Zia Skrevet 8. april 2010 #1181 Skrevet 8. april 2010 Hjelpes, nå er det jo snart 23 uker her :dåne: Synes tiden går så sykt fort Høres ut som du er rammet av det typiske jente-symptomet med tanke på jobb - veldig mange jenter er så pliktoppfyllende at de ikke klarer å gjøre det som er best for en selv Å tilby seg å prøve å jobbe når du er sykemeldt da gitt
Pupsilure Skrevet 8. april 2010 Forfatter #1182 Skrevet 8. april 2010 Ja, tiden går kjempefort! Om bare 4 mnd er det tid for fødsel Syntes ikke det er lenge siden jeg styrte med EL og tanter og vitex
siebaeo Skrevet 8. april 2010 #1183 Skrevet 8. april 2010 Nå har jeg lagt inn bilde i dagboka mi! Tenk at du snart er i 23 uke. Og bare fire mnd til fødsel! oioi, det må være så utrolig stort! Jeg har liksom ikke begynt å tenke så mye på det enda. Annet enn at jeg gleder meg.. Smerte klarer man! Jeg bare tenker på hvor store følelser som kommer til å være i sving... :rødme: Jeg er så forelska om dagen :rødme: Vi er så heldige!!!
Pupsilure Skrevet 9. april 2010 Forfatter #1184 Skrevet 9. april 2010 Jeg har ikke begynt å tenke så mye på den derre fødselen enda jeg heller Det er jo lenge til Uff... Men jeg klarer det vel. Kvinner har gjort dette i all tid, og jeg er vel ikke noe dårligere enn dem, håper jeg... Har vært på bassengtreningen i dag. Merker godt at jeg er blitt verre. Klarer ikke å svømme med spredte ben lenger, men må holde knærne og anklene samlet. Flere av øvelsene er blitt vonde og vanskelige å gjennomføre. Snakket litt med en av de andre jentene i dag Det var hyggelig. Skulle ønske jeg hadde noen gravide venninner. Har jo ei, men vi har ikke så mye kontakt lenger. I går kveld kjente jeg babyen veldig godt utenpå magen, og da jeg presset på han, så fortvant han innover Han ble litt irritert og sparket meg Tror jeg presset på hodet hans, det var hvertfall i andre enden enn bena. Gjorde dette noen ganger, men følte meg litt slem etterhvert. Jeg måtte sette inn noen penger i banken i stad og tittet innom H&M. Kjøpte like godt en bukse og tre topper. Mammaklær alt sammen. Toppene var det 50 % på, og syntes det var et veldig godt kjøp Man ser så mye mer gravid ut med en gang man tar på mammaklær!
Neytiri Skrevet 9. april 2010 #1185 Skrevet 9. april 2010 Uff lurer på hvorfor det ikke hjelper med fysio? selv begynner jeg å kjenne i bekkenet, og gruer meg for at det kan bli verre! Er du på jobb eller er du 100% sykemeldt nå? Enig med at mammaklær gjør at man føler seg mer gravid, jeg elsker de ene joggingbuksene mine, er nesten sur når jeg er nødt til å vaske de
Pupsilure Skrevet 9. april 2010 Forfatter #1186 Skrevet 9. april 2010 Jeg syntes ikke hverken fysio eller bassengtrening hjelper noe. Men det er jo godt å få behandling allikevel, og å føle at noen følger meg opp Jeg er 100 % sykemeldt nå i ca to uker. Begynner å miste troen på at jeg skal bli noe bedre egentlig. Nå tenker jeg mest på å passe på kroppen min slik at dette ikke er noe jeg sliter med lenge etter fødselen.
Neytiri Skrevet 9. april 2010 #1187 Skrevet 9. april 2010 Ja skjønner, jeg er også sykemeldt nå 2 uker, men legen mener jeg ikke skal tilbake(pga kjemikaler og belastning) hun vil at jeg skal søke svangerskapspenger og sa det er når ddet ikke går an å tilrettelegge noe mer for en gravid kvinne.... Håper du prøver nå å slappe av, ikke hast tilbake på jobb om du ikke blir bra, det er du og lille Goffel som må ha det bra
Pupsilure Skrevet 10. april 2010 Forfatter #1188 Skrevet 10. april 2010 Har vært så lei meg de siste dagene for at jeg ikke orker å gjøre noenting, så i dag ble jeg med mamma og pappa på en liten shoppingtur. Vi var borte fra 14-17. Litt bilkjøring, og endel ståing/gåing. Nå har jeg så vondt at jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre :grine: Ble skikkelig ille mens vi var på et senter, og jeg måtte gå veldig sakte, og kontrollert. Så veldig behovet for krykker! Forferdelig frustrerende når kroppen ikke er enig i hva hodet vil gjøre. Tror ikke jeg tør å prøve meg på noe slikt igjen Blir nok bare nettshopping på meg. Og klanskje noen bittesmå gåturer ute her, når jeg blir gal av å bare ligge hjemme. Jeg sitter her nå og vurderer å ta smertestillende, men er skeptisk, og vil drøye det så lenge som mulig. Det brenner og verker i bekkenet og nedover det høyre låret. Føles som om noe glir ut av ledd i bekkenet. Stikker til skikkelig med jevne mellomrom. Det er skikkelig vondt....
Neytiri Skrevet 10. april 2010 #1189 Skrevet 10. april 2010 uff Jeg gjorde det samme i dag, var på et senter og skulle kjøpe meg garn og pinner.....og det var det jeg orket, for bekkenet slo seg helt ut og jeg måtte halte tilbake til bilen... Har du noen rispose/varmepose du kan bruke når du sitter i sofaen? jeg har en rispose jeg varmer i microen og den faktisk hjalp å lindre smerten når jeg kom hjem! Håper du får en bedre dag i morra
Pupsilure Skrevet 10. april 2010 Forfatter #1190 Skrevet 10. april 2010 Jeg har en rispose som jeg har laget selv Den holder godt på varmen, men det hjelper ikke noe på bekkensmertene mine. Brukte den for noen dager siden, og det hjalp ingenting egentlig. God bedring til deg også! Ikke greit å ha vondt Jeg har shoppet så mye på eBay de siste dagene :dåne: :dåne: Venter på sikkert 15 pakker nå, kanskje flere. Venter på en stooor pute som jeg skal ha mellom bena og under magen når jeg sover Og jeg venter på overmadrassen vår. Og mange pakker med diverse hobbyutstyr Har kjøpt mange ruller med silkebånd, perler med flat bakside, sommerfugler og blomster med flat bakside til å feste på kort/album, og mye mer Skal lage mange fine innbydelser til navnfesten vår, og takkekort til gavene fra navnfesten. Er greit å holde på med det før babyen blir født, og jeg går hjemme og kjeder meg. Etter fødselen er det ikke sikkert at jeg får tid til det. Tittet litt i hobbybutikk i dag, og mange av de tingene jeg har kjøpt på eBay selges til mange ganger prisen i butikk. Har gjort noen skikkelige kupp! Blant annet bånd med babymotiver, 10 meter til 35 kroner inkludert frakt fra ebay. I butikken kostet det 29 kr per meter!! Stod hvertfall det på rullen, og det var sånn at man klippet av så mye man skulle ha. Det var veldig fint bånd! Nå er det natta for meg og mannen. Vi skal se litt på noen episoder på laptopen i sengen
Neytiri Skrevet 10. april 2010 #1191 Skrevet 10. april 2010 Koselig å finne på noe nå som man må gå hjemme......og ja er såå enig med deg at ting er dyrere i butikkene her en på ebay........jeg lagde alt til bryllupet vårt....invitasjoner, bordkort....etc........og fant ut at ebay var min beste venn prismessig Du minnet meg på at jeg må bestille til bryllupscrapboken vår....for den må jeg bli ferdig med før babyen kommer ellers gjør jeg den aldri! Sånn pute å ha mellom beina er genial, jeg kjøpte meg god ammepute som jeg nå bruker for støtte og mellom beina! Kos deg med mannen
Mokkon83 Skrevet 10. april 2010 #1192 Skrevet 10. april 2010 innom og ønsker deg god helg! og håper du får en smertefri dag i morgen Nå er det natta!
Pupsilure Skrevet 11. april 2010 Forfatter #1194 Skrevet 11. april 2010 Tusen takk dere I dag er det så deilig vær, men jeg vet ikke om jeg skal tørre å gå ut, med gårsdagen friskt i minnet. I går tredde jeg i ny strikk til babykurven, så den er nå helt i orden, må bare få tak i madrass. Skal ta bilde av den og legge ut siden. 23 uker
siebaeo Skrevet 11. april 2010 #1195 Skrevet 11. april 2010 Hei Pupsi! Håper du får en bedre dag i dag! Det er jo så fint vær også!! Du burde hatt en solseng og en radio.. Dritt at bekkenet ditt skal krangle så veldig! Er det noen som blir tapet for å stabiliserer mer..? Kan høre med min ******* som er fysioterapeut og har hatt mange svangerskapskurs! Har du meldt deg på det forresten? Jeg skal prøve meg ut på en spasertur ved sjøen. Gikk faktisk ut en liten tur i går! Og presterte å bli "fyllesyk" i dag... :klø: Her er man flink og rører ikke alkohol og gjør riktig og alikevel.. :dåne: Søvn er pri 1, ferdig snakka. Ellers funker ingenting. Håper sol og sjøluft hjelper. Ha en fin dag kjære deg!
Neytiri Skrevet 11. april 2010 #1196 Skrevet 11. april 2010 Ville gi deg et tips om et støttebelte jeg kjøpte.....tar det på meg både på jobb og om jeg skal på tur eller til og med på en sjoppingrunde......det tar en del vekt fra magen ihvertfall og jeg synes det blir mindre slitsomt på bekkenet
Pupsilure Skrevet 11. april 2010 Forfatter #1197 Skrevet 11. april 2010 Jeg vet ikke om man taper bekkente, men det finnes jo bekkenbelter som holder det stabilt. Går til fysio på bislett og hun er veldig flink! Men hun har ikke sånn avtale at jeg får frikort etter en viss sum, så nå skal jeg få time hos kollegaen hennes. Venter på telefon med når jeg kan begynne hos henne. Har gått et par uker uten behandling nå, det er sikkert dumt... Jeg har ikke meldt meg på svangerskapskurs. Har vært innom tanken, men ikke gjort noe med det. Hva skjer på et sånt kurs egentlig?
Devilina Skrevet 11. april 2010 #1198 Skrevet 11. april 2010 På et svangerskapskurs er det info om ting som skjer og som mange lurer på... amming.. om fødsel... info om sykehuset du har etc... I alle fall det jeg har fått med meg
Pupsilure Skrevet 12. april 2010 Forfatter #1199 Skrevet 12. april 2010 Ja, ok Vet ikke om jeg orker å dra på det. Finner vel info om det meste på nettet Jeg har mer eller mindre bestemt meg for å ta 3D ultralyd ved denne klinikken De anbafaler uke 28, men jeg syntes jeg leser så forskjellig rundtomkring. Men hvis vi tar uke 28 da, så er det 5 uker til
Devilina Skrevet 12. april 2010 #1200 Skrevet 12. april 2010 Jordmor jeg var til 3D UL til anbefalte mellom uke 26 og 30... blir trangere om plassen etterhvert så da blir det dårligere bilder... mere som kommer med liksom som ikke har noe der å gjøre. Men anbefaler det på det sterkeste. Ble kjempe positivt overrasket og prinsessa vår var så nyyyyyydelig :rødme:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå