Gå til innhold

Pupsi skal ha baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet i dag og var kjempekvalm :spy: Det er helt forferdelig :tristbla: Jeg hater å være kvalm. Føler meg å sinnsykt dårlig da. Det kommer kvalmebølger. Og under de verste kan jeg bare stå helt stille over doen. Jeg orker heller ikke tanken på mat. Har spist noen salte kjeks, men de vokser i munnen min, og jeg blir kvalm av det også... Lurer på hvordan det blir å være på jobb slik.

Skrevet
Jeg vet at hun er veldig klar for det! mMn jeg syntes bare det er ekkelt å si det. Godt at jeg ikke er den eneste :sjenert: Føler meg som en 16 åring som kommer hjem og er gravid :fnise:

Akkurat sånn er det her og - vet mamma er overklar, og hun hinter stadig vekk. Men det å faktisk si at jeg ER gravid (den dagen det skjer) det blir likevel pinlig :roll:

Så kjedelig at kvalmen virker til å ha slått ut for fullt nå da. Høres vedig slitsomt ut. Om det fortsetter sånn kan du jo ikke gå på jobb? :klø:

Skrevet
Akkurat sånn er det her og - vet mamma er overklar, og hun hinter stadig vekk. Men det å faktisk si at jeg ER gravid (den dagen det skjer) det blir likevel pinlig :roll:

Så kjedelig at kvalmen virker til å ha slått ut for fullt nå da. Høres vedig slitsomt ut. Om det fortsetter sånn kan du jo ikke gå på jobb? :klø:

Jeg sa det til mamma i stad. Ringte henne, og sa at jeg var hjemme fra jobb siden jeg var så kvalm, og sa at hun skal bli mormor. Hun sa "ååå, gratulerer! Kan jeg si det til noen, eller er det for tidlig?" Jeg svarte at hun kan si det til pappa, men ingen andre enda.

Hun ble ikke så entusiastisk som jeg hadde trodd. Spurte ikke hvor langt jeg var på vei engang, eller når babyen kommer :sjenert: Mannen min sier at mamma vet hvordan jeg er, og ikke vil mase på meg, siden jeg syntes det er litt ubehagelig. Og at hvis jeg ringte og var kjempeentusiastisk, så ville hun vært det også. Sikkert sant :jepp:

I det jeg skulle gå ut av døra, så ble jeg skikkelig kvalm igjen, og kastet opp. Ringte da jobben og sa jeg ikke kom :sjenert: Har litt dårlig samvittighet, for jeg regner med at jeg bare blir dårligere og dårligere etterhvert.

Men jeg vil virkelig ikke at jobben skal vite det enda, og folk skjønner det hvis jeg kaster opp på jobben. Jeg føler meg så forferdelig rett etter jeg har spydd! La meg til å sove etterpå, og sov til nå.

Kan noen hjelpe meg med den dårlige samvittigheten? :sjenert:

Skrevet

Du skal IKKE ha dårlig samvittighet!! :fy_fy:

Tror du DE sliter med dårlig samvittighet ovenfor sine ansatte?

Jeg tror vi har formye dårlig samvittighet iforhold til jobben.

Er du dårlig så er du dårlig, du kan ikke for det!! :hug:

Nå skal du slappe av og ta vare på deg og den lille i magen, og IKKE stresse med jobben.

Jobb er ikke livet, selv om det føles sånn av og til.. :sjenert:

Vi er på jobb halve livet, så ikke føl deg dårlig om du ikke er på jobb såmye mens du er gravid, viktigere å kjenne etter hva kroppen sier!

Så. BASTA. Sånn er det! :fnise:

Skrevet

Hei Pupsi! Sniker meg inn og hilser på siden du hadde lagt igjen en koselig hilsen i dagboken min. :)

Stakkars deg som er så kvalm, men du skal ikke ha dårlig samvittighet fordi du er hjemme fra jobb! Er jo flere gravide som er sykemeldt i ukesvis pga kvalme! :Nikke:

Moren min ble heller ikke noe særlig entusiastisk da jeg ringte henne og fortalte at jeg var gravid, virket nesten ikke glad eller noe. Hun har fått høre at hun skal få barnebarn 8 ganger før, så hun er vel så vant til det. :fnise:

Men når jeg ringte i går kveld og fortalte at det var tvillinger, DA tok hun helt av! Hun måtte sette seg ned før hun falt i gulvet, for dette var så sterkt så sterkt sa hun. Slike nyheter var hun vel ikke helt vant til nei. :ler:

Håper det går bedre med kvalmen etterhvert! :kose:

Skrevet

Takk wings :strix: Svaret ditt beroliget meg :klem: Jeg må tenke på meg selv og lille Gofel. Bare jeg kan passe på den lille spira, som skal bli en baby, nå :hjerte::Nikke: Jeg stiller opp altfor mye for jobben fra før. Fikk senest på søndag masse ros av sjefen for at jeg er så ansvarsfull :) Men nå må jeg bare glemme jobben litt, og tenke at de er fornøyd med meg selv om jeg er borte litt :)

Hyggelig med besøk fra deg, Tinio :klem: Kan tenke meg moren din tok av da hun hørte om tvillingene ja :dåne: Du er så heldig som får to på en gang :) Ei i familien min fikk to jenter for en mnd siden. Fikk holde de i går, og de var så bittesmå, og kjempepene :rødme:

Skrevet

Jeg er 6+3 allerede. Det går fremover, selv om jeg skulle ønske tiden kunne gå enda fortere, bare for en kort periode :)

Det er jo fortsatt mye som kan gå galt, men jeg prøver å la være å tenke på det :)

Mamma var mer entusiastisk i stad. Og hun gleder seg selvfølgelig, men hun har fortsatt ikke spurt hvor langt jeg er på vei. Jeg nevnte at ungen kommer i august, men hun spurte ikke om når da.

Mannen min vil at vi skal si til alle at terminen er to uker senere, for han orker bare ikke masse telefoner rundt terminen :fnise: Han har lest det i pappaboken sin nemlig :opplyser: Familien hans er av den masete sorten. I perioder ringer de oss flere ganger om dagen, og mannen min blir veldig irritert. :ler:

Skrevet

Det hørtes lurt ut, å si det ang terminen :fnise:

Kan bli endel mas ja! :gjeiper:

Håper formen er fin! :klem:

Skrevet

Høres ut som mannen har lest pappaboken nøye i hvert fall!! Det er koselig da! :rødme:

Skrevet

Mamma sa i går at hun ikke var dårlig i det hele tatt da hun var gravid med meg :) Hun hadde også en veldig lett og rask fødsel. De rakk så vidt å komme inn på sykehuset. Håper det er arvelig ;)

Jeg fikk masse søte babyklær av ei venninne en dag. Babyen vår får ingen ekte tanter eller onkler, så mine venninner får mer enn gjerne være tanter :nigo: Så tante H kjøpte masse søte plagg. Viste det til mannen og han syntes det var så søtt :) Vi skal muligens pakke inn den ene sparkebuksa og gi den til svigermor i julegave, og skrive: til farmor, kan du passe på denne for meg, jeg trenger den i august :) Mannen elsket forslaget!

Når mannen skal dra på jobben kommer han alltid inn og klemmer meg, og kysser meg på pannen. Nå har han begynt å stryke på lille reka i magen også. Og si hadet til den og :)

Skrevet
Når mannen skal dra på jobben kommer han alltid inn og klemmer meg, og kysser meg på pannen. Nå har han begynt å stryke på lille reka i magen også. Og si hadet til den og :)

Ohhhh så søt han er da!!! :rødme:

Skrevet

Jeg er kvalm :spy: og har så vondt i magen. Måtte bare legge meg ned i fosterstilling nå nettopp :overrasket: jeg svetter og fryser litt om hverandre også. Skulle nesten tro jeg faktisk hadde omgangssyken. Jeg gruer meg til jobben nå. Men jeg må bare dra!

Skrevet

Sikker på at du ikke burde bli hjemme vennen?? Synes det høres ut som du burde det jeg, husk at du må ta hensyn til den lille reka, jobben betyr ikke noe i det store og hele nå :klem:

Skrevet

takk for omtanken, lille ekorn :klem:

Jeg kan bare ikke bli hjemme... Det vil være omtrent umulig for jobben å skaffe noen på så kort varsel, og jeg jobber med pleietrengende mennesker :tristbla: Har bare ikke samvittighet til det :sur:

Jeg burde nok blitt hjemme ja... Har måttet legge meg ned mange ganger allerede. Er så kvalm, og forferdelig vondt i magen. Mistenker luftsmerter. Dette har vært en forferdelig morgen så langt. Skal egentlig på enda en jobb i kveld, men det får jeg se an.

Skrevet

Jeg ble sendt hjem fra jobben :sjenert: Flere har hatt omgangssjuken, og de visste hvor ille det er, og sa at jeg så så dårlig ut. Føles hvertfall bedre å ha vært der og at de har sett at jeg ser dårlig ut, enn å bare ringe å si fra. Så nå er jeg hjemme med god sammvittighet :) Jeg jobber i morgen tidlig også. Sjefen sa at jeg må si fra om jeg kommer i morgen i 17-18 tiden i kveld. Helt umulig egentlig å si allerede da om jeg kommer eller ikke :roll: Så blir vel til at jeg sier at jeg ikke kommer, for sikkerhetsskyld.

Litt dumt at de tror det er omgangssyken, når det viser seg om noen uker at jeg er gravid. Men men... :)

Nå skal jeg sove, og slappe av. Men jeg må prøve å få i meg litt mat også, selv om jeg blir kvalm av tanken.

Annonse
Skrevet

uffameg du høres ut som meg fra siste uke.....måtte bare være hjemme....en hel uke! Skulle gjerne vært hjemme nå og....vært og kastet opp i dag.....prøver så godt eg kan i dag å jobbe....lang dag...uff

Skrevet

Uff Pupsi, så kjedelig med kvalme! Postafen hjelper meg veldig godt og jeg tror du kan ta det når du er gravid.. (Sjekk det ut først) :)

Så bra du har fortalt moren din det!! :) Hun trenger sikkert bare å vite om du ønsker å fortelle hvor langt du er på vei osv, før hun spør og graver om det. Tror ikke min mamma kommer til å spørre hvor langt på vei jeg er heller når den tid kommer. Tror ikke alle tenker over sånn egentlig. Hvertfall ikke de som nettopp har fått barn osv.

Har aldri falt meg inn å spørre hvor langt andre er på vei før jeg vet mer om det og har satt meg litt inn i det.

Gratulerer masse med å ha fortalt det, må være en lettelse :)

Og god bedring med kvalmen!!! :klem:

Skrevet (endret)

Takk, Dine :klem:

Nå har jeg sovet i noen timer. Det er så godt å sove, da trenger jeg hverken å tenke på mat, jobb, kvalme, vondt i magen :sukk:

Jeg bør virkelig få i meg noe mat nå, men jeg orker ikke tanken på det :sur: Vil ikke drikke noe heller, og blir plutselig sånn kjempetørst, og tørr i halsen.

Jeg skrev handleliste til mannen min i går, og når han så den sa han: Du er blitt skikkelig gravid nå ja! :ler: Han syntes vel det var litt uvante ting på lista.

Jeg har egentlig ikke lyst på noen ting. Til middag så går det ganske bra faktisk. Men ikke før middag. Så jeg spiser altfor mye til middag :sjenert: Jeg prøver å friste meg selv med all mulig god mat, men det funker ikke. I går kveld fikk jeg lyst på stekte speltrundstykker med brunost og markjordbær-syltetøy. (mannen ble sendt på butikken ;) ) Det hørtes godt ut, godt ut, luktet godt, og de første bitene var gode. Men så ble jeg valm av det, og det bare stoppet seg :sukk: Klarte å spise opp etter noen pauser.

Endret av Pupsi
Skrevet

velkommen til min verden. Jeg styrer også på slik. Må bare si at en sykemelding gjor underverker for meg. Da var ikke valget mitt lenger, men legens. Jeg ville absolutt ikke være sykemeldt, men etterhvert som tiden gikk ble alt så mye bedre. Spesielt å ha overskudd til å være sammen med prinsen var viktig for meg.

Jeg har også ett yrke som krever en del av meg, og mange personer som er "avhengig" av meg det gjør det ekstra vanskelig. Noen ganger skulle jeg ønske jeg satt i kassen på nærbutikken.

Skrevet

Jeg skal være med i et prosjekt, og får 3 ekstra ul undersøkelser og annen ekstra oppfølging :nigo: Veldig glad for det :) Første blir i uke 24, så det er lenge til da. Og det er jo ordinær ul før det. Lurer veldig på om jeg skal betale for en selv nå snart. vil så gjerne se om det er greit inni der :sjenert: Har prøvd legen til fantorangen flere ganger nå, men de har litt sære åpningstider :fnise:

Jeg er fortsatt ikke i form. Men har bestemt meg for at jeg må begynne å spise igjen. Nå har det gått ca 4 dager med svært uregelmessig inntak av mat. Og mengden har vært altfor liten. Jeg kan ikke holde på sånn! Stekte meg et rundstykke med markjordbærsyltetøy nå nettopp, og det klarte jeg å spise :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...