Pupsilure Skrevet 31. desember 2009 Forfatter #761 Del Skrevet 31. desember 2009 Så søte dere er Godt nyttår til alle som er innom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 1. januar 2010 #762 Del Skrevet 1. januar 2010 Godt nyttår! Alt står helt sikkert bra til med den lille Det er jo ikke alle som kjenner noe før de er ganske langt på vei! Ha en fin første dag i det nye året - tenk at du i løpet av dette året blir mamma :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #763 Del Skrevet 1. januar 2010 Ja, tenk det, Zia! Ganske rart å tenke på. Ja, alt er sikkert greit inni der, men hører så mye om folk som mister også. Så jeg tør ikke å ta det for gitt. Skal på ultralyd om bare en uke og da får vi se om det er noen som spreller inni der. Jeg syntes på en måte at tiden går litt fort også. Jeg er nesten 9 uker allerede. Og i neste uke er jeg 10 uker. Og plutselig er jeg enda lenger. Og den lille vokser hele tiden Prøvde å kjenne på livmoren min i dag, mens jeg lå i sengen, før jeg gikk på do. Men jeg klarte det ikke. Mannen skal låne en doppler av en kollega, så jeg håper jeg får den om kort tid. Da skal jeg lete etter hjertelyden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #764 Del Skrevet 1. januar 2010 Tickeren min bytter bilde i morgen Nå er den store nye TVen hengt opp på soverommet! Den er fantastisk. Men vi har ikke TV uttak der enda, så vi må få noen fra get hit. Håper de kan komme så tidlig som mulig. Helst mandag Jeg sovnet en time på sofaen i går, og da jeg våknet hadde mannen ordnet alt sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantorangen Skrevet 1. januar 2010 #765 Del Skrevet 1. januar 2010 Godt nytt år Pupsi, spennende med UL, jeg skal også på det igjen neste fredag. Kanskje vi går forbi hverandre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #766 Del Skrevet 1. januar 2010 Så spennende! Når skal du være der? Jeg skal kl 10. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantorangen Skrevet 1. januar 2010 #767 Del Skrevet 1. januar 2010 Så spennende! Når skal du være der? Jeg skal kl 10. Jeg skal være der kl.8, så er nok hjemme igjen innen du skal være der. Men blir spennende å lese her når du har kommet hjem igjen da Tror og håper det er utvendig UL denne gangen,fikk inntrykk at det var det rundt uke 10-11. Ha en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 2. januar 2010 Forfatter #768 Del Skrevet 2. januar 2010 Lille er 9 uker i dag :rødme: Og har byttet bilde Se, den ligner faktisk på en liten baby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 2. januar 2010 #769 Del Skrevet 2. januar 2010 ohhh Gratulerer med 9 uker...gudameg før du vet det er du over de magiske 12!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 2. januar 2010 Forfatter #770 Del Skrevet 2. januar 2010 ohhh Gratulerer med 9 uker...gudameg før du vet det er du over de magiske 12!!! Jeg vet det :jepp: Syntes det går litt fort allikevel jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaupa Skrevet 2. januar 2010 #771 Del Skrevet 2. januar 2010 Hei Gaupa Tusen takk Jeg gleder meg veldig til UL!! Så gøy at det er litt å se Fortell gjerne mer om hvordan det var, hvis du vil Kan godt fortelle litt mer om hva som foregikk. Jeg var på sykehuset da, så kan jo hende det blir litt annerledes siden du skal privat. Men fikk iallefall en sånn "pen" lang skjorte før jeg kom inn til damen som skulle ta Ul. Litt prat om hvorfor jeg var der og sånnt, før det var rett opp i den skrekkelige stolen. Var en smule skeptisk til den laaange dildogreia som liksom skulle inn der nede, men hun beroliget meg med at den bare skulle så vidt inn. Kan godt hende du får utvendig også, men det kommer vel litt ann på hva slags utstyr de har og sånnt. Mens jeg lå der å spriket med bena kom det nydeligste lille vesenet opp på skjermen. :rødme: Hjerte dunket, og etterhver bevegde den seg også. Stort Hun målte litt på fosteret for å se at det stemte overens med det jeg trodde(noe det gjorde), og sa at alt ellers så fintfint ut. Fikk og med et lite UL-bilde med minien på :rødme: Ikke lenge til di skal inn nå. Blir spennede å høre hvordan det går Godt nytt år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epica Skrevet 3. januar 2010 #772 Del Skrevet 3. januar 2010 9 uker Deilig når det nærmer seg de 12! God søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 3. januar 2010 #773 Del Skrevet 3. januar 2010 Når du har passert 8 uker så er det jo ENDA større sjanse for at alt skal gå bra 93 % leste jeg et sted Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 3. januar 2010 Forfatter #774 Del Skrevet 3. januar 2010 Når du har passert 8 uker så er det jo ENDA større sjanse for at alt skal gå bra 93 % leste jeg et sted Er det? Det visste jeg ikke :hoppe: Kanskje dette faktisk går bra, og at det kommer en i august? (jeg har en veldig sterk følelse for gutt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 3. januar 2010 Forfatter #775 Del Skrevet 3. januar 2010 Jeg og mannen rydder skikkelig her i dag! Det er helt kaos nå. :dåne: Ting og tang opptar hele stua. Har bare lyst til å legge meg i sengen og se på vår nye 40" flatskjerm Vi har en liten bod, som har vært helt full. Men når babyen kommer, så må jo den få kontoret til mannen min, og da må mannen ha kontor i boden. Vi har en bod i 2. etg i blokka også, så vi bærer litt ned dit, men det er ikke akkurat store boden Og vi har en utebod, men jeg vil ikke oppbevare så mye ute. Men håper vi finner plass til alt. Skal gi bort og selge litt ting på finn også. Jeg har forresten fått en stygg hoste. Har vondt i lungene, og hoster nesten hele tiden. Håper det gir seg.... Er immunforsvaret redusert når man er gravid? Har aldri vært så mye syk før jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 3. januar 2010 #776 Del Skrevet 3. januar 2010 Har hørt dette fra snart mamma forumet.... "Immunforsvaret settes ned når man er gravid for at ikke kroppen så lett skal oppfatte babyen som fremmedlegeme og støte det ut. Vi produserer mer av et hormon kalt kortisol som senker immunforsvaret. Når man har en betennelse får man medisinen kortison som imiterer dette hormonet og demper betennelsen/immunresponsen. Dersom man har en autoimmun sykdom, dvs. overaktivt immunforsvar som angriper kroppens egne celler som bekhterew, leddgikt osv. , vil disse sykdommene som regel være i roligere fase under graviditet pga. økt kortisol produksjon." Om dette stemmer er eg jo ikke sikker på, men eg har jo hørt om mange gravide som har dårligere immunforsvar....derfor mange som har vært redde svineinfluensa for eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 3. januar 2010 Forfatter #777 Del Skrevet 3. januar 2010 Tusen takk, icechick! Interessant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 3. januar 2010 Forfatter #778 Del Skrevet 3. januar 2010 Du er nå 9 uker og 1 dager på vei. Unnfangelsen finner sted omkring: 14. november 2009 Hjertet begynner å slå: 9. desember 2009 Embryoet beveger seg: :hoppe: 2. januar 2010 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 9. januar 2010 Alle indre organer er ferdig formet: 9. januar 2010 Risikoen for spontanabort avtar: 23. januar 2010 Kvalmen avtar for de fleste: 30. januar 2010 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 6. februar 2010 Fosteret svelger og tisser: 20. februar 2010 Tid for ultralyd: 27. februar 2010 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 6. mars 2010 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 20. mars 2010 Fosteret begynner å høre: 10. april 2010 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 8. mai 2010 Mange fostre legger seg med hodet ned: 12. juni 2010 Svangerskapspermisjonen begynner: 19. juli 2010 Antatt termindato: 9. august 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa76 Skrevet 3. januar 2010 #779 Del Skrevet 3. januar 2010 Godt nyttår!! Og gratulerer så mye med passerte 9 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #780 Del Skrevet 4. januar 2010 Tusen takk, Rosa Fortsatt ingen symptomer Merker at jeg begynner å engste meg litt. Men gjentar for meg selv at hvis det går galt, kan jeg ikke gjøre noe med det uansett. Og at det er bedre at naturen rydder opp selv, hvis det er noe alvorlig galt med barnet. Og at nå vet jeg jo hvertfall at vi kan bli gravide sammen Leser mye om symptomer på internett, og finner både ting som beroliger meg, og ting som gjør meg mer redd. Det er nok ganske normalt med lite symptomer også. Men hadde aldri forestilt meg at jeg skulle slippe så lett unna. Snakket med min gravide venninne i går. Hun er ca 5 uker på vei, og har masse plager. Vi får bare vente å se Skal på ultralyd om 3 dager og 21 timer. Eller 5579 minutter om du vil (fant en morsom side på internett) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå