Gå til innhold

Bader dere når dere har mensen?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_pia_*
Skrevet

Ser ut til at sommeren er kommet:) Og jeg har fått menen.... Skal¨på tur ihelgen og tror bading kanskje kan friste.

Trenger noen råd ang badng og tampong bruk.... Noen som bader med tampong? Er det farlig? Når man er på stranda er det ikke så lett å få byttet rett etter man har badet, er det farlig? Eller kan blodet renne "forbi" tampongen da?

Håper på svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skifter tampong rett etterpå så går det helt fint. Den bør heller ikke ha sittet altfor lenge i så den er gjennomtrukket av blod. Det er kanskje ikke så lett på stranden, men kanskje du finner et toalett i nærheten? I værste fall kan du kanskje klare å gjøre det i bilen?

Det kan være litt irriterende med den lange snoren, så du kan enten klippe av en liten del av den nederst eller lage en knute på den så du er sikker på at den ikke stikker ut av bikinien.

Gjest Gjest
Skrevet

For meg ville det vært uaktuelt. Er avhengig av både tampong og bind.

Skrevet

Jepps, lever som normalt med mensen. Bruker aldri bind *grøss*, badet med tamponger og byttet så fort som mulig etterpå og nå bruker jeg Divacup, som er helt fenomenal :)

Skrevet

Sett i en ny tampong før du bader og skift med èn gang du er ferdig med å bade, så går det helt fint.

Gjest strykebrett
Skrevet

Bader med tampong stadig vekk, ikke noe prolem det. Bare å skifte etterpå :)

• 3 uker senere...
Gjest jente som lurer!
Skrevet

Hey, når jeg skal på stranden og greier. så, bruker jeg f.eks tampong, men når det gjelder strander så hvordan skal vi da gjøre med tampongen? gå til nærmest toalett, så deretter sette inn ny, så bade igjen? er det ikke bare stress? håper på positivt svar! :)

Skrevet

Hvis jeg drar på stranden når jeg har mensen sørger jeg for å dra et sted jeg vet det er toalett (eller tette busker ;) ) i nærheten. Om du ikke blør mye bør det også gå bra og bade flere ganger før du skifter tampong, men selv jeg bytte etter bad de første to dagene av mensen, ellers blir det lekkasje.

Nå har jeg gått på p-piller i mange år, så jeg hopper bare over mensen i godværsperioder eller når jeg skal på ferie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...