Gjest MooCow Skrevet 27. juni 2009 #1 Skrevet 27. juni 2009 Jeg prøver aa kutte ned paa sukker, og har tenkt aa bruker kunstig søtningsmiddel mer, men hva er trygt aa bruke og smaker ok? Det er jo saa mange forskjellige typer saa det er fort gjort aa bli forvirret naar man googler!
GodsChild Skrevet 27. juni 2009 #2 Skrevet 27. juni 2009 Stevia er et naturlig og trygt soetningsmiddel, uten kalorier. Faas kjoept ganske billig hos bl.a. iherb.com
frk.strøken Skrevet 27. juni 2009 #3 Skrevet 27. juni 2009 Jeg ville satsa på stevia, som er et naturlig søtningsmiddel. Istedefor de kunstige. skal sies at det ikke er lov i norge, men det går helt fint hvis du sier du skal ha det til kjæledyret ditt, katten (alle skjønner at det ikke er til katten da...) Det er litt dyrt, men superdrøyt. Jeg har hatt min i et par år. Og det holder enda noen år til. Den er 10 ganger søtere en vanlig sukker, og du kan bake med det.
Gjest MooCow Skrevet 28. juni 2009 #4 Skrevet 28. juni 2009 Takk for tips, skal sjekke ut stevia. Hva med Erythritol(Sukrin paa norsk tror jeg)? Noen som har noen erfaringer med det?
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2009 #5 Skrevet 30. juni 2009 Takk for tips, skal sjekke ut stevia. Hva med Erythritol(Sukrin paa norsk tror jeg)? Noen som har noen erfaringer med det? Jeg har brukt flere typer Stevia, men aldri blitt helt fornøyd. Det gir en lakrisaktig ettersmak som jeg ikke liker, dessuten er det litt vanskelig å dosere. Sukrin har jeg brukt lenge, og har bare positivt å si om det. Konsistens og smak som sukker, og i tillegg naturlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå