Gå til innhold

Ond kul i brystet

Fremhevede innlegg

Gjest Litt bekymret
Skrevet

Jeg har en ond kul i brystet. Har ikke tenkt så mye over den, da den hovedsaklig er øm under menstruasjon og at jeg har glemt å sjekke ellers i måneden. Har akkurat kjent på den nå - er en del større enn en ert, ganske hard og veldig øm. Kan det være noe ondartet?

Noen som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Den kan, men ondartete kuler i brystet er som regel ikke vonde.

Ring legen din å få en time. Så kan du få det sjekket og få det ut av verden.

Gjest Kavring
Skrevet

Jeg har også "kuler" i brystene som er ekstra vonde før og under mensen.

Har vært på mammografi og ultralyd. Men det var bare kjertler.

Men det skader jo ikke at du tar en tur til legen :)

Skrevet

Jeg hadde en kul under armen for et par uker siden, og søkte litt rundt på nettet og fant ut at hvis kulen ikke har gått vekk etter 3 dager, så burde man få den undersøkt hos lege...

Det sto også at ondartede kuler som regel ikke var vonde...

Så jeg ville ha bestilt time til legen bare for å ha sjekket det, sånn for sikkerhetsskyld ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Ondartede kuler sitter fast i vevet rundt, mens godartede kan "flyttes".

Gjest Gjest
Skrevet

gå til legen og få det sjekket. bedre en gang for mye enn for lite når det gjelder klumper i brystet.

Gjest Litt bekymret
Skrevet
gå til legen og få det sjekket. bedre en gang for mye enn for lite når det gjelder klumper i brystet.

Ringte legen i dag. Fortalte om kulen og at den var vond/øm spesielt ved mens, men det var ingen betenkeligheter - time med en gang.

Bedre å sjekke en gang for mye enn for lite.....

Skrevet

Kjempe bra!

Lykke til! Det går nok bra skal du se! :klemmer:

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

mest sannsynlig er det jo ikke noe farlig, men greit å sjekke det ja!

Skrevet (endret)

Jeg har en godartet svulst i det ene brystet, den ble undersøkt etter alle kunstent regler på brystdiagnostisk senter, det ble tatt mammografi og prøver av den for sikkerhets skyld, og jeg fikk vite resultatet der og da.

Den kan begynne å vokse, og da blir den fjernet, men ellers så skal den bare være der, det spiller liten rolle så lenge man vet at det som er der inne er ufarlig.

Som oftest er de helt ufarlige, men de skal alltid sjekkes uansett, og det er jo godt å få det ut av verden så man slipper å bekymre seg for noe som sannsynligvis er en fettkul/godartet.

Endret av €l€ktra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...