Rosa76 Skrevet 19. januar 2010 #861 Del Skrevet 19. januar 2010 Så heldig du er som har dopler, må være kjekt å høre hjertet slå på lille underet :rødme: Jeg har enda ikke hørt hjertelyd eller sett den lille på UL, så derfor gleder jeg meg slik til fredag da jeg skal på UL for første gang. Håper du har hatt en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #862 Del Skrevet 19. januar 2010 Å, så spennende med første UL Er det ordinær? I dag har jeg vært på jobb fra 8-15.30, og sovet fra 17-20.30. Nå sitter jeg i sengen med laptopen sammen med syke mannen. Stakkar Håper jeg får sove i natt Begynner på jobb 7 i morgen, og da må jeg stå opp så tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #863 Del Skrevet 19. januar 2010 11 uker i morgen Eventuelt 11+4 hvis mensterminen er mest korrekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 20. januar 2010 #864 Del Skrevet 20. januar 2010 hurra for 11 uker Tenker tilbake når du fikk 2B, er jo helt utrolig hvor fort tiden går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa76 Skrevet 20. januar 2010 #865 Del Skrevet 20. januar 2010 Å, så spennende med første UL Er det ordinær? Jeg har bestilt meg privat UL jeg (600,-). Fikk ikke time på ordninær UL før uke 19 og jeg synes det ble så lenge å vente. Vil så gjerne se at alt er bra Gratulerer med 11 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 20. januar 2010 #866 Del Skrevet 20. januar 2010 11 uker Her går det unna! bebisen deres kommer til å være ute før jeg i det hele tatt føler at vi har kommet i gang ordentlig med prøvingen vår (Tar liksom litt tid med sykluser på halvannen måned ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 20. januar 2010 #867 Del Skrevet 20. januar 2010 11 UKER!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #868 Del Skrevet 20. januar 2010 Takk for hoppingen og klemmene, dere Ja, Zia, skjønner hva du mener Halvannen måned er bare trist Men det blir deres tur også Og det går ganske fort når man starter på 4 uker når testen er positiv Husker at de gravides tid gikk så innmari fort før jeg selv ble det. (syntes forøvrig det går fort nå også) Jeg har vært kvalm i dag. Og er veldig trøtt. Har sovet litt på sofaen, mannen vekket meg med biff og bakt potet med rømme og mais herregud, så trøtt jeg var. Helt i min egen verden. Vil sove mer, men tør ikke med tanke på natten. Mannen er så forkjølet, og holder meg våken om nettene med snufsing og bevegelser. Blir enda vanskeligere å sove hvis jeg ikke er trøtt i utgangspunktet. Skal snart se Greys tror jeg. Tok det opp i går. Har kjent mye i livmoren i dag. Vil ikke akkurat kalle det strekking, men har kjent at noe skjer. Veldig sjeldent at jeg kjenner sånt. Hadde egentlig forventet å merke mer, siden den vokser ganske mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #869 Del Skrevet 20. januar 2010 Nå har jeg snakket med gravide venninne K :rødme: Vi skal møte dem på søndag. Hun var så glad for at vi kan være gravide sammen. Og ville gjerne møte venninne H, og gjøre gravide-ting sammen etterhvert. Kanskje vi kunne meldt oss på gravid-yoga eller noe. Så jeg har termin i midten av august, H i begynnelsen av september, og K i midten/slutten av september. Helt fantastisk Og lille Gofel flytter på seg inne i magen min, og hjertet hans/hennes banker og slår :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #870 Del Skrevet 22. januar 2010 I går hadde jeg så vondt i magen. Var ganske stress og mye å gjøre på jobb, og jeg var endel i bevegelse, tror det var da det startet. Fikk så vondt i magen, og det varte i et par timer. Det var i livmoren føltes det som. Hvertfall ikke tarmene. Jeg klarte ikke å gå slik som jeg pleier, og tenkte på det nesten hele tiden. Hva kan det ha vært? :klø: Har lest litt om kynnere nå, men da skal jo magen bli hard, og det vil jeg ikke si at den ble. Og det er jo litt for tidlig for kynnere også. Det var veldig tydelig at det ble utløst av bevegelse, for jeg var masse i bevegelse da det startet (lekte med et barn). Nå er jeg bare redd for at dette skal fortsette og at jeg ikke kan trene under svangerskapet... Og må ta masse hensyn på jobb. Gruer meg til å be om tilrettelegging fra sjefen etterhvert, da det er veldig vanskelig å få til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleEkorn Skrevet 22. januar 2010 #871 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Vel, kroppen sier ifra når den vil du skal roe ned tempoet.. Og det må man bare ta hensyn til når man er gravid.. Ikke noe er viktigere enn den lille spiren i magen :rødme: Og om du har en jobb hvor det ikke nytter og tilrettelegge, eller det ikke er fysisk mulig for deg å fortsette i den jobben du gjør, da har du krav på svangerskapspenger. Så det ordner seg alltids Endret 22. januar 2010 av LilleEkorn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #872 Del Skrevet 22. januar 2010 Takk, LilleEkorn. er godt å høre det fra noen som er lenger enn meg (Er du 28 uker allerede?! ) Jeg har en ganske tung jobb i helsesektoren, med mye tunge løft. Men jeg syntes allikevel det er vanskelig å skulle be om tilrettelegging. Vet at det blir vanskelig for jobben, og vi er allerede for få folk. Og så vet jeg ikke helt hvor grensa går enda Æsj... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleEkorn Skrevet 22. januar 2010 #873 Del Skrevet 22. januar 2010 Takk, LilleEkorn. er godt å høre det fra noen som er lenger enn meg (Er du 28 uker allerede?! ) Jeg har en ganske tung jobb i helsesektoren, med mye tunge løft. Men jeg syntes allikevel det er vanskelig å skulle be om tilrettelegging. Vet at det blir vanskelig for jobben, og vi er allerede for få folk. Og så vet jeg ikke helt hvor grensa går enda Æsj... 29 uker i morgen Tiden går kjempefort!! Ligger forresten bilde av lillegutt i boka mi fra 3d UL Jeg har også hatt smerter/sammentrenkninger i livmor, og har måttet roe ned. Kan ikke trene nå, for da kommer det med en gang. Og det er nok kynnere du kjenner, selvom ikke magen din blir hard. Angående jobben din, så glem at det er for få folk og hvor grensa går. Det er ikke ditt ansvar at det er nok folk der, og grensa går der du kjenner at den faktisk må gå nå. Som sagt kroppen din sier i fra. Prat med legen din om dette, og om du ahr mye smerter i magen, så bør du nok vurdere å trappe ned på jobbingen. Det er ikke verdt det å jobbe fullt om det går ut over mageboeren.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #874 Del Skrevet 22. januar 2010 Får se det an litt på jobben fremover. Og skjer dette flere ganger, må jeg bare spørre om tilrettelegging, men frykter at de ikke kan gjøre det, og ber meg sykemelde meg Det gjorde de nemlig nylig med en kollega. Har ikke noe lyst til å gå hjemme hver dag. På tidlig UL så ble jeg jo satt tilbake 4 dager. Vet jo ikke om det stemmer, men hvis det ikke gjør det, så er jeg 12 uker i morgen (eller, egentlig i dag, siden det er over midnatt). Eventuelt så er det 4 dager til jeg er 12 uker, så jeg er uansett ca 12 uker :rødme: Da skal jo faren for å miste være mye mindre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 23. januar 2010 #875 Del Skrevet 23. januar 2010 Så koselig med to venninner som er omtrent like langt på vei som deg! Blir sikkert ekstra hyggelig når man har noen i nærheten man kan kose seg med i barselpermisjonen Kjedelig med jobben din og at du merker det alt da. Inmari kjedelig om du skal måtte bli sykemeldt også fordi jobben din ikke kan tilrettelegge. Håper at det ordner seg etter hvert, sånn at du slipper å gå hjemme å kjede deg ihjel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 23. januar 2010 Forfatter #876 Del Skrevet 23. januar 2010 Her er hjertelyden til den lille :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 23. januar 2010 #877 Del Skrevet 23. januar 2010 Hvor mange slag i minuttet er det der? 150? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 23. januar 2010 Forfatter #878 Del Skrevet 23. januar 2010 Jeg er ikke helt sikker. Litt vanskelig å telle, for jeg har ikke skjerm på doppleren. Men ca 160 Syntes det hørtes litt rart ut på dataen. Hørtes annerledes ut på doppleren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa76 Skrevet 23. januar 2010 #879 Del Skrevet 23. januar 2010 Her er hjertelyden til den lille :rødme: Så lurt å ta opp lyden Det banker helt utrolig fort, fasinerende :rødme: God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 23. januar 2010 #880 Del Skrevet 23. januar 2010 Så spennende med hjertelyden...tror jeg skal nå på ebay og kjøpe meg en doppler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå