Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest paranoid
Skrevet

Tidligere har det vært venners venner som har kommet opp på karusellen over forslag til nye venner. Men forrige uke kom det plutselig opp to bekjente som ikke er venn med noen av mine venner (eller venners venner).

Har disse lagt til epostadressen min noe sted? Er dette noe facebook har hentet fra gmailkontoen min? :sjenert: Jeg har sperret sånn at det ikke går an å søke opp epostadressen min.

Videoannonse
Annonse
Gjest feisbuk
Skrevet
Tidligere har det vært venners venner som har kommet opp på karusellen over forslag til nye venner. Men forrige uke kom det plutselig opp to bekjente som ikke er venn med noen av mine venner (eller venners venner).

Har disse lagt til epostadressen min noe sted? Er dette noe facebook har hentet fra gmailkontoen min? :sjenert: Jeg har sperret sånn at det ikke går an å søke opp epostadressen min.

Nei, det har de sannsynligvis ikke.

Det hender jeg får opp forslag som jeg ikke har felles venner med, men som jeg viser seg har felles venner med folk vennene mine er venner med, hvis du skjønner? (litt komplisert det der..) Eller som er medlem av et nettverk eller gruppe man selv er medlem av, altså man har noe felles da.. Men det er jo ganske vilkårlig det opplegget der.

Skrevet

Det virker som facebook tar seg sen friheten (frekkheten) å gå gjennom mailadresselista di og "anbefale" disse om de har registrert seg på facebook med den adressen du har i adresselista di i mailbrukeren din. Synes ikke det var videre kult når jeg fant ut det... :sjenert:

Noen som vet om det går an å få en slutt på (uten å slette accounten sin, selvfølgelig) ?

Skrevet (endret)
Det virker som facebook tar seg sen friheten (frekkheten) å gå gjennom mailadresselista di og "anbefale" disse om de har registrert seg på facebook med den adressen du har i adresselista di i mailbrukeren din.

De har ikke tilgang til mailadresselista di med mindre du har importert den (f.eks. fra outlook el.l.) eller skrevet inn brukernavn og passord til den (f.eks. hvis du bruker hotmail, gmail o.l.). Og hvorfor skulle du gjøre det, hvis de ikke skulle få bruke den? Men du kan fjerne det igjen:

Find People You Email

Upload Contact File

Searching your email account is the fastest way to find your friends on Facebook.

How Friend Finder Works

We will not store your password after we import your friends' information.

We may use the email addresses you upload through this importer to help you connect with friends, including using this information to generate Suggestions for you and your contacts on Facebook. If you don't want us to store this information, visit this page: <a href="http://www.facebook.com/contact_importer/remove_uploads.php" target="_blank">http://www.facebook.com/contact_importer/remove_uploads.php</a>.

Litt usikker på hva som menes her. Sjekker den adresselisten? Eller sjekker den etter adresser i mailene også (til/fra)? Isåfall forklarer det ihvertfall hun som fikk suggestion på husverten sin :P

Jeg vil ikke anbefale folk å laste opp adresselister o.l. på den måten. Gå heller igjennom mailene og msn-listene deres manuelt selv, og søk etter dem i søkefeltet.

Endret av Jade
Skrevet (endret)

Jeg tror den sjekker adresser i til/fra-linjene i mailene også, siden jeg får opp folk jeg overhodet ikke kjenner, som jeg antar kanskje står i slike mailer som blir sendt til hundre og ørten stk samtidig.

Ja da, Jade, jeg har importert adresselista mi når jeg skulle finne venner, men jeg trodde (naivt sikkert) at de brukte den kun til det formålet der og da, ikke at de skulle fortsette med det for alltid. Hadde jeg kunnet gjort det om igjen skulle jeg gjerne ikke ha gjort det i det hele tatt.

Edit:

Ok, nå har jeg funnet ut hvor Facebook mente at de skulle slette de opplastede kontaktene og klikket "Remove", så nå gjenstår det bare å se om det fungerer...

Endret av *Numi*
Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet
Jeg tror den sjekker adresser i til/fra-linjene i mailene også, siden jeg får opp folk jeg overhodet ikke kjenner, som jeg antar kanskje står i slike mailer som blir sendt til hundre og ørten stk samtidig.

Ja da, Jade, jeg har importert adresselista mi når jeg skulle finne venner, men jeg trodde (naivt sikkert) at de brukte den kun til det formålet der og da, ikke at de skulle fortsette med det for alltid. Hadde jeg kunnet gjort det om igjen skulle jeg gjerne ikke ha gjort det i det hele tatt.

Edit:

Ok, nå har jeg funnet ut hvor Facebook mente at de skulle slette de opplastede kontaktene og klikket "Remove", så nå gjenstår det bare å se om det fungerer...

Men det man trykker remove på da, i den boksen, - det er jo å fjerne de vennene som du har fått via den friend finder tingen?

For det står jo "remove contacts, uploaded by the friend finder" ?!

Skrevet
Men det man trykker remove på da, i den boksen, - det er jo å fjerne de vennene som du har fått via den friend finder tingen?

For det står jo "remove contacts, uploaded by the friend finder" ?!

Nei. Den fjerner ikke venner fra vennelisten din. Den bare sletter adresselisten som du har lastet opp via mailprogrammet ditt eller ved at du har gitt de msn-passordet ditt el.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...