Mona Liza Skrevet 26. juni 2009 #1 Skrevet 26. juni 2009 Vi skal gifte oss i 2010 eller 2011 og tenker nå litt på hvordan vi vil gjøre det. Gleder oss stort! Vi har tenkt veldig på å servere tapas eller koldtbord i bryllupet. Vi vil jo sikkert bruke mindre tid ved middagsbordet enn om vi hadde hatt en 3-retters middag? Hvordan har det fungert hos dere? Hvor lang tid brukte dere under middagen? Hvor mange gjester var det? Takker for alle svar!
Mona Liza Skrevet 27. juni 2009 Forfatter #2 Skrevet 27. juni 2009 Eller kanskje noen har vært i et bryllup hvor det ble servert koldtbord/tapas? :gjeiper:
Gjest Flode Skrevet 27. juni 2009 #3 Skrevet 27. juni 2009 Generelt tro jeg det går litt kjappere hvis maten blir servert. Da kan jo dere styre selv hvor fort dere vil ha rettene servert og hvor mange runder dere ønsker maten servert, mot for koldtbord der gjestene kan gå til og fra, la maten synke litt også ta en runde til osv. Samtidig som man ved koldtbord gir gjestene mer frihet til å gå å ta røykepauser og dopauser når det passer dem selv, mens der rettene blir servert ofte er toastmaster som styrer røykepausene... Hvor lang tid maten tar kommer jo også helt ann på antall gjester, taler og sanger...
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2009 #4 Skrevet 27. juni 2009 Som gjest synes jeg koldtbord er helt fantastisk i bryllup. Alle finner mat de liker - min erfaring er også at måltidet tar kortere tid enn en tre retters middag. Bryllupet blir noe mindre formelt med koldtbord/tapas, derfor spørs det også litt på hvor formelle dere vil være. Anbefaler uansett å ha to steder der folk kan forsyne seg. Siste bryllupet jeg var i ble det ganske mye kø pga bare ett matbord (ca 60 gjester). Har også erfart (serverte i bryllup en gang) at det normalt beregnes alt for lite brød. Folk spiser mye mer brød enn man kanskje skulle forvente. Kjøp derfor inn mye ekstra. Jeg hadde uten tvil gått for koldtbord dersom jeg skulle giftet meg. Samtidig er det muligens litt mer "stil" over en tre retters.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå