naerin Skrevet 26. juni 2009 #1 Del Skrevet 26. juni 2009 Vi eier et hus med en relativt liten tomt, noe som egentlig passer oss veldig fint siden ingen av oss har grønne fingre. Vi har planer om å utvide tunet vårt med en biloppstillingsplass(evt. sette opp en garasje med tiden). Denne utvidelsen vil skje i det ene hjørnet av tomta vår. Og der står det en 4-5 høye grantrær, på naboens tomt. De står så og si nesten oppå tomtegrensa, men altså på naboens side. Jeg vil anslå at disse trærne er 5-6 meter høye, med gode forutsetninger for å bli enda høyere. De plager oss ikke med med hensyn til sol og skygge, men biloppstillingsplassen vil komme rett under disse trærne. Alt nedfall vil dermed falle ned på bilen vår. Det vil også bli problematisk å få plass til garasjen hvis de blir stående. Jeg vil legge til at nabotomten ikke er bebodd, det er kun et ubrukt jorde på den siden. Kan noen opplyse meg om hvor jeg kan finne informasjon om rettigheter jeg eventuelt måtte ha, og om noen har erfaringer og kan gi meg tips om gode fremgangsmåter? Har ikke tenkt å bli uvenner med naboen, men vil gjerne ha all informasjon jeg kan få før vi tar en prat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 26. juni 2009 #2 Del Skrevet 26. juni 2009 Hei Det står en del generelt om naboers trær (ikke bare om solforhold) i denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=423494 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå