Gå til innhold

mensen - utsette med p-piller i lang periode

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_mensen_*
Skrevet

Jeg går på p-piller fordi jeg vil utsette mensen. :gjeiper: Går på synfase og tar bare de hvite pillene sånn at jeg ikke får mensen. Herlig å ikke ha mensen i disse bade periodene som vi er inne i nå. Men jeg lurer på om det er farlig å utsette mensen i feks. ett år eller to år med p-piller? Og skal jeg bare slutte med p-pillene også får jeg automatisk mensen igjen? Hvor lang tid tar det før jeg får mensen? Kan jeg få mellomblødninger hvis jeg utsetter mensen med synfase p-piller så lenge? Er det farlig å ikke ha mensen? Gutter har jo ikke mensen, så da er det kanskje ikke farlig at jenter heller ikke har mensen da????? De lever jo omtrent like lenge som oss uten. :sjenert:

Jeg digger p-piller fordi da kan jeg slippe mensen. Hater den dritten og det sølet også er det så ekkelt. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Megselv_*
Skrevet

Heisann!

Jeg har noen svar til deg.

1. det er ikke farlig å utsette mensen, forskning tyder på det. En grunn til at det kan være bra å ha mensen, derimot, er at man da kan få skylt ut litt "rusk og rask" fra skjeden (i mangel av bedre forklaring, men du skjønner sikkert hva jeg mener)

2. hvor lenge du kan utsette mensen, er individuelt, men mange jenter får småblødninger om de utsetter i over tre måneder.

3. når du slutter med pillene, er det også individuelt hvor lang tid det tar før mensen kommer tilbake. Hos noen kommer de regelmessig fra dag én, hos andre kan det gå flere år.

Håper dette hjalp deg noe :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...