Gå til innhold

Hva har du i matpakken din?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei.

Hva har dere i matpakken deres evnt. i matpakken til barna deres? Jeg leter etter alternativ mat å ha med.

Jeg har som oftest brød (grovbrød, loff, ostebriks, tebriks eller baguett) med skinke (kokt eller serrano) eller salami, gulost, og/eller philadelphia.

Når jeg skal skeie litt ut har jeg med/gir jeg ungene fylte horn/pizzaboller e.l.

Har også prøvd kylling/pasta-salat.

Men er det ikke noe annet godt en kan ha med seg på skole/jobb? Tenker da kaldmat, og noe som er godt å spise. Sånn at man gleder seg til lunch? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Frosk
Skrevet

Jeg har en sånn matboks (Laptop Lunchbox, med mange rom) som jeg er temmelig avhengig av <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_jupp2.gif' alt=':jepp:'> Har sjelden brødskiver i matpakken, pleier å ha salater (for eksempel couscous- og kikertsalat, salat med byggris, salat med quinoa...), og så har jeg gjerne litt nøtter, og alltid frisk frukt i biter.

Gulrotstaver og cherrytomater, tørket frukt, wraps med hummus eller paprikahummus og grønt, små paier / piroger (som disse spinatpaiene)...

Skrevet

Her er noen tips som jeg kommer på i farten...

- omelett med sopp, paprika, løk, mais, ost.

- mat termos med grønsaksuppe, tomatsuppe, gjerne med litt brød med smør

ved siden av

- yoghurt og kornblanding

- fyll et pitabrød med salat, mais, paprika, løk, ost og litt kylling

- ta med pizza rester

- toast med hvitløksmør, spekeskinke, paprika, rødløk og mozerella ost lages

kvelden før. Smaker godt kaldt også..

Har også kjøpt bama fruktbokser som jeg har bruker til litt fruktsalat. Eple, pære, druer, melon, jordbær osv.. Veldig godt når man er litt små sulten, eller som dessert etter lunsj :) Synes forøvrig at eplene ikke blir så veldig brune når jeg har de i denne boksen.. Kjøpte de for 15 kr på kiwi..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...