Frk. Stella Skrevet 26. juni 2009 #1 Skrevet 26. juni 2009 Tidenes "teiteste" spørsmål fra meg følger... Hva er egentlig forskjellen på kjøkkenmaskin, hurtigmikser, blender... - har jeg glemt noen? Og hva er bruksområdene til de forskjellige maskinene?
Gjest Blondie65 Skrevet 26. juni 2009 #2 Skrevet 26. juni 2009 (endret) En kjøkkenmaskin er den store greia som ofte har alt, men som i alle fall står på disken av seg selv, har en stor bolle for flerbruk - elting av deig, vispe krem, lage kakeeøre, kutte grønnsaker, rive ost etc - noen ganger har den blender, kjøttkvern etc. Eksempel på kjøkkenmaskin: Kenwood, Bosch Hurtigmikser? Da ser jeg for meg enten en håndholdt sak (stavmikser) eller en sånn "gammeldags" som man enten kan holde eller putte favoritt bollen under og som lager kakerøre eller visper krem. Eksempel på håndmikser: Phillips, Wilfa Blender? Jo det er en sånn "greie" i glass eller plast (i barer av og til i stål) som er utelukkende ment for å lage drikke. Denne "moser" frukt, noen ganger er den sterk nok til å knuse is. Eksempel på blender: Phillips, Kenwood Trenger man alle produkter? Jeg har kjøkkenmaskin uten kjøttkvern eller blender. I tillegg har jeg en blender. Jeg har ikke hurtigmikser da jeg ikke ser behovet for dette når jeg har kjøkkenmaskin. Skulle jeg kjøpt dette selv i dag ville jeg gått for en god maskin som hadde de fleste funksjoner, under den klare forutsetning at blenderen kunne knuse is (et must når man f.eks. lager Strawberry Daiqury). Gjerne stålbolle. I tillegg til de ovennevnte kategorier har man stavmikser. Jeg har aldri eid en og vet ikke helt forskjellen på dette og en håndmikser. Men det kan sikkert andre fortelle. I tillegg til de ovennevnte kategorier finnes juicer/saftsentrifuge og foodprocessor. Du finner også disse på sidene til Expert (alle linkene er hentet derfra). Endret 26. juni 2009 av Blondie65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå