Gå til innhold

Utendørs bryllup. Hvem vier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg er alt for sent ute til å gifte oss på Gran Canaria, holder jeg på å tenke ut alternativer. Samboeren min har ikke lyst til å gifte seg i kirke, og jeg synes det blir for "lite" å gifte meg på et kontor.

Om vi tar sjansen på et utendørs bryllup. Gjør prestene dette eller hvem andre?? For dere som har giftet dere utendørs: syntes dere det var en koselig seremoni<+ Hvordan er det?? Er veldig usikker da vi har meget ustabilt vær her i sluten av august....

Andre tips til å få et bryllup ikke i kirke og heller ikke på kontor??

Skrevet

Hvis du kjenner en dommer så kan h*n vie utendørs, men siden de ikke har lov til å ta betalt så gjør de det nok kun for folk de kjenner.

Ellers så har du hvertfall tre alternativ: Sosialhumanistene, Human-Etisk Forbund og Unitarforbundet (sistnevnte kan enten gi en borgelig eller en religiøs vigsel).

Prester i statskirken har ikke lov til å vie utenfor kirken (hovedsaklig).

Skrevet

Vil dere bli veit kun på norsk? Eller som jeg nevnte før, kan dere vie dere ute på en nydelig øy på Anfi del mar av borgermesteren av Mogan. Det var han som egentlig skulle vi oss.

Når det gjelder å vie seg ute i august, du kan jo være kjempeheldig med været, men i tilfelle kan dere jo leie party telt, så er dere på den sikre siden. ;)

Det ville jeg ha gjort. Helt enig av på et rådhus kan det bli litt upersonlig.

Min søster og mannen ble viet av humanetisk forbund, de hadde planlagt vielsen ute, men det plasket ned. Så det hotellet hvor middagen og festen skulle være gjorde en kjempeinnsats og pyntet et rom inne med fuldt av levende lys. Ble nydelig. Men Humanetisk forbund kan vie dere hvor som helst :) Lurt å ha et sted som dere kan vie dere om dere skulle være så uheldig at det plasker ned!

Mange mener det ofte er fint vær i august. Vi håper på det og. :)

Skrevet
Vil dere bli veit kun på norsk? Eller som jeg nevnte før, kan dere vie dere ute på en nydelig øy på Anfi del mar av borgermesteren av Mogan. Det var han som egentlig skulle vi oss.

Når det gjelder å vie seg ute i august, du kan jo være kjempeheldig med været, men i tilfelle kan dere jo leie party telt, så er dere på den sikre siden. ;)

Det ville jeg ha gjort. Helt enig av på et rådhus kan det bli litt upersonlig.

Min søster og mannen ble viet av humanetisk forbund, de hadde planlagt vielsen ute, men det plasket ned. Så det hotellet hvor middagen og festen skulle være gjorde en kjempeinnsats og pyntet et rom inne med fuldt av levende lys. Ble nydelig. Men Humanetisk forbund kan vie dere hvor som helst :) Lurt å ha et sted som dere kan vie dere om dere skulle være så uheldig at det plasker ned!

Mange mener det ofte er fint vær i august. Vi håper på det og. :)

Sendte en forespørsel til et eller annet bryllypsfirma på Gran Canaria om dette. De måtte ha papirene klare minst 3-5 mnd før bryllupet omd et skulle bli godkjent. Alternativet var å bli viet i Norge først, og deretter seremoni på Gran Canaria. Det var ikke noe problem..

Ingen av oss er medlem i human etisk forbund

Takk for svar til dere alle forresten

Gjest Gjest_muff_*
Skrevet
Sendte en forespørsel til et eller annet bryllypsfirma på Gran Canaria om dette. De måtte ha papirene klare minst 3-5 mnd før bryllupet omd et skulle bli godkjent. Alternativet var å bli viet i Norge først, og deretter seremoni på Gran Canaria. Det var ikke noe problem..

Ingen av oss er medlem i human etisk forbund

Takk for svar til dere alle forresten

Prester tilhørende frikirker, misjonskirken ol, tar visst vielser utenfor kirkerommet.

Skrevet
Prester tilhørende frikirker, misjonskirken ol, tar visst vielser utenfor kirkerommet.

Ok. Det er nå noen misjonskirker rundt her... Takk for svar

Skrevet

Vi hadde en veldig fin vielse utendørs av Unitarforbundet ifjor.

De utfører borgelige vielser også, det benyttet vi oss av.

De opererer vel ikke over hele landet, men over størstedelen av Østlandet hvertfall. Tar bare betalt for kjøregodtgjørelse. Anbefales!

www.unitarforbundet.no

Skrevet
Vi hadde en veldig fin vielse utendørs av Unitarforbundet ifjor.

De utfører borgelige vielser også, det benyttet vi oss av.

De opererer vel ikke over hele landet, men over størstedelen av Østlandet hvertfall. Tar bare betalt for kjøregodtgjørelse. Anbefales!

www.unitarforbundet.no

Har sjekket dem, men vi bor på nordvetslandet så det kan bli litt vel langt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...