prudence_88 Skrevet 24. juni 2009 #1 Skrevet 24. juni 2009 Er det noen som har noen gode råd til romantisk middag for to, som gjerne tar litt tid å lage. Skriv gjerne oppskrift :rødme:
Leanne Skrevet 24. juni 2009 #2 Skrevet 24. juni 2009 Jeg og mannen blir alene i helgen, barna skal på ferie til mormor noen dager.. Så her skal vi kose oss med en 3 retters middag på lørdag... Foreløbig er to av rettene i boks, vanskelig å velge dessert... forrett: sopp suppe 200 g sopp 2 sjalottløk litt smør 1-2 ss hvetemel 4dl maggi suppebuljong 0,5 - 1 dl matfløte (smak til..) salt og pepper Hakk løk og sopp i små biter, stekes i smøret til de blir gyldne. Ha over litt salt og pepper, rør inn. Ha i litt mer smør - når dette smelter har du i 1-2 ss hvetemel. Hell så over litt og litt buljong. La det koke i ca 10 min. Smak til med matfløte + evt mer salt og pepper. hovedrett: foliebakt indrefilet av svin 200 g indrefilet av svin noen sukkererter 2 vårløk 2 gulerøtter 1 fedd hvitløk 1 rød paprika (gjerne søt paprika..) 20 stenfrie druer litt basillikum 1 dl hvitvin lag lange, tynne flak av gulerøttene. Del druene i to, kutt vårløk, paprika i passende biter. Legges i aluminiumsfolie sammen med sukkerertene, ha over basilikum og hakket hvitløk. Brun kjøttet lett i pannen - skal ikke bli gjennomstekt.. Legges på toppen av grønsakene. Brett en høy kant med aluminiumsfolie og hell over hvitvinen. Stekes i 15 min på 250 grader. Serveres med ris/ hjemmelaget hvitløkspotetmos/ båtpoteter/ salat og brød.. Dessert: Oreo kake? Sjokolade mousse med friske bær? Ostekake? Jordbær og vaniljesaus? Jordbær og is? Ha en hyggelig kveld
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2009 #3 Skrevet 24. juni 2009 Indrefilet er utrolig smakløst - anbefaler heller ytrefilet, den har litt mer fett og har mer naturlig smak og er enklere å smakssette. Ellers hørtes den middagen m forrett vanvittig god ut =)
prudence_88 Skrevet 24. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 24. juni 2009 Tusen takk =) Akkurat det jeg lette etter
Twinkle* Skrevet 18. mars 2010 #5 Skrevet 18. mars 2010 Nam! Skal garantert lage den hovedretten i helga!
Gjest Lyh Skrevet 18. mars 2010 #6 Skrevet 18. mars 2010 (endret) Hei! Jeg og min samboer bytter på å lage en tre retter til hverandre en gang i mnd. Sist var det jeg som lagde, og menyen ble slik: Forrett: Bruschetta, veldig enkelt og greit, samt at det er knallgodt, jeg brukte hvitløksbagetter til det og avsluttet med fersk mozerella ost gratinert på toppen. Hovedrett: Salmalaks marinert i salt, pepper og sennep, servert på en seng med smørstekt rødløk og spinat med kald sennepssaus og råstekte potetskiver. Dessert: Vaniljeis med pasjonsfruktsaus, knall godt! Ordnet litt pynt og sånt i forkant, dro det lille spisebordet vårt midt på stuegulvet og hadde en helt hvit duk, med en rose i en tynn vase, samt kubbelys og stearinlys rundt om i stuen og et par på spisebordet vårt. Ble vellykket! Endret 18. mars 2010 av Lyh
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå