taliee Skrevet 24. juni 2009 #1 Skrevet 24. juni 2009 Har ikke målene av vinduene nå, men de er over 1 meter brede og 130 lang ca, og det er fire på rad, med bare lister som er imellom.. Har nå en gardin på hver side, altså to gardiner oppe.. Men lurte på om det er fint med persienner på alle fire vinduene, eller blir det for masse? Vurderer å ha det slik som det er her nå i "hoveddelen" av stua, men ved spisestua er det tre vindu på rad, så spørsmålet er vel det samme :-) Er det noen som har det slik? Har også tenkt liftgardiner, men blir kanskje for masse? :-)
€l€ktra Skrevet 24. juni 2009 #2 Skrevet 24. juni 2009 Jeg har både 1 stort vindu på enden, og på veggen ved 2 store etter hverandre + verandadør med glassrute med bare en list mellom. Jeg har både gardiner og persienner,men ved verandadøra er det kun èn gardin. Persiennene er jo ikke fremtrendende med mindre de er lukket igjen, det er jo bare å heise dem opp når de ikke er i bruk.
taliee Skrevet 17. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. juli 2009 Takk for svar:) Men det jeg mente var liftgardiner/heisgardin.. er det noen som har det, aner ikke hvordan jeg skal gjør det i stua, på ene siden av stua er det tre vindu på rad, og andre "delen" er det fire vindu på rad. Legg gjerne ved bilde om du skulle ha:)
Gjest Elastica Skrevet 17. juli 2009 #4 Skrevet 17. juli 2009 Jeg har også fire store vinduer på rad, og lurte på om jeg skulle ha lamellgardiner eller vanlige gardiner. Jeg endte med å ha hvite bomullsgardiner (ferdige lengder fra Princess) og er veldig fornøyd. Her ser du såvidt en del av vinduet, med gardinene hengende ved siden av.
Gjest farger Skrevet 19. juli 2009 #5 Skrevet 19. juli 2009 jeg endte med å kjøpe rullegardin på kid i et hvitt stoff som likner på lin. kjøpte først lift - men synes ikke de lå fint, og det ble uhorvelig dyrt å få akkurat den løsningen jeg ønsket meg. synes bare det så litt billig ut tross at man hadde betalt endel..... rullegardinen er nokså rimelig, kommer i flere ulike lengder som man kan tilpasse selv med å sage av enden/klippe i bredden.
~white lady~ Skrevet 26. juli 2009 #6 Skrevet 26. juli 2009 Hva med å bruke lameller? Synes det er fint i store vinduer. Mener man kan få de i flere farger også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå