Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Om kort tid skal jeg i bryllup. Jeg ønsker ikke å offentligjøre min tilstand ennå. Men i dette bryllypet er det flere som har mast i lengre tid på om ikke vi snart skal ha barn også. De vet at jeg normalt en en party-jente. Så jeg kan ikke ta på meg søndagskoledrakten uten at det vekker mistanke. I tillegg er det overnatting. Dermed kan jeg ikke være den som kjører hjem heller.

Plutselig slutt på alkohol og røyk.... virker jo mistenksomt det.... Pencilinkur er en klisje som flere ser rett igjennom.

Noen som har en og annen løynhistorie å dele med meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest apriljente37
Skrevet

Hei, jeg skjønner problemet ditt, hehe.

Ikke lett, men jeg tror det vil gå bra.

Har du forresten tenkt på en sånn Mette-Marit hatt? Slik som retter fokuset oppover istedet for ned mot magen...

Det med røyk, hmm.. Før i tiden var det tyggegummirøyk å få tak i men det var kanskje et dumt forslag. Hva med å late som? Later som du innhalerer vanlig røyk? ingen legger vel merke til om du innhalerer ordentlig?.

Det samme med alkohol. Du har noe symbolsk i glasset. Lat som du drikker. Alle ser du har noe i glasset så da tenker ikke mange på at du ikke tar en slurk. Husk å drikke mye vann ved siden av. Sørg for å helle over/la mannen din drikke av glasset i pausene.

Andre tips: Kanskje pencilinkur er et ok forslag, men da må du forklare sykdommen... Du kan jo også si; Jeg har tenkt å bli et nytt og bedre menneske :)

Forresten er det kjempebra gjort. Du sier du er partyjente, og har nå sluttet med røyk og drikking. Selvom det bør være en selvfølge er det knakende godt gjort :wink:

Apriljenta ønsker LYKKE til!!!! :) :D :)

Gjest Åse N.:
Skrevet

Jeg forsøkte disse triksene:

- ha lettøl eller alkoholfrivin i en bag i garderoben, vesken, et annet rom, som jeg byttet ut drikken i glasset med. (tok med glasset på do)

- tok hyppige "minglerunder", snakket med folk, og tok tilfeldigvis med glasset på do der jeg tømte det ut...

Dette fungerer gjerne ikke så bra ved et middagsbord i et bryllup, men etterpå så...

Ellers forsøkte jeg også dette på vanlige sammenkomster med vin etc:

- "åh. jeg var ute med jobben og tok en fredagspils i går, som ble ganske mange... så jeg føler meg ikke helt vell i dag. tror jeg står over alkohol jeg i dag, gitt.."

- eller klage på magetrøbbel.....

Ikke så veldig gøy å lyge til venner i lengden, men de syntes det var mosromt da jeg oppklarte løgnene etterpå.... Uten mistanke - alle mann!

Skrevet

Var i et 30-års lag bare noen dager etter at jeg oppdaget at jeg var gravid, og ville naturlig nok ikke fortelle det til alle, Jeg hadde fortalt det til jubilanten, som var mannen tim min beste venninne og et par andre venninner.

Til middag drakk jeg mest vann og kanskje tre slurker med vi til sammen.Venninne min laget punsj med sprit i hun tok av punsj til meg før hun tilasatte alkoholen og satte en mugge i kjøleskapet, som jeg gikk og forsynte meg av.

Ellers så jeg ingenting om at ikke drakk, bare latet som innegnting.

I bryllupet kan du jo bare be om brus i baren, er det selvbetjening er det jo ingen sak, har du en brustype som blir brukt i drinker er jo denne fin. Kos deg med denne og ikke si noe om at det er alkoholfritt.

Jeg har funnet ut at sier du inegnting, legger ikke folk merke til det heller.

Skrevet

Gratulerer så mye!!!!

Vet hvor pes det er å skal holde det hemmlig....men jeg klarte det likevel. Ble nesten forbauset fordi ingen hadde skjønt noe da jeg fortalte om graviditeten :ler:

Jeg allierte meg med min bestevenninne, så hun kunne dekke over meg hvis noen skulle begynne spørre. Finn en å allier deg med du å, bortsett fra partneren din selvsagt.

Ellers skyldte jeg på ryggsmerter og medisiner, da jeg har hatt problemer med ryggen tidligere og vært sykmeldt. Denne løgnen viste seg å fungere utmerket.

Vet om flere som har brukt penselintrikset pga en "infeksjon" (har tom. gått fem på selv...) Ellers kan du jo ha med egen bag med lett øl ol. å bytte ut. Under middagen kan du jo drikke mye vann, og late som du drikker alkohol....(hell ut i pausene og eller la partneren din drikke opp for deg...)

Lykke til, det går nok bra, folk er ikke så misstenksomme som vi tror. Det er vel heller vi som er veeeldig opptatte av å virke "normal" :blunke:

Klem Kosejenta

som går inn i 16 uke i dag :D

Skrevet
I bryllupet kan du jo bare be om brus i baren, er det selvbetjening er det jo ingen sak, har du en brustype som blir brukt i drinker er jo denne fin. Kos deg med denne og ikke si noe om at det er alkoholfritt.  

Jeg har funnet ut at sier du inegnting, legger ikke folk merke til det heller.

Samme som jeg gjorde! Ingen som merket noen ting. Alle er så opptatt av brudeparet og konsumering av mat og drikke at det skal godt gjøres å merke noe :)

Gjest Poirot
Skrevet

Jeg merket ikke at min kusine ikke drakk i sitt bryllupp. Forøvrig kan du jo ha halt glass vin og løfte til skålen, må jo ikke ta slurk, bare late som.

Kan også hoppe over velkomstdrinken og ta mozell el, og si at dagen er slitsom, vil starte litt forsiktig/ er så tørst el.

Skrevet
Lykke til, det går nok bra, folk er ikke så misstenksomme som vi tror. Det er vel heller vi som er veeeldig opptatte av å virke "normal"  :blunke:  

:D

Ja det mener jeg også, folk blir enda mer mistenksomme hvis en hele tiden forklarer hvorfor en ikke drikker alkohol.

Var i bryllup forrige helg, drakk mozell till velkomstdrikk, det var forresten mange som drakk mozell, tviler på alle de er gravide. Fikk ingen spm av noen.

Skrevet

Jeg klarte en 17. mai brunsj, uten at noen fattet mistanke. Men nå røyker ikke jeg.

Sa ja takk til sjampis, og nippet kun, men skålte masse (feiret 30. års dag til en venn.)

Så skulle vi ut i parken med masse vin. Her gjelder det å prate masse, mingle rundt, ha det samme glasset hele kvelden.

I et bryllup ville jeg drukket mye vann. Bestilt alkoholfri hvitvin i baren, og sagt at det er så varmt at jeg foretrekker hvitvin (de kan være gode!!)

Drukket Russian uten vodka. (Helt greit om sommeren.), eller ringt opp til selskapslokalet på forhånd og fortalt alt, slik at du har noen hjelpere.

Du kommer sikkert til å være den mest sosiale i hele bryllupet. Og det er får som legger merke til at du ikke drikker noe særlig av rødvinsglesset til maten. De merker seg heller dersom du sier neitakk eller ber om alkoholfritt.

LYKKE TIL

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...