Gå til innhold

Hva er det med jenter og ridesport?


Gjest BillyBong

Anbefalte innlegg

Gjest BillyBong

Hvorfor er det så mange jenter som driver med ridesport (hest) i forhold til gutter. Jeg vet om noen få menn som driver med dette, og halvparten er homser. Ikke noe galt i det, men er det tilfeldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det har noe med det å vise omsorg å gjøre. Jeg mener jenter fra naturens side har lettere for det.

Når det gjelder å konkurere så er vel andelen menn som driver med det mye større enn blandt jentene. Utfra hvordan jeg forstår naturen er det samme resonement, menn har mer konkuranseinnstinkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Fordi menn flest er livredd hester! Tøff skal de være, men å sette seg på ryggen til en muskelbunt på 400 kg blir for mye for de bittesmå ballene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BillyBong
Jeg tror det har noe med det å vise omsorg å gjøre. Jeg mener jenter fra naturens side har lettere for det.

Når det gjelder å konkurere så er vel andelen menn som driver med det mye større enn blandt jentene. Utfra hvordan jeg forstår naturen er det samme resonement, menn har mer konkuranseinnstinkt.

Omsorg? Hva har det med saken å gjøre? Menn har da også omsorgsevne. For hundeeiere virker fordelingen mellom kjønnene å være jevnere. Men for hest er det annerledes.

Og hvis du ser på startlisten til et vanlig dressurstevne (hest), så er andelen kvinnelige startende overlegent størst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BillyBong
Fordi menn flest er livredd hester! Tøff skal de være, men å sette seg på ryggen til en muskelbunt på 400 kg blir for mye for de bittesmå ballene.

Usaklig innlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Omsorg? Hva har det med saken å gjøre? Menn har da også omsorgsevne. For hundeeiere virker fordelingen mellom kjønnene å være jevnere. Men for hest er det annerledes.

Og hvis du ser på startlisten til et vanlig dressurstevne (hest), så er andelen kvinnelige startende overlegent størst.

Jeg vil påstå at det krever mye mer å ha hest enn hund. Jenter ofrer seg lettere.

Greit nok at det er flest jenter som stiller til start, men om du ser på prosentandelen av hvert kjønn som driver med hest, så er nok de konkurerende mennene i stort flertall. Det kan du også se helt tydelig i travsporten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BillyBong
Jeg vil påstå at det krever mye mer å ha hest enn hund. Jenter ofrer seg lettere.

Greit nok at det er flest jenter som stiller til start, men om du ser på prosentandelen av hvert kjønn som driver med hest, så er nok de konkurerende mennene i stort flertall. Det kan du også se helt tydelig i travsporten.

Jeg snakker ikke om travsport. Jeg snakker og ridesport/dressurridning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gestur
Usaklig? Hva er du 5? Det er sant.

Menn har ridd på hester lenge, det er jo tross alt mennene som gjør de mest halsbrekkende aktivitetene på hester. Her snakker jeg om alt fra kavalerister i gamle dager som slåss til hest, til cowboyer som hiver seg på villhester. På en måte kan det faktisk virke som om mennene har mestret flere aspekter av hestebruk enn kvinnene, fordi det tradisjonelt er mennene som strekker grensene lenger. Du ser kanskje hvor usaklig det blir å holde på slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Frida_*
Hvorfor er det så mange jenter som driver med ridesport (hest) i forhold til gutter. Jeg vet om noen få menn som driver med dette, og halvparten er homser. Ikke noe galt i det, men er det tilfeldig?

Kanskje fordi enkelte kvinner liker å være i besittelse av et vesen med stor kuk? Bare en hypotese. Ikke at de har tenkt å bruke hestekuken til noe seksuelt, de bare liker tanken på å være "eier" av en kjempekuk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi enkelte kvinner liker å være i besittelse av et vesen med stor kuk? Bare en hypotese. Ikke at de har tenkt å bruke hestekuken til noe seksuelt, de bare liker tanken på å være "eier" av en kjempekuk.

Æsj, du var for kjapt ute. :ler:

Kan jeg få legge til at det er noe seksuelt i selve bevegelsen på sadelen også?

For gutta er det enkelt. 50% ønsker å knulle gutter i uniform. 50% ønsker å knulle jenter i trange bukser, med litt synlig bollemus, støvler, lærhansker og pisk. Jeg kan skuffe mye møkk for å oppleve det, men ikke faen om jeg gidder å stelle dumme, store pølseavlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Det er vel mange menn som rir, men de rir mer i typisk konkurransesport som polo, sprang osv. Jeg tror de fleste av dem ganske enkelt ikke synes hester er spennende nok til bare å sitte oppå for å ta en liten tur i skogen.

Endret av Badabing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg snakker ikke om travsport. Jeg snakker og ridesport/dressurridning.

Og jeg skrev at det kan du også se i travsporten!

Endret av lottomillionæren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du mener de yngre? Jenter, hester og hesteblader er det som treffer meg.

Hørt mange gutter som abonnerer på hesteblad? Tror hester blir sett på som en "jentegreie". I motsetning til for eksempel lego, skateboard og fotball (selv om flere jenter spiller det nå).

:ler: Ja, spørsmålet er vel hvorfor vi har "jentegreier" og "guttegreier" da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Kan jeg få legge til at det er noe seksuelt i selve bevegelsen på sadelen også?

For gutta er det enkelt. 50% ønsker å knulle gutter i uniform. 50% ønsker å knulle jenter i trange bukser, med litt synlig bollemus, støvler, lærhansker og pisk.

Ridebevegelsem stimulerer prostata også, derav mange homser som rir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest kenneth

Nå er jeg ikke akkurat oppdatert på leketøysfronten, men det skulle ikke overraske meg stort om den typiske gutteleken fortsatt har 4 hjul og den typiske jenteleken gjerne har 4 ben og sier vriiiinsk.

Jeg minnes artikkelen som omhandlet farger på fødestuen; Tullet du inn en nyfødt gutt i rosa, var det ikke nødvendigvis noe som ble godtatt av foreldrene. Kjønnsrollebyggingen starter relativt tidlig.

Digresjon: Hadde ikke Månestråle (i Sølvpilen) egen hest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg skjønner ikke hvorfor folk lurer på sånt som dette. Skal jeg sette meg ned og lage en tråd om "Hva er det med menn og fotball?" :klaske: Nei, for hvilken grunn de enn måtte ha, så interesserer det meg midt i ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jo selvsagt med kjønnsroller å gjøre. Jenter forventes å like hester, og gutter andre typer sport.

Ser man innen konkurranseridning, gjør guttene det generelt mye bedre enn jentene. Flertallet av de som kommer virkelig langt innen ridning, er menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...