Gå til innhold

Mulig kinkig situasjon med huseier

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg leier en leilighet hos en mann som er helgepappa til to barn. Eldstedatteren, som er i tenårene, lånte noen bøker av meg for over et år siden, og jeg kunne vel egentlig tenkt meg bøkene tilbake snart. Problemet er at jeg ikke har sett datteren hos huseier på mange, mange måneder. Det er snakk om kanskje et års tid, faktisk. Jeg aner ikke hvorfor - kanskje hun har reist på au pair, studerer i utlandet eller hva som helst annet. Men det kan jo kanskje også være fordi det er "knute på tråden" mellom far og datter, uten at jeg aner noe om dette er tilfellet.

Mitt problem er altså at eneste måte jeg kan få igjen bøkene på er å spørre huseier, siden jeg ikke har datterens mobilnummer. Men jeg er redd for å kanskje rippe opp i et eventuelt problem som jeg ikke har noe med. Hvordan skal da huseier opptre, hvis jeg setter ham i en vanskelig situasjon ved å be ham om å snakke med datteren om disse bøkene hvis de har noen issues?

Jeg vet ikke, kanskje jeg lager problem ut av ingenting. Antagelig gjør jeg det. Men jeg er redd for å sette huseier i en vanskelig situasjon. Hva med deg? Hva om du var helgeforelder til en tenåringsdatter, hadde store problemer med forholdet dere mellom, og husleier plutselig kommer og forhører seg om noen bøker datteren skal ha lovet? Det hadde jo ikke passet noe særlig, og satt deg som forelder i en vanskelig situasjon.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

jeg ser ikke at det er ditt problem om de har problemer, noe som du ikke vet i det hele tatt. synes du skal spørre han om disse bøkene, du skal ikke tenke noe på det. jeg synes du legger for mye i det. det kan være at han besøker henne om hun har flyttet for å gå på skole osv.. you never know. og det er ikke ditt problem. dine bøker og du har krav på dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...