TittTitt Skrevet 28. juni 2009 #1 Skrevet 28. juni 2009 Er http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...VMAAAEOv.I03xiL et bra kjøp tror dere? Eller ville dere kjøpt en billigere http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...VMAAAEOv.I03xiL ? Den øverste har mer funksjoner, begge er kombi barbermaskin og epilator. Det står at det er hårfjerning, gjelder det over alt, under armene, leggene og bikinilinjen? Har en fin for den øverse. Hva tror dere?
Gjest MooCow Skrevet 28. juni 2009 #2 Skrevet 28. juni 2009 Man faar som regel det man betaler for saa jeg ville nok gaatt for den dyreste. Men naa holder jeg meg langt unna alt som heter epilering da jeg bare faar inngrodde haar av det!
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 28. juni 2009 #5 Skrevet 28. juni 2009 Jeg har en som ligner på den nederste, tror min er lik bare at den er et par år gammel og har en annen farge, men ser ellers lik ut så det er nok samme modell. Jeg er veldig fornøyd med min. Den øverste er nok dyrere først og fremst fordi den er oppladbar, så du får tenke over om det er viktig for deg (jeg hadde oppladbar før, men hadde ikke behov for det). Ja - man kan få litt inngrodde hår ved epilering, men hvis alternativet er barbering vil jeg mye heller ha 4-5 inngrodde hår pr. epilering. For vi snakker ikke om mengder med inngrodde hår. De få jeg får napper jeg ut med pinsett eller "klemmer" de ut. Man kan også unngå problemet ved å ta ren sprit på en bomullsdott og dra over leggene etter epilering, da blir det ikke mange inngrodde hår. Epilering er ikke vondt med denne maskinen. Muligens første gangen, men jeg hadde en annen type tidligere og det var skikkelig vondt hver gang. Da jeg skiftet til denne her var det ikke vondt i det hele tatt. Kjapt og greit - og glatte uker i en uke eller to etterpå (vet om mange som får håret mye senere tilbake enn meg). Jeg bruker epilatoren kun på leggene. Bruker høvel under armene og bikinlinjen - har derfor ikke behov for shaver på epileringsmaskinen (selv om det er det også på den jeg har).
TittTitt Skrevet 28. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 28. juni 2009 Hmm. Det var også mer funksjoner på den øverste. Kan bruker med vann, vaskes med vann og sånt. Det kan ikke den nederste. Jeg har ikke peiling på sånt. Hva mener du med at den nederste ikke er oppladbar, går den på battarier? Også skjønner jeg ikke hva dere mener når dere sier inngrodde hår? Vet ikke om jeg har sett det før.
Gjest strykebrett Skrevet 28. juni 2009 #7 Skrevet 28. juni 2009 Jeg syns det der med dagslys hørtes bra ut som var på den nederste. Det hender ofte at jeg syns jeg har epilert skikkelig grundig og bra, men når jeg kommer ut ser jeg at der er masse hår som jeg har oversett. Skikkelig irriterende.
TittTitt Skrevet 29. juni 2009 Forfatter #8 Skrevet 29. juni 2009 Ok, tusen takk for svar og tips, skal ta det med meg når jeg bestemmer meg for å kjøpe. Syntes det er vanskelig jeg. Er så mange som hater epilator, også er det så mange som ikke har noe problemer med det. Hva er inngrodde hår?
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2009 #9 Skrevet 29. juni 2009 Ok, tusen takk for svar og tips, skal ta det med meg når jeg bestemmer meg for å kjøpe. Syntes det er vanskelig jeg. Er så mange som hater epilator, også er det så mange som ikke har noe problemer med det. Hva er inngrodde hår? Jeg sverger til epilator på ben og under armer. Min mor bruker det også på bekinilinjen, der fikk jeg selv bare inngrodde hår så det sluttet jeg med. Inngrodde hår er noe som lett kan komme hos noen som napper hår (men også ved barbering av og til) Jeg tror det har med å gjøre at hårene er så myke at de ikke trenger gjennom huden og dermed begynner å vokse innover, da får man en liten betennt prikk som gjør vondt og ligner på ei stor kvise. Ikke pent når man får mange av dem. Men jeg har aldri vært plget med det på ben og under armene, og syntes det er veldig deilig å slippe de harde stumpene man får når man barberer seg. Til gjenngjeld er det vanskelig å få like silkeglatte legger med epilator, fordi man ofte ikke får tak i de helt korteste hårene slik at noen hår blir sittende igjen. Men det gjør veldig lite når de er så korte og myke. For meg er det i all fall ikke et alternativ å gå tilbake til barbering.
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 29. juni 2009 #10 Skrevet 29. juni 2009 Hmm. Det var også mer funksjoner på den øverste. Kan bruker med vann, vaskes med vann og sånt. Det kan ikke den nederste. Jeg har ikke peiling på sånt. Hva mener du med at den nederste ikke er oppladbar, går den på battarier? Også skjønner jeg ikke hva dere mener når dere sier inngrodde hår? Vet ikke om jeg har sett det før. At den ikke er oppladbar betyr at du bruker ledning (istedet for batterier). Inngrodde hår; betyr at de vokser "feil vei" - altså innover. Ses som en bitte liten "kul" som du bare kan klemme litt sammen så kommer stikker håret ut. Da er det lett å få tak i med pinsett, evt. bare klemme helt ut uten pinsett går også ofte greit. Ser en over her skriver at de blir betente som kviser, men det trenger ikke nødvendigvis inngrodde hår å bli. Jeg har epilert legger i årevis, men de inngrodde hårene er sjelden betente. Og hvis de er det så er det ikke vondt slik som kviser kan være. Når jeg får ut håret blir også "kvisen" borte ganske med en gang. Og det med lys; det er det på min også og det er veldig lurt for da ser man godt etterhvert som man epilerer - fort gjort å overse noe så da drar man bare over på nytt. Brukes med vann og vaskes med vann tror jeg bare er en salgsgimmick. Ser ikke helt behovet for det - det går helt greit å gjøre ren epilatoren ved hjelp av medfølgende børste et par ganger i året. Og epilering under vann?? Det ser jeg ikke helt poenget med, funker jo utmerket "tørt".
Aftensol Skrevet 29. juni 2009 #11 Skrevet 29. juni 2009 Jeg ville gått for den dyreste... Rett og slett fordi den er oppladbar.. Min er ikke det, og jeg får ikke sett hvor alle hårene er, i tillegg til at jeg synes ledningen blir litt for kort siden jeg kun har stikkontakt øverst ved speilet på badet... Men jeg vil også anbefale å droppe "nybegynner hodet" når du skal epilere.. Den tar bare ut færre hår om gangen, og du bruker derfor lengre tid og "pines" lengre.. Vær også forberedt på at det er sinnsykt vondt de første 3 gangene.. Etter det så gjør det ikke noe særlig vondt lengre
TittTitt Skrevet 29. juni 2009 Forfatter #12 Skrevet 29. juni 2009 Tusen takk for svar, folkens Har fått med meg at det gjør vondt, gruer meg litt til første gang, men jeg får vel pine meg gjennom det Er bare så dritt lei av å barbere med i dusjen, hater det - virkelig hater det! Da jeg var i syden tok jeg typn sin barbermaskin å prøvde på leggene, funket jo det
Virgo35 Skrevet 30. juni 2009 #13 Skrevet 30. juni 2009 Tusen takk for svar, folkens Har fått med meg at det gjør vondt, gruer meg litt til første gang, men jeg får vel pine meg gjennom det Er bare så dritt lei av å barbere med i dusjen, hater det - virkelig hater det! Da jeg var i syden tok jeg typn sin barbermaskin å prøvde på leggene, funket jo det Et godt tips kan være å først barbere leggene på vanlig måte. Etter noen dager går du over med epilatoren og den vil ta de første hårene som begynner å stikke ut. Deretter fortsetter du å bruke epilatoren med jevne mellomrom. Jeg synes iallefall dette er den minst ubehagelige måten å gjøre det på, istedet for å gå løs på alt i en omgang! Hår har ulik vekstsyklus, så om du epilerer bort alt synlig hår med en gang betyr ikke det at du kan "ta fri" i en måned uansett (men det vet du sikkert)
Miel Skrevet 30. juni 2009 #14 Skrevet 30. juni 2009 Brukes med vann og vaskes med vann tror jeg bare er en salgsgimmick. Ser ikke helt behovet for det - det går helt greit å gjøre ren epilatoren ved hjelp av medfølgende børste et par ganger i året. Rengjøre et par ganger i året?! Jeg børster epilatorhodet grundig rent og spriter det hver eneste gang jeg har epilert. Det blir jo masse hår og hudrester inni der!
TittTitt Skrevet 30. juni 2009 Forfatter #15 Skrevet 30. juni 2009 Rengjøre et par ganger i året?! Jeg børster epilatorhodet grundig rent og spriter det hver eneste gang jeg har epilert. Det blir jo masse hår og hudrester inni der! Ja,når jeg får sånn, kommer jeg nok til å rengjøre den etterhver gang. Kan vel ikke ta så lang tid? :klø:
Miel Skrevet 1. juli 2009 #16 Skrevet 1. juli 2009 (endret) Nei, det er gjort på sekunder. Dessuten merker jeg at huden blir mer irritert av en skitten epilator. Endret 1. juli 2009 av Miel
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2009 #17 Skrevet 13. juli 2009 Nei, det er gjort på sekunder. Dessuten merker jeg at huden blir mer irritert av en skitten epilator. Når dere sier rengjøres med sprit. Hvordan sprit snakker dere om da, og hvor får man tak i det? (regner ikke med at det er sånn man kjøper på polet? )
Pupsilure Skrevet 13. juli 2009 #18 Skrevet 13. juli 2009 Jeg syntes du skal kjøpe deg en voksmaskin i stedet jeg, Titten Jeg ELSKER min!
TittTitt Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #19 Skrevet 13. juli 2009 What? voksmaskin? Det hørtes skummelt ut. Har du link til en sånn der?
Miel Skrevet 13. juli 2009 #20 Skrevet 13. juli 2009 Når dere sier rengjøres med sprit. Hvordan sprit snakker dere om da, og hvor får man tak i det? (regner ikke med at det er sånn man kjøper på polet? ) Jeg bruker helt vanlig desinfeksjonssprit (Antibac) som du får kjøpt bl.a. på apotek eller Vita.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå