Gjest turglad Skrevet 23. juni 2009 #1 Skrevet 23. juni 2009 Jeg har akkurat flyttet til Trondheim sentrum med mann og barn, 10 og 15 år. Vi liker og dra på dagsturer, og ønsker oss tips om hvor det er flott å dra på tur fra Trondheim. Det må ikke koste mye penger. Er det noen av dere som har forslag til hvor vi kan dra på tur maks 2-3 timers kjøring fra byen?
Gjest strykebrett Skrevet 23. juni 2009 #2 Skrevet 23. juni 2009 Dere burde absolutt ta dere en dag på Fosen! Her finner dere Austrått fort som er kjempespennende (link her ), Ausråttslottet og idylliske Råkvågen. Hvis du syns ungene dine er gamle nok til det er Falstadsenteret absolutt verdt et besøk, selv om det kanskje ikke er så lystig er det veldig lærerikt.
Gjest strykebrett Skrevet 23. juni 2009 #3 Skrevet 23. juni 2009 Kom på en ting til : det er masse å finne på i Østersund, både dyrepark og badeland. Kan jo kanskje spare inn litt på å ta en "harryhandel" i samme slengen. Lenge siden jeg har vært der nå men jeg tror ikke det var mer enn tre timer å kjøre.. En liten artikkel om hv man kan finne på her
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2009 #4 Skrevet 24. juni 2009 Se her! http://www.trondheim.com/content.ap?thisId=1117641328
Gjest TS Skrevet 24. juni 2009 #6 Skrevet 24. juni 2009 Er det foressten noen fine dagsturer til steder der vi kan bade og grille? Mange gode forslag her vi skal bruke, men vil gjerne ha fler for sommeren er lang
Kjetil E Skrevet 25. juni 2009 #7 Skrevet 25. juni 2009 Kom på en ting til : det er masse å finne på i Østersund, både dyrepark og badeland. Kan jo kanskje spare inn litt på å ta en "harryhandel" i samme slengen. Lenge siden jeg har vært der nå men jeg tror ikke det var mer enn tre timer å kjøre.. En liten artikkel om hv man kan finne på her I følge hva jeg har lest er Frösöen zoo som den heter veldig nedslitt og forfallen. Annbefales ikke. (Jeg har ikke vært der men har lest mange si dette) Apropos Sverige, hva med Åre, her kan man ta taubanen opp og gå tur i fjeller, eller hvis dere liker terengsykling så har Åre skandinavias største terrengsykkelpark.
Gjest TS Skrevet 26. juni 2009 #8 Skrevet 26. juni 2009 Takk for svar, Kjetil. Da tror jeg vi dropper zoo men ser nærmere på Åre
Mermaid Blues Skrevet 28. juni 2009 #9 Skrevet 28. juni 2009 For grilling og bading trenger dere ikke forlate bygrensen engang, dra ut til Lade og Korsvika eller Ringvebukta. Nå er det jo legendarisk fint vær i byen, så kan hende det er endel folk der (jeg har ikke vært der siden forrige helg) men verdt det uansett Masse småviker og bukter langs Ladestien, så fullt mulig å finne seg et rolig sted å sitte. I og med at dere bor i sentrum kan jeg også anbefale å bare ta en rusletur rundt i byen - det er masse fint å se, og særlig området Bakklandet/Møllenberg og opp til Festningen (Ja, jeg elsker byen min ) En tur opp til Gråkallen er også fint for å få strukket på beina, og selvsagt Munkholmen. BUL pleier å ha forestillinger der om sommeren, kan være artig for barna. Ellers vil jeg anbefale å dra til Tautra. Ca en times kjøring fra byen. Fantastisk vakker (og litt rar) øy, med noe av Norges best bevarte klosterruiner. Masse fine strender der også. Når vinteren kommer er jo også både Vassfjellet og Oppdal bra hvis dere liker alpint.
enatupp Skrevet 28. juni 2009 #10 Skrevet 28. juni 2009 I følge hva jeg har lest er Frösöen zoo som den heter veldig nedslitt og forfallen. Annbefales ikke. (Jeg har ikke vært der men har lest mange si dette) Apropos Sverige, hva med Åre, her kan man ta taubanen opp og gå tur i fjeller, eller hvis dere liker terengsykling så har Åre skandinavias største terrengsykkelpark. Vi var i frösöen zoo for to år siden, og syntes ikke det var nedslitt der! det var riktig nok ikke så mye som har forandret seg siden jeg var 8 år gammel. men dyra så ut til å ha det bra, var ret og pent og veldig barnevennlig! desuten har de et helt nytt stort hus med diverse så dyr og kryp av alle slag. alt fra krokodiller til søte fugler!
Gjest TS Skrevet 29. juni 2009 #11 Skrevet 29. juni 2009 Takk for forslag til badesteder ol. Mermaid blues, det virker som Trondheim er en by vi kan komme til å trives godt i Enatupp, takk for ditt syn på zoo. Vi kan dra dit å se hva vi synes, og legge planer for andre aktiviteter også i tilfelle det har blitt nedslitt de 2 siste årene.
Aud Long Skrevet 29. juni 2009 #12 Skrevet 29. juni 2009 Melder meg på for å stjele gode tips. Ellers er det jo særs hyggelig å ta trikken opp til Lian og gå tur rundt vannet, grille, kanskje bade, og kose seg med trikkens tramming langs med skinnene. Munkholmen er en deilig tur. Bare å møte opp nederst i munkegata, ved kaia, og det går båt til og fra om sommeren for en rimelig penge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå