Gå til innhold

Er det mulig?


Lanista

Anbefalte innlegg

Går det an å være tvers igjennom god. Altså å være utrolig snill. Og samtidig lykkes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs jo hva man legger i snill det? Jeg holder en liten knapp på JA, men er sikkert nok av de som sier klart nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å være tvers igjennom god. Altså å være utrolig snill. Og samtidig lykkes?

Såklart, det avhenger jo av evner og IQ. De som mener noe annet, er slik jeg ser det, kun folk som p.g.a. manglende evner faktisk er nødt til å tråkke på andre for selv å komme seg opp.

Endret av kristian82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart, det avhenger jo av evner og IQ. De som mener noe annet, er slik jeg ser det, kun folk som p.g.a. manglende evner faktisk er nødt til å tråkke på andre for selv å komme seg opp.

.. og ikke minst hva man selv anser som lykke:)

Jeg driver videre et selskap som andre ville ha sluppet i asfalten for å unngå å pådra seg gjeld. Jeg gjør det for å gjøre opp for meg selv og for å kunne si at firmaet jeg jobber i har eksisert lenge. En slags stolthet som jeg håper jeg kan skåle for om mange år. En slags risiko som kan ruinere meg, gjør det hele langt mer ekte. Det å betale for seg, er snillhet og ekte godhet.

Gjør opp. Betal hva du skylder. Gå videre. Ikke gi opp og gå konkurs. Gå videre, hvis du er mann nok. Jeg føler meg snill. Har masse mer gjeld. Jeg vet jeg kan kvitte meg med den hvis jeg jobber hardt nok. Dø heller med støvlene på. Og bli husket som snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. og ikke minst hva man selv anser som lykke:)

Jeg driver videre et selskap som andre ville ha sluppet i asfalten for å unngå å pådra seg gjeld. Jeg gjør det for å gjøre opp for meg selv og for å kunne si at firmaet jeg jobber i har eksisert lenge. En slags stolthet som jeg håper jeg kan skåle for om mange år. En slags risiko som kan ruinere meg, gjør det hele langt mer ekte. Det å betale for seg, er snillhet og ekte godhet.

Gjør opp. Betal hva du skylder. Gå videre. Ikke gi opp og gå konkurs. Gå videre, hvis du er mann nok. Jeg føler meg snill. Har masse mer gjeld. Jeg vet jeg kan kvitte meg med den hvis jeg jobber hardt nok. Dø heller med støvlene på. Og bli husket som snill.

Og ikke minst rakrygget:)

Endret av Lanista
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest penguinlakris

Ved å være GOD i generell forstand, ja! Ved å alltid gjøre det beste i enhver situasjon, not a chance!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ved å være GOD i generell forstand, ja! Ved å alltid gjøre det beste i enhver situasjon, not a chance!

Neivel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det kommer vel helt ann på hva man mener med å lykkes da.

Samtidig kommer det også ann på hva man legger i det å alltid være god. Sett at man mottar en forfremmelse, mot at en annen person må gå ned i sin stilling, så godtar man dette, er man da god?

Det er i all fall sikkert at man kan lykkes uten å måtte tråkke på noen. Dersom jeg hadde måttet tråkke på noen for å nå min lykke hadde jeg ikke blitt særlig lykkelig og da ville det ikke vært værdt det jeg oppnådde.

Jeg dumpet feks min eks, for så å velge min mann. Dette såret eksen min. Var jeg da 100% god? Jeg må sette begrensninger for at min familie ikke skal bruke meg opp, dette innebærer av og til at jeg må såre dem. Er jeg da god? Det vil være umulig å alltid gjøre alle til lags, men dette er jo ikke det samme som å skulle tråkke på andre heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å være tvers igjennom god. Altså å være utrolig snill. Og samtidig lykkes?

Jeg håper ihvertfall det! Jeg trives best med meg selv ved å være snill, men det innebeærer også at jeg er snill mot seg selv og ikke lar andre tråkke over meg heller. Så jeg sier i fra når det er noe, men på en ordentlig måte.

Jeg har en nok en stor og personlig tro på at det er mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Går det an å være tvers igjennom god. Altså å være utrolig snill. Og samtidig lykkes?

Nei. Det har vert forsøkt av undertegnede i over 30 år uten noen som helst form for gevinst her i livet.

Derimot så har jeg hanket inn mer på snaue to år som kynisk dass enn på alle de foregående årene til sammen.

Å være snill er for tapere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel helt ann på hva man mener med å lykkes da.

Samtidig kommer det også ann på hva man legger i det å alltid være god. Sett at man mottar en forfremmelse, mot at en annen person må gå ned i sin stilling, så godtar man dette, er man da god?

Det er i all fall sikkert at man kan lykkes uten å måtte tråkke på noen. Dersom jeg hadde måttet tråkke på noen for å nå min lykke hadde jeg ikke blitt særlig lykkelig og da ville det ikke vært værdt det jeg oppnådde.

Jeg dumpet feks min eks, for så å velge min mann. Dette såret eksen min. Var jeg da 100% god? Jeg må sette begrensninger for at min familie ikke skal bruke meg opp, dette innebærer av og til at jeg må såre dem. Er jeg da god? Det vil være umulig å alltid gjøre alle til lags, men dette er jo ikke det samme som å skulle tråkke på andre heller.

Jeg synes ikke at det å jobbe hardt og gjøre sitt beste er å tråkke på noen.

Å holde seg selv nede er da ikke noen sunn snillhet vel. Det blir dumskap.

Jeg har hatt kjærlighetssorg uten å føle at vedkommende er ond. Vedkommende kan være riktig god selvom jeg har fått det vondt.

Synes også innlegget til Kristian82 stemmer yppelig og var bra skrevet. (Såklart, det avhenger jo av evner og IQ. De som mener noe annet, er slik jeg ser det, kun folk som p.g.a. manglende evner faktisk er nødt til å tråkke på andre for selv å komme seg opp.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bevisst skade/såre andre for egen vinning. Det er svaret.

En skrev at å være snill er for tapere:) Jeg tror at han som skrev det er fryktelig redd. Og det er trist.

Ja, man kan gå fra noen uten å være slem. Men hvis det ikke koster deg enormt mye, har du mistet noe på veien.

Folk har forskjellige oppfatninger om hva lykke og snillhet er.

For mange er det enormt viktig å vise frem to nye biler og en flott hytte. Noen jobber faktisk febrilsk for dette hele livet. Dette fikk jeg. For jeg var tidlig heldig. Hvorfor? Fordi jeg aldri jobbet for det. Det var aldri mitt mål.

Jeg jobber for å bety noe spesielt for noen. Ikke kjærlighet og sex! Men å bety noe for noen andre enn det. Dette jobber jeg febrilsk for. Og derfor når jeg det sannsynligvis aldri.

Men jeg skal aldri gi opp noe jeg startet. Som f.eks det selskapet jeg snakket om. Det er i alle fall en slags trøst. Et slags bevis på at jeg er i nærheten. At tempen brenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KatzenThang

Dette med å være god, ond og alt det der får meg til å tenke på sånn Walt Disney`s tankegang. Hva slags askepott verden lever man innimellom i?

Det onde er det giftige eplet fra heksa eller de tre stygge søstrene. Den gode er den blåøyde himmelguria som får eplene etter seg fra askepottpipa!

Nei ingen vil ha det slik.

Seriøst mener jeg at mennesker som bevist er ut etter å skade andre,

blir mest å skade sin egen skikkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...