Gå til innhold

hjemmelaget is ;)


trille21

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om det er fløte, kremost eller andre meieriprodukter i den, ville jeg sagt ca like lang tid som den har holdbarhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er med fløte, men åpnet så tåler vell ikke det mere enn tre dager....

hadde håpet det tålten et par ukers tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

hei!

fløte kan fryses i ca. 3 mnd (det har vel med fettet å gjøre, fet fisk har også en holdbarhet på 3 mnd pga fettinnholdet) så dersom du har fløte i iskaken så gir vel det deg en viss pekepinn på holdbarheten =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

åhh det vår flott å høre ;)

fult så lenge tror jeg ikke det klarer å få ligge ifred, men da går det sikkert greit med noen uker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
åhh det vår flott å høre ;)

fult så lenge tror jeg ikke det klarer å få ligge ifred, men da går det sikkert greit med noen uker ;)

hehe ja... men det er jo andre ting som kanskje korter ned holdbarheten, f.eks. eggeplommen er vel ikke holdbar så lenge? Men hvor lenge, aner jeg virkelig ikke!

Men som sagt, 3 mnd for fete produkter er vel kanskje en regel man kan avlede av fisk og fløte, og det er jo fett i eggeplommen... hm...

kos deg - jeg er misunnelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo prøve deg frem, la en liten iskakebit ligge i fryseren en stund med dato på. Ta den frem og prøvesmak en gang i uken feks..

Kjøpeis blir ofte liggende lenge i fryseren min, men åpnet så har vil eg tro den har en holdbarhet på 3 mnd.. Om hjemmelaget iskake har såpass lang holdbarhet kommer vel an på om fløten/eggene er kokt opp før kaken ble fryst?

Noen frysere har tegningen inne i fryser-døren som angir hvor lenge visse matvarer kan ligge i fryseren. Ville tro at hjemmelaget iskake har samme holdbarhet som ost eller andre melkeprodukt om det er angitt...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

detsoteliv.no ;)

der er det en kvikklunsj is kake som er helt nydelig ;)

får vell bare prøve meg litt fram ja;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...