verene Skrevet 29. juli 2003 #1 Skrevet 29. juli 2003 Nå har jeg tittet litt i de ulike innleggene her, og det ser ut til at det ligger slike har-gjort-til-nå-oppdateringer litt hist & pist. Tenkte det kanskje kunne være greit å ha en felles tråd der vi sier litt om hvordan vi ligger an i løypa pr. idag! :D (Og har jeg gått glipp av en lignende tråd nå, så tilgi meg, jeg er blindet av ammetåke om dagen!) Vel, slik ligger vi an ihvertfall, vår dato er 26. juni '04 Er bestilt: - Kirken - Lokalet - Frisør for meg + forlover Er bestemt: - Forloverne - Toastmaster - Sannsynlig leverandør av blomstene - Inn- og utgangsmusikk i kirken (Mendelsohn inn, Nordraak:Purpose ut) - Type musikk/ underholdning i selskapet (DJ) Er under utarbeidelse/ i gang med: - Bestille fotograf (alle har ferie denne uka..) - Menyvalg (vi har valgt et lokale som tilbyr servering av mat + alkoholservering) - Gjesteliste, bordplassering - Sangene under middagen (velkommen/ takk for maten) - Tenker på fargevalg, har noen ideer om hva jeg vil ha - Titter på kjoler, men bare på nett foreløpig. Jeg føler meg ganske godt i gang egentlig jeg - bare vi får bestilt fotograf nå, så føler jeg vi er i rute. Da er vel de viktigste tingene på plass vil jeg tro? Til nå har jeg ikke stresset særlig med planlegging, har ikke hatt tid. Regner med det hele intensiveres når høstmørket senker seg! Kom gjerne med innspill i forhold til listene mine; ser det greit ut pr. dags dato? Og; hvordan ligger dere an da jenter?
Snorkie Skrevet 29. juli 2003 #2 Skrevet 29. juli 2003 Oi, synes du har vært kjempeflink jeg Vi har foreløpig kun booket kirke (19.06), men datoen avhenger av om vi får lokale samme dag. Jeg har endelig fått tak i de som leier ut, og de har sendt info pr. brev (ikke lite utålmodig jeg nå ). I brevet står det hvilken dato lokalet er ledig (for det var bare en dag igjen i juni- og på telefonen husket hun ikke hvilken dato det var :o ). Ellers har vi avklart med forloverne, begynt å sette sammen gjesteliste, kikke på manyer. En venninne av oss som er frisør skal ta seg av hår og sminke. Vi har en god venn som er kokk som skal stå for maten (bestiller ferdig). Har også begynt å kikke på brudekjoler og brudepikekjoler, men det er vel også det... Føler at jeg har mye å gjøre fremover :o Kryss fingrene for at det er rett dato som er ledig på lokalet. Får antageligvis vite det i morgen...
verene Skrevet 30. juli 2003 Forfatter #3 Skrevet 30. juli 2003 *krysser fingrene* :o Si ifra når du har mottatt brevet da!
Ingeborg Skrevet 30. juli 2003 #4 Skrevet 30. juli 2003 Skal vi se... Dette har vi gjort: Booket kirke Booket selskapslokale Bestemt forlovere Dette har vi bestemt (eller nesten bestemt): Fargetema Blomsterleverandør Gjesteliste Hvem som skal lage bryllupskaka Musikk i kirka Dette er vi i gang med: Booke fotograf Bestille frisør Musikk til selskapslokalet (DJ) Og snart skal jeg.... lete etter kjole! Gleder meg!
Arwen Skrevet 30. juli 2003 #5 Skrevet 30. juli 2003 Vi har kirke og selskapslokaler i orden, og så har min forlover takket ja. (i og med at nesten alt er inkludert i selksapslokalene har vi faktisk ikke så mye igjen vi må ordne Ble plutselig bare småtteri..)
jamjam Skrevet 30. juli 2003 #6 Skrevet 30. juli 2003 Tja,har ikke gjort all verden her,så godt det er nesten ett år fortsatt Vi har: bestilt kirken bestilt lokale bestilt fotograf "bestilt" forlovere "bestilt" toastmaster satt opp gjesteliste bestilt frisør jobber med saken,og har gjort det en stund: Overbevise prinsen om at jo renere og enklere farger,jo finere blir det La alt materiale slippe å vente,og få begynt å lage invitasjoner m.m Dette sikler jeg over: kjolen jeg har siktet meg ut..
Ingeborg Skrevet 30. juli 2003 #7 Skrevet 30. juli 2003 Åj, jeg glemte at vi har bestemt toastmaster... men det har vi altså gjort. Vi har bare ikke spurt ham ennå, men jeg er sikker på at han sier ja!
Chiquita Skrevet 30. juli 2003 #8 Skrevet 30. juli 2003 *14.18.04* Hva vi har gort: *INGENTING* :o Får jo nesten litt panikk når jeg leser det dere har skrevet her, og føler vi har SÅ dårlig tid,,,, (Men så kikker jeg på kalenderen igjen da, og....) Skal prøve å få bestillt kirke og lokale nå i august/septemper i allefall. Må bare finne ut litt mer av hvilket selskap vi skal ha føsrt. (Vi veksler mellom "bittelite" og "stort" - ingen mellomting, altså) *klem til alle sammen*
Joli Skrevet 30. juli 2003 #9 Skrevet 30. juli 2003 Heisan! Jeg ser noen har vært supereffektive her! Jeg tror vi ligger midt på treet når det gjelder effektivitet. Datoen er 14.8.2004 Det vi har gjort: Bestilt kirke Bestilt lokale Bestilt fotograf Bestemt blomsterdekoratør Bestemt frisør Bestilt syerske til kjolen Hva vi jobber med: Gjesteliste Hvem som skal lage mat/ servere Det er heldigvis lenge igjen! Joli
Ingeborg Skrevet 30. juli 2003 #10 Skrevet 30. juli 2003 Chiquita: Kan jeg gjette at du mener 14.08.2004 og ikke 14.18.2004????
Chiquita Skrevet 30. juli 2003 #11 Skrevet 30. juli 2003 Chiquita: Kan jeg gjette at du mener 14.08.2004 og ikke 14.18.2004???? Uff, ja - det går litt for fort noen ganger da, vet du
Gjest Tex Skrevet 30. juli 2003 #12 Skrevet 30. juli 2003 Hmmmm vi har gjort litt vi også..... Dato og klokkeslett Brudekjole tiara, sko og smykker til bruden brudepikekjole hennes tiara og sko brudesvenn følge opp til alteret kirke lokale videofilming fotograf avtalt null morgengave prosesjonen er klar inngangs og utgangsmarsj er klart prosesjonsmusikken er klar ringbærerjobben er fordelt og vi har kjøpt ringpute forlovere brudens forlovers takkegave er i hus toastmaster vertskap visevert dato for utsending av forhåndsvarsel er satt til 22.september (mine foreldres 30. bryllupsdag) dato for utsending av invitasjoner er satt til 14.februar (valentines day) dato for svarfrist er satt til 21.april (den datoen vi offisielt ble kjærester) salmer er valgt champagneglass til brudeskål på kirketrappen er bestemt champagneglass til brudeparet under middagen har vi fått i gave temafarger er bestemt trykksakene er så godt som klare monogrammet er laget, bestilt og fått som stempel til trykksakene hvem som skal lage brudebukett er bestemt hvem som skal hente og lever bukett og corsager er bestemt bryllupskaka er bestemt Papir til festvarslene og konvolutter til disse er kjøpt Velkomstdrikkglassene er kjøpt All vinen er i hus All alkohol til baren er i hus Gullringklistremerker til velkomstdrikk-glassene er kjøpt Mamma har bestemt seg for å sy slør til meg Hmmm tenker det blir lite stress på oss de siste ukene..... Ti mnd igjen til jeg er frue!
Ingeborg Skrevet 31. juli 2003 #13 Skrevet 31. juli 2003 Imponerende, Tex! Av ren nysgjerrighet: Hva skal du gjøre resten av året?
minniepus Skrevet 31. juli 2003 #14 Skrevet 31. juli 2003 Vi har jo ikke gjort noen ting, i forhold til Tex i hvert fall. - Vi har bestemt dato og bestilt kirke. - Forlovere er bestemt, en er spurt og sa ja. - Gjesteliste er påbegynt. - Ønsket fotograf er opptatt, så vi må se litt mer. - Har tenkt på toastmaster. - Har tenkt litt på musikk i kirken. - Prøver så godt vi kan å finne ut av dette med lokaler. Har booket et, men er ikke sikre. Har litt med pris å gjøre. Jeg har lyst til å kjøre full pakke på hotell, mens han mener det er litt unødvendig. Som jo forsåvidt er sant... - Invitasjoner har vi tenkt litt på. - Funnet ut at det er forferdelig mye styr, men jeg gleder meg også veldig
Joli Skrevet 1. august 2003 #15 Skrevet 1. august 2003 Denne siden her er jammen nyttig! :D Nå kan jo vi andre som ikke er så fryktelig godt igang bare se på hva andre har gjort (sikter her spesielt til Tex), så kan vi bare krysse av etter hvert, for der står det jo hva man må huske på!!! Jeg er imponert Tex! Er du alltid like effektiv? Du kommer vel til å kjede deg framover... :-? Joli
ringblomst Skrevet 8. august 2003 #16 Skrevet 8. august 2003 Vil så gjerne ha noen besøk i bryllupsdagboken min :oops: , og der står alt vi har gjort så langt. (Men ta det med ro, bryllupsdagboken er såpass fersk at den er kun på en lang side, så langt).
Gjest Tex Skrevet 9. august 2003 #17 Skrevet 9. august 2003 Imponerende, Tex! Av ren nysgjerrighet: Hva skal du gjøre resten av året? He he he lista over ting som gjenstår er minst tre ganger så lang....
Gjest Tex Skrevet 9. august 2003 #18 Skrevet 9. august 2003 Jeg er imponert Tex! Er du alltid like effektiv? Du kommer vel til å kjede deg framover... :-? Joli Tror nok at jeg får nok av ting å ta meg til i tiden fremover også. Det er så mye å ta stilling til at jeg blir helt tussete. Og det er egentlig ikke jeg som er så effektiv, det er hu mor..... :blunke:
Gjest Tex Skrevet 9. august 2003 #19 Skrevet 9. august 2003 ...og dessuten må jeg jo ut på ny kjolejakt.... (selvom jeg tror jeg har funnet en må jeg ha med mamma på prøving og høre hva hun sier...)
viblie Skrevet 12. august 2003 #20 Skrevet 12. august 2003 Hva vi har gjort til nå, er ikke så mye i forhold til enkelte andre, her inne. Det eneste som er booket, er kirken. Det som er nesten i hus, er lokalet. Vi mangler bare å få oppgitt en pris. Det er ikke booket, til noen andre. Da vi er først ute, så vi satser på at det blir bra. Vi var en tur i København i helga, og da kikket vi på vielsesringer. Vi har bestemt oss for at det blir "Chut...Je t'aime", men om vi skal ha de som er 6mm eller 9mm, vet vi ikke enno. Dere kan se ringene her http://www.juweliervanwillegen.nl/trouwrin...chutjtaime.html Fotografen er nesten i boks, da det er en av mamma's venninner sin mann. Menyen, er delvis bestemt. Kjolen, er delvis bestemt. (alt avhengig av hva de får inn i januar) Brudepikekjolen, er bestemt. Og skal syes. http://www.theknot.com/gownsearch/bs_resul...designer&page=2 Det er den i midten i øverste rekke. Vi har sendt ut for-invitasjonene. Det var vel stort sett det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå