Gå til innhold

Vanlig å ha "problemer" med naboene?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Opplever at de klager på meg fordi jeg hadde ett par sko utenfor inngangsdøren, faktisk ringte styrer i borettslaget på døren min kl 20 om kvelden for å påpeke dette.

Det er stadig noe, ikke alltid det berører meg en gang, store lapper med advarsler hengende på ytterdør ( f,eks hvis man står på gj parkering o,l

toppet seg i dag, en hel klynge av naboer var på dugnad og sendte meg stygge blikk fordi jeg hadde les: en tom hylle på baksiden av blokken UTEN sjeanse for noen ( aldri mer ) der jeg fortalte at jeg ikke hadde flyttet den fordi jeg ventet på hjelp ( en venn av meg måtte frakte den vekk ,men har ventet leeenge .. dete har irritert dem og de himlet med øynene når jeg gikk forbi, skikkelig dårlig stemning.. så de fortalte alle at jeg ikke hadde hjelp og fikk noen menn til å ta den for meg, de så ikke på meg en gang

gikk opp til damen i blokken og sa pent at hvis de var irritert på noe måtte de selvfølgelig gi beskjed, hun svarte kort: men du har jo ingen til å hjelpe deg og gav meg ett giftig blikk..

jeg er satt ut, er ikke vant til at folk oppfører seg slik mot meg, er aldri noe tull med meg, er stille, høflig og snill med mennesker rundt meg.. så flytter jeg hit og jeg blir samtaleemne for halvgamle damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bl.a. pga. det, ja. Hadde det kun vært et par sko utenfor døren, hadde det vært én ting, men å bruke gjesteparkeringen og ikke minst den hylla på baksiden er IKKE greit. Da burde du heller latt hylla stå inne i leiligheten eller i boden eller hvor den nå har vært fram til du fikk hjelp.

Det virker kanskje som så lite med et par sko i gangen innimellom og en hylle på baksiden av huset. Men skulle alle tenkt som deg, hadde gangen vært ufremkommelig og utearealet som ei søppeldynge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud, jeg er glad jeg bor i eget hus med egen hage hvor jeg gjør hva pokker jeg vil!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Bl.a. pga. det, ja. Hadde det kun vært et par sko utenfor døren, hadde det vært én ting, men å bruke gjesteparkeringen og ikke minst den hylla på baksiden er IKKE greit. Da burde du heller latt hylla stå inne i leiligheten eller i boden eller hvor den nå har vært fram til du fikk hjelp.

Det virker kanskje som så lite med et par sko i gangen innimellom og en hylle på baksiden av huset. Men skulle alle tenkt som deg, hadde gangen vært ufremkommelig og utearealet som ei søppeldynge.

Det var kun ett par sko.

Gjeste parkeringslappen var en advarsel til alle, gjelder ikke meg fordi jeg aldri bruker den.

Det gir likevel ingen rett til å himle med øynene å si til meg på en giftig og ekkel måte at "jeg har ingen til å hjelpe meg"..det er direkte ondskapsfullt. Kunne aldri sagt noe slikt til noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestdeluxe

Du er helt ny, og for alt de dine nye naboer vet, så har du ikke bodd med et regelverk før nå.

De behøver ikke oppføre seg som snerpete bitches bare fordi du bryter noen regler i starten. De bør regne med litt svinn når det kommer nye. Så kunne de ha sagft i fra på en hyggelig måte.

Dette er bare bagateller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Du er helt ny, og for alt de dine nye naboer vet, så har du ikke bodd med et regelverk før nå.

De behøver ikke oppføre seg som snerpete bitches bare fordi du bryter noen regler i starten. De bør regne med litt svinn når det kommer nye. Så kunne de ha sagft i fra på en hyggelig måte.

Dette er bare bagateller.

Jeg er dessverre litt utsatt for slike ( les: godt voksne damer som tror de kan ta meg på øynene )

vel, skal "gå stille i dørene" til jeg flytter herfra fortest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg er dessverre litt utsatt for slike ( les: godt voksne damer som tror de kan ta meg på øynene )

vel, skal "gå stille i dørene" til jeg flytter herfra fortest mulig.

må få tilføye at jeg forstår godt hvorfor det fort blir krig og konflikter når folk visker om deg fordi du har ett par sko utenfor døren. For ett kjedelig liv de må ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Naboene dine er barnslige. Ikke gidd å bry deg om dem. Jeg hadde kanskje syntes det var litt rart med et par sko i gangen, men jeg ville jo aldri kommentert det eller giddet å irritere meg over det. Ville kanskje undret meg litt hvis en hylle stod lenge på baksiden av huset, men ikke forbrent en kalori på grunn av det. Disse naboene dine har nok for lite å gjøre. Pensjonister kanskje? De har det nok ikke så bra med seg selv i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Naboene dine er barnslige. Ikke gidd å bry deg om dem. Jeg hadde kanskje syntes det var litt rart med et par sko i gangen, men jeg ville jo aldri kommentert det eller giddet å irritere meg over det. Ville kanskje undret meg litt hvis en hylle stod lenge på baksiden av huset, men ikke forbrent en kalori på grunn av det. Disse naboene dine har nok for lite å gjøre. Pensjonister kanskje? De har det nok ikke så bra med seg selv i hvert fall.

Jupp, stemmer.

Vel, aldri mer sko utenfor døren og hyllen er fjernet. Skal ikke "plage" dem mer jeg. Det som er dumt er at de snakker om meg bak ryggen min uten at " jeg har gjort noe spesiellt " de følger jo med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med sko kan være pga brannsikkerhet.

Der jeg bodde var det ikke lov med dørmatte i gangen engang pga brannsikkerthet o.s.v, og sto det noe mer ble det som oftest gitt beskjed med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Når man bor i et borettslag så retter man seg etter de regler som finnes, hvor enn uanselige og bagatellmessige de virker for noen.

Men det er klart, noen steder finnes det kjerringer og andre steder ikke. Men man velger å bo sånn og da må man innrette seg.

Hvis ikke er det sikkert et lite hus i skogen du kan bo i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg skjønner egentlig naboene dine.

Det skal ikke stå rot i fellesgangene. Ikke ett par sko engang. Om alle plasserer ting utenfor dørene sine, ser det rotete ut, og som nevnt over, skal man ikke måtte snuble rundt i andres sko om det begynner å brenne og man må evakuere midt på natten i en trappeoppgang fylt av røyk.

Å plassere ting på utsiden av blokken er heller ikke greit. Det har med ryddighet å gjøre.

Når man bor mange i ett hus, er det viktig at alle holder det ryddig. Om alle skulle plassere ting utenfor huset eller i fellesgangene, ville det veldig fort blitt rotete.

Det går dog an å si ifra på en ok måte om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det høres litt rart ut. Nå bor ikke vi i blokk, men i verdikaldelt hus i borettslag. Og her er det hvertfall ikke sånn. Det er kjempekoselig her. Og en uke etter at vi flytta inn fikk vi den fine blomsteroppsatsen og kort til der det sto velkommen til nabolaget. Her sier folk ifra på en fin måte om det er noe som plager dem :) For har man naboer kan det fort oppstå irritasjonsmomenter. Men det er heldigvis ikke ofte.

Bortsett fra at jeg irriterer meg veldig over en nabo da :fnise: han har vekt min lille så mange ganger med bråk at det er derfor jeg ugleser på han da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Når man bor i et borettslag så retter man seg etter de regler som finnes, hvor enn uanselige og bagatellmessige de virker for noen.

Men det er klart, noen steder finnes det kjerringer og andre steder ikke. Men man velger å bo sånn og da må man innrette seg.

Hvis ikke er det sikkert et lite hus i skogen du kan bo i.

Har alltid fulgt regler;) det som er dårlig er at de himler med øynene og snakker åpenlyst nedverdigende om meg fordi jeg hadde ett par sko i gangen... hyllen stod på baksiden i ett rom der man skal tørke klær, er aldri brukt av noen som helst..er ikke til sjeanse for noen..

i stedet for å fokusere på samhold i dette borettslaget er det advarsler over alt ( gjelder alle ) , synes det er dumt at folk oppfører seg slik, er naiv ja men håper faktisk på snillere mennesker i mitt nærmiljø etterhvert.

Når det er sagt har jeg selvfølgelig fjernet "uromomentene"..snart vil deres prat stilne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_synne_*

Jeg skjønner også naboene dine. Det er sånn som skjer når mennesker har for lite konstruktivt å fylle dagene sine med. De er vant til å styre og ordne og ha ting på sitt vis. Når en ung, enslig og dermed i deres øyne sårbar person melder sin ankomst, så må man trå varsomt (ifølge disse personene) for å vise seg verdig å IKKE bli baksnakket. Sladder ser dessverre ut til å være en nødvendighet for endel mennesker, og det blir ikke bedre med alderen.

Føler med deg, og synes du skal heve hodet og være stolt over at du ikke befinner deg på disse naboenes "nivå". Klart at man kan irritere seg over alt mulig av større og mindre overtredeler av reglene som naboer foretar seg. Men grensen er overtrådt for lengst når man skal prøve å fryse ut, latterliggjøre og påføre skamfølelse pga. et par sko utenfor en leilighet og en hylle på baksiden av blokken.

Jeg hadde faktisk sagt ifra om hva jeg mener om denslags infantil oppførsel, fra den/de damene dette gjelder. Eventuelt skrevet et lite brev. Kanskje har de fortsatt nok år igjen her på jorda til å reflektere litt over seg selv og muligens bli et bedre menneske. Måten man behandler fremmede mennesker på sier ganske mye om en person. Må man tråkke på naboen for småting, så har man stort forbedringspotensiale.

Blir litt sint på dine vegne jeg. Skulle likt å vært der når hun dama satte øynene i deg. Skulle forsvart deg, for det fortjener du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg skjønner også naboene dine. Det er sånn som skjer når mennesker har for lite konstruktivt å fylle dagene sine med. De er vant til å styre og ordne og ha ting på sitt vis. Når en ung, enslig og dermed i deres øyne sårbar person melder sin ankomst, så må man trå varsomt (ifølge disse personene) for å vise seg verdig å IKKE bli baksnakket. Sladder ser dessverre ut til å være en nødvendighet for endel mennesker, og det blir ikke bedre med alderen.

Føler med deg, og synes du skal heve hodet og være stolt over at du ikke befinner deg på disse naboenes "nivå". Klart at man kan irritere seg over alt mulig av større og mindre overtredeler av reglene som naboer foretar seg. Men grensen er overtrådt for lengst når man skal prøve å fryse ut, latterliggjøre og påføre skamfølelse pga. et par sko utenfor en leilighet og en hylle på baksiden av blokken.

Jeg hadde faktisk sagt ifra om hva jeg mener om denslags infantil oppførsel, fra den/de damene dette gjelder. Eventuelt skrevet et lite brev. Kanskje har de fortsatt nok år igjen her på jorda til å reflektere litt over seg selv og muligens bli et bedre menneske. Måten man behandler fremmede mennesker på sier ganske mye om en person. Må man tråkke på naboen for småting, så har man stort forbedringspotensiale.

Blir litt sint på dine vegne jeg. Skulle likt å vært der når hun dama satte øynene i deg. Skulle forsvart deg, for det fortjener du!

Tusen takk for ett reflektert svar Synne.

Var lei meg i går, er ikke typen til å lage bråk i det hele tatt. Mulig det er slik at enslige er mer sårbare for andres kommentarer, merker hvertfall jeg må beskytte meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Høres ut som naboene dine har sitt på det tørre. Bor selv i blokk, og det er stadig noen som stiller diverse skrot i fellesområder. Som andre nevner så kan hver enkelt gjenstand være en bagatell, men det blir uholdbart hvis alle skal gjøre slik. Og hva skal egentlig skoene dine utenfor døra å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...