Gå til innhold

Så enkelt kan det gjøres


Retz

Anbefalte innlegg

Vi snakker forsikringsoppgjør.

Bakgrunn:

Snuppa og kusina hennes, begge 14, tok toget fra Göttingen til Wien sist lørdag. På veien fra toget til enden av plattformen, hvor de møtte onkelen, ble mobilen hennes stjålet fra ryggsekken. Hun oppdaga at den ene glidelåsen var åpen, og mobilen var borte. En skjebne verre enn døden for en 14-åring.

I går ringte jeg Vesta for å melde fra om tjueriet, og krav om erstatning. Ble bedt om å beskrive hendelsesforløpet, opplyse om dato og ca klokkeslett. Til slutt spurte han om kontonummeret mitt.

Ok, sier Vestamannen, da overfører jeg erstatningsbeløpet i løpet av dagen. Ha en god dag!

Hele samtalen tok mindre enn ti minutter. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

WOW! Det var bra! :)

Hadde en lignende opplevelse da jeg ble frastjålet sykkelen (måtte tyven brenne i helvetet!! :evil: ), men det gikk veldig greit med forsikringsoppgjøret. Det gikk ikke så fort som med deg - måtte fakse over kvitteringen, men jeg var veldig fornøyd med beløpet jeg fikk! Dette var et annet forsikringsselskap enn det du brukte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sa jeg også, Kaktus. Spurte om de ikke forlangte papirer og sånt. Neida, sa mannen, i helt åpenbare saker med stor troverdighet velger vi å stole på kundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må det ikke anmeldes til politiet? Selv om det nærmest er umulig å oppklare saken, trodde jeg en anmeldelse var nødvendig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vega: Onkelen tok jentene med på politistasjonen samme dag som mobilen ble stjålet og anmeldte tjueriet. Forsikringsselskapet forlangte likevel ikke kopi av anmeldelsen, men ba meg ta vare på den - sammen med kvittering på ny og gammel mobil - i tilfelle akkurat denne saken ble plukka ut under revisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...