boomerang Skrevet 24. juni 2009 #1 Skrevet 24. juni 2009 Vi har to unger og de skal gå foran, så skal vi gå etter - altså jeg skal ikke følges opp av min far. Uvanlig? Presten hadde aldri opplevd det før, men syntes det var veldig fint siden vi allerede er en familie:)
Concertina Skrevet 24. juni 2009 #2 Skrevet 24. juni 2009 Det å bli fulgt opp til alteret av far er en nyere norsk tradisjon arvet fra USA/Storbritannia, feks da min mor og far giftet seg på begynnelsen av 80-tallet var ikke det vanlig, så foreldrene mine gikk opp sammen. ...jeg skal dog bli fulgt opp av pappa...
Sort Pastill Skrevet 24. juni 2009 #3 Skrevet 24. juni 2009 Vi skal gå opp sammen! Har to "fedre"- en pappa og en stefar- begge er helt fantastiske, og jeg syntes det ble feil å gå opp med pappa, når stefaren min har vært der like mye for meg, omtrent hele livet, han også. Dessuten har vi bodd sammen i mange år, føler det blir litt rart om pappa skal gi meg vekk da:p
Gjest Dutta Skrevet 24. juni 2009 #4 Skrevet 24. juni 2009 Pappaen min er død, jeg kunne selvfølgelig gått opp sammen med min bror, evt pappas bror, men sambo og jeg har allerede 2 barn sammen og det føles naturlig for oss å gå opp sammen.
Amalie_85 Skrevet 24. juni 2009 #5 Skrevet 24. juni 2009 Vi gifter oss ikke i kirka, så tror nok at vi står bare sammen (altså ingen steder å gå opp)
Pastor Knut Skrevet 25. juni 2009 #6 Skrevet 25. juni 2009 Vi har to unger og de skal gå foran, så skal vi gå etter - altså jeg skal ikke følges opp av min far. Uvanlig? Presten hadde aldri opplevd det før, men syntes det var veldig fint siden vi allerede er en familie:) Nei, jeg vil ikke si at det er så veldig uvanlig. Høres ut som dere får et fint bryllup
CC* Skrevet 25. juni 2009 #7 Skrevet 25. juni 2009 Da vi giftet oss reagerte presten på at vi ikke skulle gå opp sammen... I vielses ritualet til Den Norske Kirke står det at "brudefolket går sammen frem til alteret" (eller noe sånt...)
Miss I.W. Skrevet 25. juni 2009 #8 Skrevet 25. juni 2009 Jeg har ikke verdens beste forhold til min far, og unner han rett og slett ikke æren av "å gi meg bort". Min kjære foreslo at vi kan gå sammen når den tiden kommer. Siden vi ofte både bor sammen og har barn sammen, synes det blir litt merkelig at far skal gi bort bruden. Brudkommen har jo allerde forsynt seg Synes det høres fint ut at dere går sammen som en familie jeg!
***Love*** Skrevet 25. juni 2009 #9 Skrevet 25. juni 2009 Yep gå heller sammen med barna og din fremtidige mann.. Høres mer koslig ut syns æ!
lilleGrethe Skrevet 25. juni 2009 #10 Skrevet 25. juni 2009 Gjør som dere har tenkt, det høres flott ut!
leirbål Skrevet 28. juni 2009 #11 Skrevet 28. juni 2009 For oss var det naturlig å gå sammen, selv om vi ikke har bodd sammen. Det er jo vi som hører sammen, ikke faren min og jeg. Så det var egentlig ikke noe vi lurte på.
Leiah Skrevet 5. juli 2009 #12 Skrevet 5. juli 2009 Jeg og min kjære skal gå sammen:) Føles ikke naturlig at min far skal gi meg bort. Har også en stefar som dessuten har stilt opp mer for meg enn min biologiske far. Så for å slippe å velge bort den ene av dem velger jeg den enkleste løsningen, å gå sammen med min kjære:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå