Gjest Gjest_muff_* Skrevet 23. juni 2009 #1 Skrevet 23. juni 2009 Dere som bruker hormonell prevasjon og ikke har født: Hva skal type foretrekker dere og hvilket merke? Hva gir minst bivirkninger?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 23. juni 2009 #2 Skrevet 23. juni 2009 Dere som bruker hormonell prevasjon og ikke har født: Hva skal type foretrekker dere og hvilket merke? Hva gir minst bivirkninger? Jasmin p piller fungerte veldig bra for meg.Lite bivirkninger. men har du kronisk sykdom eller tem\ndens til blod propp i familien er ikke p piller noe lurt.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 23. juni 2009 #3 Skrevet 23. juni 2009 Jeg brukte tidligere p-pillen, gikk over til p-stav for et par år siden fordi jeg ville slippe å tenke på prevensjon. Var kjempefornøyd til å begynne med, men det siste året har jeg hatt blødninger i opp til tre uker, mellomblødninger og kun to-tre uker mellom hver mens. P-staven skal ut!
Fallen Skrevet 24. juni 2009 #4 Skrevet 24. juni 2009 Jeg er ikke kjent med P-staven.. Men kan iallefall svare for at p-ringen er sikrere og inneholder mindre "stoffer" enn p-pillen.. (Det samme gjelder forsovidt p-plaster, men gyn mente dette var en dårlig oppfinnelse!) Grunnen til at ringen er sikrere er fordi den er enklere å huske (du trenger kun å bytte hver 3 uke!) og fordi p-pillene skal gjennom fordøyelsessystemet kan sikkerheten minskes ved oppkast eller diare.. Du kan også ha ringen ute et par timer iløpet av 24 timer, feks ved samleie.. Du legger den bare i posen og skyller evt med lunket vann før du putter den inn igjen.. Dette hørtes ut som reklame for p-ringen
Gjest Gjest_Sally_* Skrevet 26. juni 2009 #5 Skrevet 26. juni 2009 Jeg har gått på p-piller i to år nå, en type som ikke er på markedet ennå. Jeg var med i en undersøkelse som var ferdig i mars, så da fikk jeg ikke mer av test-pillen. Nå har jeg gått på Cerazette i tre måneder, og har bestilt legetime på tirsdag pga. bivirkninger. Det virker veldig forskjellig hvordan folk reagerer på C, jeg er en av de uheldige som blør hele tiden, blir kjempedeprimert i perioder og får smerter i magen. Med innkjøringen på de andre pillene fikk jeg også humørsvingninger, men siden det var en medisisk studie holdt jeg ut og ble vant til dem etter ca. tre måneder. Men så langt virker det ikke som om meg og C blir vant til hverandre, og nå orker jeg ikke å være sur og grinete lenger, og hvertfall ikke heftig mens med en ukes mellomrom! Jeg er åpenbart ikke kompatibel med p-piller, men de andre alternativene er ikke så aktuelle heller. Helst vil jeg ha en p-pille hvor jeg ikke får mensen (og jeg takler ikke humørsvingningene heller, det går jo ut over prestasjoner på jobb og sosialt liv, noe skikkelig drit!) Og det å ha mensen hele tiden går jo utover sexlivet, og hva er vitsen med å proppe i seg hormoner når du blør konstant og ikke får noe action uansett?? SÅ, nå ser jeg etter p-piller for meg. Minst mulig, helst ingen mens og færrest mulige bivirkninger.
Anglofil Skrevet 26. juni 2009 #6 Skrevet 26. juni 2009 Microgynon bruker jeg og er svært fornøyd med dette merket, har ikke hatt noen bivirkninger. Mvh Yvonne
Licota Skrevet 26. juni 2009 #7 Skrevet 26. juni 2009 Jeg har brukt p-ringen i mange år nå, og er veldig fornøyd. Begynte med den da den kom på markedet for sånn omtrent tre år siden. Lite bivirkninger, merker den ikke og kjekt at den kan taes ut under samleie dersom den er i veien. Minuset er at en pakke med tre ringer koster rundt 300kr, noe som er litt stivt...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå