Gå til innhold

Ventedagboka

Renesmee

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat registrert meg her inne, men har snoket som gjest en god stund.

Jeg sluttet på pillen i September 2009.

Nå, i PP10 klaffet det endelig. Jeg tok en positiv test 23.06, og en clearblue digital den 24.036

Gleden var stor da samboer ble informert. Han fikk et kort der jeg hadde skrevet det ned og det var kjempegøy å se ansiktsutrykket hans.

Jeg hadde EL rundt 11-12-13 Juni (positive EL tester alle disse dagene). Allerede få dager etter sa jeg til samboeren min at "jeg tror vi har klart det denne gangen". Hver dag siden har jeg sagt "tror jeg er gravid, jeg" . Da var det ekstra artig å få det bekreftet :rødme:

Det er fremdeles utrolig tidlig, og mye kan skje. Jeg krysser fingrene for at spiren klorer seg fast.

Går rundt som et eneste stort glis nå, dette er etterlengtet !

Endret av Renesmee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å herremin. Besøkte foreldrene mine i dag, og jeg og mora mi bestemte oss for å gå en tur med hundene.

Vi hadde gått i 3-4 minutter når jeg plutselig følte meg uvell. Småsvimmel og litt kvalm. Jeg prøvde å se om det gikk over, men klarte ikke lenge før jeg måtte spørre om vi kunne stoppe litt.

Der ble vi stående mens jeg brakk meg 3 ganger og da var det bare å snu. Hadde ikke så lyst å gå lang tur hvis jeg skulle være dårlig.

Heldigvis ga deg seg like raskt som det kom. Mora mi lo av meg, og hos meg spruta tårene - syntes det var hysterisk morsomt.

Synes det er litt tidlig med svangerskapskvalme da. I følge mine beregninger er jeg 3+6 :sjenert: Har jo tatt 3 positive graviditetstester (alle forskjellige merker) på rappen, og med kvalmen er det jo ingen tvil om at jeg er gravid. :ler:

Mora mi spekulerer i om jeg kan være mer gravid enn jeg tror da, for jeg følte meg gravid bare få dager etter forventet EL. Det får jeg vel vite når jeg skal til legen etterhvert :)

Går rundt og er ufattelig glad og fornøyd. Klarer ikke slutte å smile og jeg føler meg fyllt til randen av en indre ro jeg aldri har kjent maken til.

Jeg har også vært veldig full av energi de siste par ukene, noe som ikke har vært vanlig tidligere. Før har jeg vært dødtrøtt etter jobb, mens nå kan jeg jobbe i hagen i timesvis etter jobb, og jeg legger meg senere enn vanlig . Det kan da umulig ha sammenheng med graviditeten?

Denne dagboken kommer jeg til å bruke til å skrive ned tankene mine og hvordan jeg har det i løpet av svangerskapet.

Akkurat nå ønsker jeg meg veldig dokumentaren "i mors mage/in the womb" - tror jeg må ta en tur på biblioteket og sjekke :) Har også kjøpt meg bladet Gravid - som var veldig interessant og lærerrikt. Der kunne jeg blant annet lese om svangerskapet fra uke til uke. Kjempespennende!

Endret av Renesmee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :)

Jeg har ikke vært morgenkvalm flere ganger enn dene ene , noe som er kjekt siden dette er siste uka på jobb før jeg har ferie i 4 uker. Greit å kunne skjule det den første tiden også >:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om morgenen er jeg kvalm, men ikke slik at jeg føler at jeg må spy. Er mer følelsen av å være så ufattelig gjennomtrengende sulten at det gjør vondt.

Jeg sover dårlig om nettene, men det kommer sikkert mer av varmen enn av graviditeten :sjenert:

I går mens jeg gjorde husarbeide så kjæresten min på meg, smilte og sa "du gjør meg lykkelig" :rødme: Det var så godt å høre.

I dag er siste dagen på jobb før ferien. Jeg skal ha fri i 4 uker. Blir deilig å slippe å være på jobb i disse ukene hvor jeg mest sannsynlig blir mer og mer morgenkvalm for hver dag som går :) Da kan jeg skjule det fra de på jobb lengre også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Gratulere så masse! :duskedame:

Her vil jeg følge med, gøy med noen som er like langt på vei som meg selv :)

Håper ferien ikke bare bli morgenkvalme, men også deilie stunder med magestryking og kos :smilbla: Det er det ivertfall her i huset, merker ikke så mye til kvalmen lenger. Ga seg etter to uker, men forventer at dfen kommer tilbake. Men merker at jeg må passe på hva jeg spiser, får veldig lett halsbrann og sure oppstøt.. :blink:

Ha en super ferie :)

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så kjekt med noen som er like langt på vei :jepp:

Her i huset har vi drevet med oppussing. Begynte tirsdags kveld med å flytte ut alle møblene, og grytidlig onsdag morgen leverte vi hundene til svigers og leide oss ei gulvpussemaskin. 35 kvadratmeter med stue/kjøkengulv skulle pusses ned og lakkeres med 4 strøk før vi kunne si oss ferdig. Resultatet ble bra, men med lange arbeidsdager både onsdag og torsdag ble jeg liggende omtrent hele fredagen. SLITEN! Lørdag var vi i 70'årsdag på "landet" 1 times kjøring hjemmefra. Jeg var sjåfør for samboer og svigers. Var trett før vi dro. Det ble en koselig feiring med mye god mat og kake, men jeg var veeldig sliten når vi kjørte hjemover igjen i 9'tiden.

Nå ser jeg frem til å bare slappe av neste uke. I dag flytter vi inn møblene igjen.

Bortsett fra at jeg har vært veeeldig trøtt og sliten i et par dager har jeg merket lite til de andre plagene. Jeg er "kvalm" om morgenen, men det forsvinner når jeg får i meg mat. Jeg tror det er sulten som gjør at jeg føler meg kvalm rett og slett. Og sulten, DET er jeg! Ofte!

Ellers har jeg vært i storform. Vi har gått et par lange fjellturer med hundene forrige helg i tillegg til de vanlige turene vi går "til hverdags" (jeg er fast bestemt på å mosjonere massevis så jeg kan holde meg sterk under hele svangerskapet). Jeg har også jobbet masse både ute og inne med oppussing. Halsbrann har jeg ikke merket noe til enda heller.

Jeg må kjøpe meg et par nye BH'er også. Jeg har vokst allerede :sjenert: Mine er ikke små fra før av, 80C, men nå faller de ut av de gamle BH'ene mine hele tiden så jeg må nok dra på butikken og se om jeg finner noen som passer bedre i morgen :ler:

Vi koser oss masse sammen som kjærester, begge to er lykkelige over graviditeten og det føles litt som å være nyforelska på ny med sommerfugler og den evinnelige lykkefølselsen. Mora mi sa i går at selv om jeg så trøtt ut så var det ett eller annet med øynene mine som "avslørte meg" og gjorde at jeg så veldig lykkelig ut. Kjæresten min er mer oppmerksom enn noengang. Jeg har på følelsen at han kommer til å bære meg på hendene fremover :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei på deg :)

tenkte jeg måtte finne noen som er omtrent like langt på vei som meg her inne :) har ikke fått surret meg til å lage gravid-dagbok enda jeg da, er fortsatt i prøver-dagbøkene hehe. men har regnet ut termin 11.mars, eller deromkring :)

har du vært mye kvalm? jeg har ikke vært kvalm enda, bare trøtt. og gått op en str. i bh jeg også hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kvalm før jeg får spist mat egentlig :P Kjempesulten!

Jeg har hatt 2 små blødninger da, det synes jeg er litt ekkelt. Begge ganger etter sex, og begge ganger har det bare vært litt brunt på papiret eller i trusa.. Godt jeg skal til legen i morgen - har skrevet ned en del jeg lurer på men har jo lest her inne at det ikke behøver å være farlig så lenge det ikke er friskt rødt blod.

Jeg bekymrer meg en del for Tyrkiaturen vi skal på til helgen. Blir borte i 2 uker, og det er all-inclusive. Håper maten der er slik jeg tør spise...

Bortsett fra det koser vi oss og gleder oss over det som foregår. Har fått "the bellybook" som jeg bestilte på nett. I den skal vi lime inn magebilder fra uke til uke. Dette synes jeg er en koselig ting å ha som minne. Var masse kjekt man kunne notere der inne <3

Vi har vært på biltur i dag og i går. Vært og besøkt mormor og morfar til samboer, og tok oss samtidig en handledag i trondheim. IKEA fikk seg også ett besøk. Der må vi tilbake når det nærmer seg for de hadde kjempebillige stellebord og sprinkelsenger der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Nå har vi vært i Tyrkia i litt over 1,5 uke. Vi bor på et ganske fint all-inclusive hotell og alle måltider og all drikke er inkludert. Veldig kjekt å slippe å bruke masse penger hver dag på frokost, lunsj, middag, kvelds og drikke. Jeg har allikevel slitt litt med "kvalme" eller mangel på matlyst til lunsj og middags og klarer ikke helt tanken på å spise varm-maten vi kan forsyne oss med til dette måltidet, så det har gått i vannmelon og loff med små forsøk på å få i meg pasta eller annen varm-mat.

I går dro vi inn til byen og dro på resturant , og det var mye bedre. Jeg bestilte biff og koste meg med måltidet. Jeg gleder meg til å komme tilbake til Norge og norsk mat. Brødskive med leverpostei og melk skal smake himmelsk!

Jeg gruer litt for flyturen hjem, og spesielt de timene vi skal tilbringe på flyplassen før vi letter. Kan ikke unngå å være bekymret for svineinfluensaen når man er gravid. :sjenert:

Bortsett fra mangel på matlyst ved buffeten har jeg ikke noen plager. Jeg er opplagt, blid, frisk og har ikke vondt hverken her eller der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er endelig dagen for hjemreisen kommet. Bussen vår går fra hotellet om 50 minutter. Vi er nok hjemme rundt midnatt i natt, hvis flyet er i rute og vi er heldige med ferga :)

Gleder meg som besatt til å komme hjem igjen, men er litt bekymret for reisen. Busstur på en time, noen timer på en flyplass med folk fra hele verden, og enda noen timer på et fly. Jeg har ikke lyst å få svineinfluensaen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på deg selv! :klemmer: Ikke bli syk nå nei! Du har jo en pitteliten perfekt spire å passe på! ;)

:klem:

Hei forresten! :ler::vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Symptomlista mi. Er heldig ser jeg, for er ikke mye plaget. Vært litt småkvalm tidligere , men det har stort sett gått over. Skikkelig kvalm med følelsen av å brekke meg har jeg bare vært to gang, en gang i uke 4 og en i uke 8 :)

* Økt søvnbehov :jepp:

* Glupende appetitt :jepp:

* Intens lyst på spesiell mat

* Stadig småtissing :jepp:

* Ømme, spente bryst :jepp:

* Kvalme

* Menstrasjon uteblir :jepp:

* Mer utflod en normalt

* Mensmurring før forventet menstrasjon og etter

* Stikking i høyre side

* Stølhetsfølelse i magen

* Livmortappen ganske lav

* Tett i nesen - forkjølt

* Litt stikking i korsryggen

* Tørr i halsen og utrolig tørst

* Strekk i livmoren når du reiser deg opp fort.

* Svimmel

* Halsbrann

* Klarer ikke å ha på stramme klær :jepp:

* Oversensitive for noen lukter

* Hårsår

* Stram lukt av urinen

* Kviser

* Tung i hodet

* Festesmerte - Festeblødning

I går gikk jeg og samboer tur med hundene i skogen. Jeg presterte å tråkke skikkelig hardt over, og fallt så lang jeg var og hylte skikkelig til og begynte å grine fordi det gjorde så :kjefte: vondt i foten. Stakkars samboer trodde jeg hadde slått meg i magen :sjenert: Nå må jeg være forsiktig med foten, er skikkelig vondt fremdeles, men har ikke brukket noe siden jeg klarer å gå på den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på besøk hos jordmoren i dag og fikk høre hjertelyden!! Fineste lyden jeg noengang har hørt :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger igjen samme beskjeden her som hos Tyttebær jeg:

Heisann! Sniker meg innom her en tur jeg, for etter mine beregninger er jeg også 10+1 idag, så gøy med flere som er kommet like langt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så artig!

Stakk innom dagboken din. Jeg måtte også bare pakke vekk de gamle BH'ene mine kjempetidlig i svangerskapet, og gå til innkjøp av nye. Heldigvis har de ikke vokst mer siden da, så den nye jeg kjøpte har holdt i noen uker :P

Så heldig du er som har vært på ultralyd allerede :) Jeg skal ikke før i uke 18, men i mellomtiden koser jeg meg med hjertelyden som jeg har funnet et par ganger på egen hånd med angel sound'en min :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig!

Stakk innom dagboken din. Jeg måtte også bare pakke vekk de gamle BH'ene mine kjempetidlig i svangerskapet, og gå til innkjøp av nye. Heldigvis har de ikke vokst mer siden da, så den nye jeg kjøpte har holdt i noen uker :P

Så heldig du er som har vært på ultralyd allerede :) Jeg skal ikke før i uke 18, men i mellomtiden koser jeg meg med hjertelyden som jeg har funnet et par ganger på egen hånd med angel sound'en min :rødme:

Heldig og heldig, er jo en grunn til at jeg har fått de som jeg gjerne skulle vært foruten :forvirret: Har hatt litt blødninger, og i tillegg går jeg på diverse "skumle" medisiner, så kommer til å bli passet nøye på gjennom svangerskapet vil jeg tro. Greit å bli passet på, er ikke det, men skulle gjerne spart meg for blødningene og de sykdommene jeg har ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

En liten oppdatering fra oss <3

Alt går bra. Jeg er frisk og i god form, og i dag fikk jeg høre at jeg glødet :rødme:

Jeg er ikke fullt så sliten lengre, og det henger jo sammen med at jeg er over 12 uker på vei.

7. Oktober skal vi på ultralyd og vi gleder oss masse og håper på å få vite kjønnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke:

Jeg har nettopp lest igjennom dagboka di! Må nesten legge igjen en forsinket GRATULERER MED SVANGERSKAPET OG VELKOMMEN OVER PÅ DEN "SIKRE SIDEN"! :strix:

God at formen har begynt å bedre seg!

Jeg husker selv hvordan vi gikk rundt å smilte til hverandre etter vi fikk den etterlengtede positive testen! Det var akkurat som om vi var nyforelsket igjen! :rødme: Vi fikk nesten den samme opplevelsen, bare mye, mye bedre, etter ultralyden! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...