Gjest Gjest_una_* Skrevet 23. juni 2009 #1 Skrevet 23. juni 2009 Hva betyr egentlig dette?? Har hatt UVI i nesten 4 uker nå. 3 behandlinger med penicilling, og den er fremdeles ikke gått bort?? Havnet på akutten igår, konstantert nyrebekkenbet. Ny penicillinkur. Hva betyr egentlig Leukocytter = 500?? Og hva med funn av E-collibakterien????? Usikker, dårlig og lei
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2009 #2 Skrevet 24. juni 2009 Hei, synd at du ikke har fått bedre informasjon fra legen din, jeg håper du er under legebehandling!! Nyrebekkenbetennelse kan man få hvis man har gått lenge med UVI uten behandling. Infeksjonen vil gå oppover og det er viktig at du får behandling ift dette. Noen UVI kan være vanskelige å bli bra av, kanskje trenger du flere behandlinger eller annen medisin. Gå til legen din, han vil bestemme hva som er best for deg. Har du ikke vært hos fastlegen din ennå eller ikke vet hvem det er, kan du gå inn på fastlegen.no og finne ut av det. Leukocytter = hvite blodlegemer som bekjemper infeksjoner i kroppen, normalverdier = 0-10. E-Coli bakterien er vanlige tarmbakterier som gir UVI. Det finnes jo også ekstra farlige utgaver av denne,men i ditt tilfelle kan det være trolig at bakterier fra tarmen/avføring har gitt deg UVI. Viktig for jenter å tørke seg riktig vei, bakover hvis ikke vil du jo bringe bakterier fratarmen til urinrøret som er ganske kort hos jenter. Det er derfor jenter får UVI lettere enn gutter. Tøm blæren ordentlig når du er på toalettet, len deg godt frem slik at ikke du har resturin i blæren, her vil det kunne vokse opp bakterier. Drikk mye juice, gir urin med lav PH, bakterier liker ikke dette. Spis yoghurtprodukter for å motvirke pennicillinen, den kan gi sopp da den kan forstyrre bakteriebalansen i kroppen. Vi har jo mange bakterier i kroppen som er snille og nødvendige for å overleve. Gå alltid på toaletter etter samleie for å unngå at urin går oppover i urinveiene og disponerer for UVI. Lykke til og god bedring! Hva betyr egentlig dette?? Har hatt UVI i nesten 4 uker nå. 3 behandlinger med penicilling, og den er fremdeles ikke gått bort?? Havnet på akutten igår, konstantert nyrebekkenbet. Ny penicillinkur. Hva betyr egentlig Leukocytter = 500?? Og hva med funn av E-collibakterien????? Usikker, dårlig og lei
Bambimor Skrevet 24. juni 2009 #3 Skrevet 24. juni 2009 Du fikk et gode råd fra gjest over her, men vil bare legge til litt mer. For pensilin kur hjelper det ikke å spise youghurt for å stabilisere normalfloraen i tarmen. Drikk derfor biola, evt kjøp bioafidofulus på helsekosten. Du kan også drikke tranebær, fordi dette produktet har hatt en dokumentert effekt på ecoli bakterier. Har du fått samme pensilin kur nå som tidligere?
Gjest Gjest_una_* Skrevet 24. juni 2009 #4 Skrevet 24. juni 2009 Hei Jenter, og tusen takk for gode svar - svar som jeg ble klokere av ! Nei, jeg har ikke fått samme penicilinen nå - dette er den 4. typen jeg prøver ( har hatt 3 forskjellige fra før av ) Litt lettere allmenntilstand, fremdeles vondt i nyrereg. ( spes. høyre side ), feber osv.. Begynner å bli lei nå... ! =(
Aftensol Skrevet 24. juni 2009 #5 Skrevet 24. juni 2009 (endret) Jeg vil også slenge på at du kan kjøpe tranebær tabletter på apoteket i tillegg til tranebær juice... Jeg ville også ha tatt de tablettene en periode etter at du er ferdig med penicillin kuren.. Jeg bruker alltid å ta tranebær tabletter hvis jeg kjenner at jeg begynner å få urinveisinfeksjon, og da går det over av seg selv.. Og går fortere over hvis den først har satt seg i kroppen... Endret 24. juni 2009 av Aftensol
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå