Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2009 #1 Skrevet 28. juni 2009 Hei, vi tenker på å få barn nr. 3 , men trenger synspunkter på aldersforskjell. kanskje noen med erfaring på område kan gi oss goe råd:) Når bør vi få barn nr. 3? (vet jo at en graviditet ikke kan planlegges nøyaktig, men satser på at jeg blir gravid en 3. gang også vi har tenkt litt på følgende alderforskjell på barna: nr1: 5,5 år nr2: 3,5 år nr3: 0 år ELLER nr1: 6,5 år nr2: 4,5 år nr3: 0 år Fordeler og ulemper med denne alderforskjellen? ( både når det gjelder praktiske ting i hjemmet-jobb osv...)
Leanne Skrevet 28. juni 2009 #2 Skrevet 28. juni 2009 jeg har to barn på 2,5 og 4,5.. vi har også lyst på nr 3.. Men slik som ting er nå vil vi gjerne vente en stund. Hverdagen er ganske hektisk nå, minsten har bleier men prøver seg litt uten innimellom - noe som fører til mer ekstra arbeid/vask.. Når jenta mi er 5,5 skal hun begynne på skolen - noe som vil bli en stor overgang for både oss og henne.. Hvis jeg skulle vært gravid eller hatt en liten baby ville jeg kanskje ikke ha like god tid til oppfølging av lekser, ha med barn hjem etter skolen og div.. Når man har fått to med to års mellomrom har man hatt det ganske hektisk en stund, det føler iallefall jeg.. Nr 3 blir for meg (sannsynligvis) det siste barnet og jeg vil ha tid til å nyte det. Både graviditeten og spedbarnstiden.. Så jeg vil vente en stund før jeg blir gravid igjen.. Akkurat nå har jeg ikke lyst en gang.. Bortsett fra når jeg ser små babyer, da hopper eggstokkene.. Vi har tenkt å få nr 3 når nr 2 er 5/6 år og nr 1 er 7/8.. det er i alle fall det vi tenker i dag.. Mulig vi ombestemmer oss 10000 ganger underveis
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2009 #3 Skrevet 28. juni 2009 jeg har to barn på 2,5 og 4,5.. vi har også lyst på nr 3.. Men slik som ting er nå vil vi gjerne vente en stund. Hverdagen er ganske hektisk nå, minsten har bleier men prøver seg litt uten innimellom - noe som fører til mer ekstra arbeid/vask.. Når jenta mi er 5,5 skal hun begynne på skolen - noe som vil bli en stor overgang for både oss og henne.. Hvis jeg skulle vært gravid eller hatt en liten baby ville jeg kanskje ikke ha like god tid til oppfølging av lekser, ha med barn hjem etter skolen og div.. Når man har fått to med to års mellomrom har man hatt det ganske hektisk en stund, det føler iallefall jeg.. Nr 3 blir for meg (sannsynligvis) det siste barnet og jeg vil ha tid til å nyte det. Både graviditeten og spedbarnstiden.. Så jeg vil vente en stund før jeg blir gravid igjen.. Akkurat nå har jeg ikke lyst en gang.. Bortsett fra når jeg ser små babyer, da hopper eggstokkene.. Vi har tenkt å få nr 3 når nr 2 er 5/6 år og nr 1 er 7/8.. det er i alle fall det vi tenker i dag.. Mulig vi ombestemmer oss 10000 ganger underveis
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. juni 2009 #4 Skrevet 28. juni 2009 ja dere er jo i samme situasjon som vi er. mine er også 2,5 og 4,5 nå. kjenner at ting er blitt mye lettere etter at minsten passerte to, men selfølgelig slik som du føler vi enda at ting er hektisk. men blir det så mye lettere å vente så mange år tenker jeg?? da må man liksom begynne helt på nytt, og ungene får kanskje ikke like god kontakt, nei, jeg vet ikke, det er jo så mye som spiller inn...og når man tenker seg om passer det jo egentli aldri å få barn. jeg får nye utfordringer på jobb denne høsten, og av den grunn har jeg tenkt at jeg bør vente en laaaaang stund før jeg i det hele tatt tenker på å få flere barn...men så er det jo instinktene da....disse barna er jo så herlige!!!!! hmm, jammen ikke lett å vite hva man skal gjøre...............
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå