutt gjøre det Spørsmålet er bare når :klø: Har jo lyst til å gjøre det så snart som mulig da Men vil ha best bilder også. Hvilken uke var du i Devilina?
Pupsilure Skrevet 12. april 2010 Forfatter #1202 Skrevet 12. april 2010 Jeg har grått i et par timer nå Blokken vår skal totalrehabiliteres, noe vi har visst lenge. For noen uker siden fikk vi et skriv om at arbeidet skulle tas opp etter påske og at det da ville bli MYE støv og støy og at de anbefalte folk å reise bort på dagtid. Jeg ble glad da jeg leste det, for da ville de jo være ca ferdige til babyen kommer. Men, nå har vi funnet ut at det ikke er tilfellet. De skal starte på blokken vår i september, og er ferdige i desember :grine: Hva faen skal jeg gjøre i de månedene?! De har holdt på en og annen dag tidligere og det har bråkt så fælt at jeg ikke har klart å tenke her inne. Klarte ikke å snakke i telefonen, folk hørte meg ikke, og jeg holdt på å bli gal av bråket. Hva gjør jeg nå? Gleden ved å få en baby føles helt borte akkurat nå. Ser for meg at jeg ikke sover om natten, og må komme meg ut av huset kl 7 hver morgen, og henge hos en eller annen venninne eller slektning i timesvis. Mens jeg mest av alt vil bli kjent med babyen min i fred og ro, kunne sove når jeg vil, og ikke måtte forholde meg til andre mennesker eller bry meg om hvordan jeg ser ut, eller alt rotet jeg etterlater meg
siebaeo Skrevet 12. april 2010 #1203 Skrevet 12. april 2010 Å fytte rakkern så kjedelig! Jeg ville gått til styret og bedt om en samtale. Se om det er noen tiltak som kan gjøres. Kanskje ekstra støvsikring og fokus på ren byggeplass. Og krev å få en detaljert framdriftsplan så du vet når de holder på akkurat i din oppgang eller naboleiligheter! Dette bør de kunne framdrive. En hver byggeplass skal ha en framdriftsplan og HMS-tiltak! Det er jo ikke holdbart å gjøre leiligheten ubeboelig i så lang tid. Nattarbeid kan de ikke drive med. Beste hadde kanskje vært om dere kunne bodd et annet sted selvfølgelig men det er kanskje ikke så lett å få til...? Skjønner at du er lei deg nå! Men dere finner en løsning innen da!! :klem:
Devilina Skrevet 12. april 2010 #1204 Skrevet 12. april 2010 Ja, jeg skal absolutt gjøre det Spørsmålet er bare når :klø: Har jo lyst til å gjøre det så snart som mulig da Men vil ha best bilder også. Hvilken uke var du i Devilina? Uke 26, ergo forrige uke
Pupsilure Skrevet 12. april 2010 Forfatter #1205 Skrevet 12. april 2010 Problemet er ikke støvet, men bråket... De borer og pigger opp betongen. det bråker så sinnsykt. Men de kan jo ikke gjøre det noe annerledes. Vi har egentlig ikke krav på å vite noe som helst, men mannen min er med i styret Jeg vurderer en mnd i spania. Så får vi ferie i samme slengen. Eventuelt blir det å bo hos svigermor, men det frister så sinnsykt lite. Mormoren til mannen bor også i samme hus som svigermor, og hun er en sånn som skal bry seg med alt, alltid vet best og jeg er redd forholdet mitt til den familien kommer til å være ødelagt for alltid hvis jeg skal bo med dem med nyfødt baby. Det kommer til å bli så mange situasjoner der de vet best, og jeg kommer ikke til å takle å bli fortalt hvordan jeg skal gjøre ting. Den verste støyen vil være i ca en mnd.
Neytiri Skrevet 12. april 2010 #1206 Skrevet 12. april 2010 NEI HVAAA??? Det går jo ikke an! Jeg er enig med siebaeo...du må få et møte!!!!! Ikke godt når man har graviditet hormoner heller
siebaeo Skrevet 12. april 2010 #1207 Skrevet 12. april 2010 Har du muligheten til en mnd i Spania må jo det være utrolig bra! Snu det negative til det positive.. Hva mener du med at dere ikke har krav til å vite noenting som helst?? Det har jeg litt vanskelig for å skjønne... (jeg er i bransjen)
Mokkon83 Skrevet 12. april 2010 #1208 Skrevet 12. april 2010 så utrolig kjedelig at de skal totalrenovere blokka deres akkurat da! må vel være et eller annet feks kommunen kan stille opp med i form av boalternativ ettersom du har nyfødt da? evt leie noe rimelig dersom dere har mulighet til det? å bo rett oppi svigerfamilien høres ikke spesielt sunt ut heller.. håper dere finner ei bra løsning!
Pupsilure Skrevet 12. april 2010 Forfatter #1209 Skrevet 12. april 2010 Styret forteller egentlig ingenting om planene fordi de kan endres hele tiden, men mannen fikk vite det fordi han har skrevet under taushetserklæring, og er litt med i styret. Vi beboere får ikke vite noe datoer eller rekkefølger på ting. Det er et stort firma som står for rahabiliteringen... Om det er lov å gjøre det sånn eller ikke vet jeg ikke, men nå fikk jo vi vite ting allikevel Har googlet litt og det er visst ikke bare bare å dra til spania heller. Mannen har ekstrem flyskrekk og flyr ikke, han syntes det blir altfor dyrt, og de tar tid å få pass til baby, og de bør ikke fly før de er ca en mnd gamle. Så da blir det å bo hos svigermor på dagtid Arbeidet begynner 07 og de holder på til 16 eller 17. Mannen tar hjemmekontor og er sammen med meg og babyen hele tiden. Eventuelt ferie hvis det blir for mye jobb med babyen. Og vi drar dit hver morgen, og hjem igjen på kvelden. Og vi oppholder oss inne på et rom med seng og laptoper. Eventuelt er litt ute i stua. Men er ikke så veldig glad i hunden deres. Og stefaren hans er også muligens hjemme. Han sier fra til sin familie når det blir for mye innblanding. Mormoren hans går jo hjemme hele dagen, han har også hjemmeværende tante i samme bygg og kreftsyk stefar. Moren hans er heldigvis på jobb. Men det er en diger villa (det heter ikke hus på den kanten av byen der han er fra ) med tre leiligheter, så forhåpentligvis holder tante og mormor seg i sine egne leiligheter mesteparten av tiden. Så det er ikke sikkert det blir så ille allikevel. Og vi håper de har gjort ferdig det mest bråkete på en mnd.
siebaeo Skrevet 12. april 2010 #1210 Skrevet 12. april 2010 Taushetsplikt?? Er det ikke deres penger de rutter med og?? Betalt gjennom husleie? Jeg skal undersøke litt.... Dette synes jeg høres helt utrolig ut. :klø: Så bra at dere kan ha en egen leilighet i alle fall..
Pupsilure Skrevet 13. april 2010 Forfatter #1211 Skrevet 13. april 2010 Skulle ønske vi kunne få vite alt om planene deres, men kan jo forstå at det vil være upraktisk for dem å fortelle beboerene alt. For det vil nok bli mye klager hvis ting ikke går akkurat som planlagt og ting blir utsatt. Men håper at mannen kan få vite litt av styret allikevel. Ellers kan vi jo prøve å snakke med firmaet som rehabiliterer her, og forklare situasjonen. For dersom de ikke har tenkt til å gjøre noe på blokka vår en dag, så vil jeg veldig gjerne vite det slik at vi kan være hjemme. Og så håper jeg at de har korte dager på fredager Egen leilighet er vel litt å ta i... Vi får et soverom. Mannens stefar har lungekreft og vil muligens være veldig syk på den tiden. Føles ikke så veldig greit å invadere hjemmet hans da. Så vi holder oss vel inne på det lille soverommet. Men er utrolig glad for å ha funnet en løsning. Selv om jeg er veldig lei meg for at den første tiden med babyen vår skal bli slik. Jeg hadde egentlig tenkt meg en tur på jobb i dag, for å se hvordan formen er, om jeg kan jobbe litt igjen, men jeg hadde vondt før jeg i det hele tatt stod opp, så det er ikke noe vits. Lille Goffel blir bare større og større. Noen ganger sparker/slår han på begge sider av magen samtidig
Pupsilure Skrevet 13. april 2010 Forfatter #1212 Skrevet 13. april 2010 Jeg og venninnen min skal på spa Det er noe som heter spadeal som har behandlinger til 350 kr. Vi har lenge hatt lyst til å dra til Holmsbu spa, og nå har vi bestilt Skal kjøre en times tid fra oslo, få behandling, bade i bassenget, ta boblebad og bare kose oss
Michelin Skrevet 13. april 2010 #1213 Skrevet 13. april 2010 Høres kjipt ut med renoveringen av blokken deres, håper dere finner en løsning slik at dere kan bo hjemme. Tror jeg hadde gått på veggen om jeg skulle bodd på et lite soverom, også slapper man jo mye mer av hjemme hos seg selv, og tenker det er viktig med et lite nurk å ta seg av. Kos deg på spa, det fortjener du.
Pupsilure Skrevet 14. april 2010 Forfatter #1214 Skrevet 14. april 2010 Takk Michelin Gleder meg veldig til spa altså I går kom overmadrassen vår Det er en 7 cm tykk overmadrass i memoryfoam (likt materiale som tempur). Vi har sovet på den i natt og jeg har dessverre ikke sovet så bra, men det er visst normalt i starten. Kroppen trenger noen netter på å venne seg til den. I går dro jeg å svømte. Svømmehallen her er nettopp åpnet etter oppussing, og jeg har bare vært der en gang før med bassengtreningen. Men siden jeg har treningskort hos nautilus så svømmer jeg gratis, så i går dro jeg ned dit alene. Det var nesten ingen mennesker der Var nesten alene i bassenget. Svømte litt frem og tilbake og gjorde noen øvelser. Det var deilig å være i vannet. Det er store vinduer der som slipper inn sola veldig bra, så jeg følte et øyeblikk at jeg var på sydenferie Fikk veldig vondt i bekenet etterpå. Måtte vagge meg gjennom senteret for å komme til bilen Lille babyen ligger så fint inni magen min og sparker med bena sine :rødme:
Pupsilure Skrevet 14. april 2010 Forfatter #1215 Skrevet 14. april 2010 Veide meg forresten i dag, og veier nå 60 kg. Gått opp ca 2-3 kg totalt. Hadde besøk av venninnen min i går. Hun har termin en mnd etter meg og har gått opp 10 kg. Syntes det er veldig rart at det er så store forskjeller. Vi veide omtrent det samme i utgangspunktet.
angelou Skrevet 14. april 2010 #1216 Skrevet 14. april 2010 Og så er det veldig forskjell på NÅR i svangerskapet man legger på seg også. Jeg la på meg mest i 2.trimester sist, nesten ingenting i 1. og 3.trimester, og det gjør jeg foreløpig denne gangen også. La ikke på meg noe fram til uke 12, og nå har jeg gått opp fire kilo. Sist gikk jeg opp ni kilo, og når jeg kom hjem fra sykehuset hadde jeg gått ned 14 Men blir sikkert litt annerledes denne gangen, får nok mer vann i kroppen når det blir varmt og sommer.
Devilina Skrevet 14. april 2010 #1217 Skrevet 14. april 2010 Og så er det noen som har mye vann i kroppen og andre ikke... vann binder jo fett og er jo tungt.
Pupsilure Skrevet 15. april 2010 Forfatter #1218 Skrevet 15. april 2010 Jeg har bestilt time til 3D ultralyd Tirsdag 11 mai kl 15.30. da er jeg 27+2 :rødme:
Mokkon83 Skrevet 15. april 2010 #1219 Skrevet 15. april 2010 å, så spennende med 3d ultralyd!!! tør jeg spørre hva noe sånt omtrent koster? kult legger du ut bilde her da?
Pupsilure Skrevet 15. april 2010 Forfatter #1220 Skrevet 15. april 2010 ja, jeg legger nok ut bilde Hvis vi får noen fine da. Det koster 900 kr på den klinikken jeg skal til. Veldig varierende priser rundt omkring i landet! har sett det helt opp til 1600, og ned til 750.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå