Gå til innhold

"Sur" vaskemaskin


Gjest Hjelp

Anbefalte innlegg

Gjest Hjelp

Håper det er noen som har forslag til hva jeg kan gjøre.

Nyvaskete klær lukter skikkelig surt når jeg tar de ut fra maskinen.

Maskinen lukter ikke surt ellers og står stort sett med åpen dør når den ikke er i bruk. Klærne lukter surt umiddelbart etter at vaskeprogrammet er ferdig.

Noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke gjest
Håper det er noen som har forslag til hva jeg kan gjøre.

Nyvaskete klær lukter skikkelig surt når jeg tar de ut fra maskinen.

Maskinen lukter ikke surt ellers og står stort sett med åpen dør når den ikke er i bruk. Klærne lukter surt umiddelbart etter at vaskeprogrammet er ferdig.

Noen råd?

Ja nå skal akkurat ditt problem være enkelt,for det er nemlig kommet et produkt for dette som en skal "kjøre gjennom" maskinen med,og vips så er problemet løst!! Jeg vet ikke hva produktet heter,men regner med det står ved siden av maskin-oppvaskmiddel i butikk-hyllen,og det er nok et pulver tenker jeg.

Har bare sett dette reklamert,men satser på det virker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å helle en dæsj 35%eddik for deretter å vaske på 95 grader. Funker hver gang, og billigere enn det nye middelet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glør

Jeg hadde problemer med dette en gang, og prøvde alt mulig rart, men det som tilslutt virket var å dryppe noen dråper lavendelolje sammen med vaskemiddelet når jeg kjørte den. (Selges i de fleste helsekostbutikker.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

En kokvask i ny og ne pleier å holde problemet i sjakk hos meg. For at maskinen ikke skal være helt tom pleier jeg å legge inn et håndkle det ikke er så farlig med. En liten dæsj med eddik bruker jeg av og til.

En annen ting som er lurt, er å ta ut såpekoppen av og til og vaske den skikkelig. Det er utrolig hvor mye kriker og kroker den koppen har, der skyllemiddel og såpe får ligge og godgjøre seg.

Jeg vet ikke om det er allmenngyldig, men jeg synes Omo Color har lettere for å gi maskina sur-lukt enn andre vaskemidler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk
Jeg vet ikke om det er allmenngyldig, men jeg synes Omo Color har lettere for å gi maskina sur-lukt enn andre vaskemidler.

Signerer! Jeg har kasta ut Omo color til fordel for Neutral Color, og nå stinker ikke klærne lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

testet det der "vidundermiddlet" som var på reklamen. Dyrt var det,, men synes ikke det virket i det hele tatt. bortkastede penger spør du meg..

Kjører heller på en del 95 gr vask litt oftere.

Eddik har jeg ikke prøvd,, kanskje det kan ta siste rest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Kvinner leser jo aldri bruksanvisninger jo :ironi:

Der står det nemlig at man skal kjøre en runde med kokevask innimellom, dog uten klær, og hvorfor det? Enkelt - alle basselusker kreperer ved den temp'en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokvask uten klær har jeg aldri hatt bruk for, og jeg HAR lest bruksanvisninga, men husker ikke at det sto noe om det.

Men, som min mor lærte meg: det er greit å kokvaske kjøkkenhåndklærne/klutene. Ikke bare for deres skyld, men da får maskina seg en kokvask innimellom, og det trenger den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes der et annet ord for kokvask? Maskina mi har 60 grader intensiv som den høyeste graden :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner leser jo aldri bruksanvisninger jo :ironi:

Der står det nemlig at man skal kjøre en runde med kokevask innimellom, dog uten klær, og hvorfor det? Enkelt - alle basselusker kreperer ved den temp'en

Som om dere alltid gjør det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes der et annet ord for kokvask? Maskina mi har 60 grader intensiv som den høyeste graden :glare:

60 grader som varmseste? Uvanlig. Kokvask er 90 eller 95 grader. Nærmest kokende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk
Finnes der et annet ord for kokvask? Maskina mi har 60 grader intensiv som den høyeste graden :glare:

Sikker på at det ikke er oppvaskmaskinen din som har det? Jeg har aldri vært borti en vaskemaskin som stopper på 60 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er oppvaskmaskinen din som har det? Jeg har aldri vært borti en vaskemaskin som stopper på 60 grader.

Oppvaskmaskina vår har vel også høyeste rundtom 60 ja, men virkelig aldri hørt om det på ei vaskemaksin nei. (annet enn at i usa har de visst bare "hot", "warm" og "cold" er det noen som har påstått, og der er ikke "hot" akkurat kokvask?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Naij er nok vaskemaskina mi. Bosch et eller annet *løpe å sjekke*

Hahaha, så bedre etter og 90 stod der under alt det andre. Phew, får kjøre gjennom med en eddik vask nåda:)

Case closed by the IQ troll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naij er nok vaskemaskina mi. Bosch et eller annet *løpe å sjekke*

Hahaha, så bedre etter og 90 stod der under alt det andre. Phew, får kjøre gjennom med en eddik vask nåda:)

Case closed by the IQ troll

Kjøp sitronsyre i matbutikken. Ikke dyrt heller.

Sett maskinene på et 60 gr program, gjerne et hurtig. Strø pulveret i hovedvaskkammeret og litt i kammeret hvor du kan ha skyllemiddel (hvis du bruker det, ellers alt i hovedkammeret)

La maskinene gå programmet ut og vips du har verdens reneste maskin og slangedeler.

Gjør dette en gang i mnd så har du en ren maskin i mange år.

Har selv gjort dette i 30 år (ikke samme maskin)

Lærte dette av en som reparerer bl.a vaskemaskiner.

Mye mer effektivt enn eddik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har aldri hatt noe sur lukt i vaskemaskinen min, ikke kokvasker jeg heller. Men jeg setter alltid opp såpeholderen etter en vask og lar døren være oppe.

Sur lukt i klær kan komme av at du har vasket med for mye klær i maskinen eller klærene tørker for sakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...