summerlove Skrevet 23. juni 2009 #1 Skrevet 23. juni 2009 Hei alle sammen ! Jeg har et par spørsmål ang. barbering av bikinilinjen, er ganske nybegynner.. 1. Jeg har en sånn vanlig barberingshøvel fra Venus, hvor man bytter ut barberbladet. Denne bruker jeg til leggene og under armene. Kan man bruke den samme der nede? Eller er det litt uhygenisk? For de barberbladene er jo svinedyre, så det er jo ikke meningen at man skal bytte dem så ofte..? Så er det da best å bruke engangshøvler til bikinilinjen, sånn for å unngå utlsett, irritasjon og røde prikker? (har lest at man bør bruke en ren høvel) 2. Ja, nå er det jo ferie for mange, og jeg skal ut og resie snart. Vi skal bare reise med håndbagasje, og da lurer jeg på en ting. Barberhøvler, er det lov å ha med i håndbagasjen? Eller kommer det til å "pipe" da? Hehe, det kan jo bli litt pinlig Setter stor pris på svar!!
Mbelle Skrevet 23. juni 2009 #2 Skrevet 23. juni 2009 Det er vel mest hygienisk å bytte blad hver gang, men jeg gjør ikke det:) Skyller den godt! 1.Når du barberer bikinilinjen så er det fort gjort å få "røde prikker", noen tips som kan hjelpe mot de er å vaske godt der du skal barbere, og skylle med kadt vann etter barberingen. Anbefaler også å bruke "unirens" fra kondomeriet eller lignende (antibakteriell gele). Smør den på etter du har barbert og bruk den gjerne et par ganger i løpet av dagen. Det fungerer veldig bra på meg hvertfall:) 2. Usikker på om du kan ha med barberhøvelen i håndbagasjen, mener at man ikke kan det. Men sjekk ut www.osl.no eller noe:) Har aldri hatt den med i håndbagasjen før, så har aldri tenkt over deT:)
Aftensol Skrevet 23. juni 2009 #3 Skrevet 23. juni 2009 Med tanke på at de tar fra deg negleklippere, så tar de sikkert fra deg barberhøvel... Men jeg er ikke sikker, jeg bare regner med det Ellers ang barbering ville jeg ha fulgt tipset over.. (jeg bytter forresten heller ikke blad hver gang, og er ikke plaget med røde nupper eller noe.. Bruker også unirens..)
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 8. juli 2009 #5 Skrevet 8. juli 2009 Ja, som regel bruker jg barberhøvel, nok det enkleste :gjeiper: bruk mye skum dt gjør hat barberhøvelen glir lettere
bonafide Skrevet 9. juli 2009 #6 Skrevet 9. juli 2009 Jeg bruker også unirens fra kondomeriet, og det fungerer veldig bra på meg:) Bruker også venus med "innebygget" barberskum. Det fungerer veldig bra på meg:) Nei, tror ikke man kan ha det med i håndbaggasjen:) Legg det i kofferten hvis du skal ha med deg det du, det er sikrest:)
Gjest strykebrett Skrevet 9. juli 2009 #7 Skrevet 9. juli 2009 Jeg har reist med barberhøvel i håndbagasjen massse ganger og aldri fått noe problemer med det. Hadde faktisk ikke tenkt over det i det hele tatt før nå. Føler meg ganske så sikker på at det er greit i og med at det heller ikke står noe om det på den lista som henger i køa til securityen (har stått mye i den køa så jeg kan vel den lappen nesten utenat nå).
dandy Skrevet 9. juli 2009 #8 Skrevet 9. juli 2009 Jeg har alltid antatt at det ikke er lov med barberhøvel.. Mulig de ikke er så streng lenger, jeg har blitt fratatt både neglesaks og pinsett før..!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå