Gjest Bas Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 Hei, Til dere som har barn mellom 3 og 4 år, har dere satt opp navnet til barnet/barna på postkassen? Vurderer om jeg skal gjøre det eller ikke, all post kommer på mitt navn føreløpig.. Utenom et Obos medlemsblad da..
Leanne Skrevet 22. juni 2009 #2 Skrevet 22. juni 2009 mine barn har fått navn på postkassen fra de ble født... har to barn 2 og 4 år, kommer div post i barnas navn: -fox og pia sparekonto dnb nor - bokklubbensbarn - barnas egen bokklubb - kort fra onkel, tante, mormor, farmor som er på ferie.. - bursdags invitasjoner (fra naboer- bare puttet i postkassa..) det var det jeg kom på nå... De bor jo i huset de og, hvorfor skulle de ikke ha navn på postkassa?
Kara W Skrevet 23. juni 2009 #3 Skrevet 23. juni 2009 Vi har kun etternavn på postkassen. Har sett nok av tilfeller der de to eldste søsknene er pent printet på skiltet, og minstemann er malt på nedi hjørnet i ettertid. Skal man ha navnet til barna så bør man enten vente til man er ferdig med å få barn, eller kjøpe nytt skilt for hvert barn. Er min mening, ihvertfall.
Gjest imli Skrevet 23. juni 2009 #4 Skrevet 23. juni 2009 Posten til barna kommer jo frem selv om ikke navnet deres står på postkassa! Man trenger strengt tatt bare etternavn på postkassa.
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2009 #5 Skrevet 23. juni 2009 Vi har alle tre ulike etternavn og barnet har fra dag 1 hatt navn på postkassen pga post fra bank, trygghetskonto på posten, bokklubb etc. Nå skal det også sies at selv om vi har fulle navn på postkassen, så klarer ikke postidioten -. og særlig ikke vikarer - å legge riktig, så en sommer var det tusja med svart over hele postkassen nummeret og gatenavnet. Hallo, du er i Blablagata nå - og det sto nummer, men det var i følge posten ikke tydelig nok, siden det var en grønn postkasse med hvite remser med svarte tall og bokstaver på. *klaske panne* Ellers jobber jeg et sted vi stadig får returpost fra fullstendig korrekte adresser - så skal noen ha post, holder IKKE med etternavn bare, nei.
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2009 #6 Skrevet 23. juni 2009 Posten til barna kommer jo frem selv om ikke navnet deres står på postkassa! Man trenger strengt tatt bare etternavn på postkassa. Ikke om det er flere med samme etternavn og man bor i blokk/har felles gateadresse med flere andre. Jeg ser ikke hvorfor man IKKE skal ha barnas navn på postkassestativet. Vi har laget ny klistrelapp for hvert barn. Våre barn synes alltid det er voldsomt festlig å få kort og slikt fra besteforeldre på tur, og da må de jo ha navnet sitt på postkassen.
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2009 #7 Skrevet 23. juni 2009 Posten til barna kommer jo frem selv om ikke navnet deres står på postkassa! Man trenger strengt tatt bare etternavn på postkassa. Så det er ikke vanskeligere for postmenn å legge brev i riktig postkasse om alle bare hadde "Nilsen", "Olsen" og "Johansen" på postkassen? Hva om mange heter det i samme blokk, gate osv? Ser ikke problemet med å klistre navnene på alle boligens beboere på postkassen.
Gjest *Frida* Skrevet 23. juni 2009 #8 Skrevet 23. juni 2009 Eg bur på ein liten stad, og her held det ikkje med berre etternavn. Det er fleire i bygda her som har same etternavn som oss, og så har me ikkje gatenavn/nr. Me har nett (for to månadar sidan?) fått klistrelappar frå posten, med fullt navn på alle i husstanden. Den skulle festast på postkassa, med mindre postkassa var tydelig merka med alle navn frå før. Rett etter fekk eg lapp frå posten om navnet på vår datter på 4 mdr var korrekt, me skal få ny lapp til postkassen når eg har bekrefta at navnet hennar er korrekt. Er det berre her me har fått sånne lappar? Ser forresten ingen grunn til å ikkje ha navnet på alle i familien på postkassa.
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2009 #9 Skrevet 23. juni 2009 Jeg bor i en bygd hvor halve bygda har bygdas navn til etternavn, og hvor vi først fikk husnumre for noen få år siden. Det er med andre ord ørten "familien Haga fra Haga" her. Da den nye konen til min onkel skulle skrive julekort til mine foreldre for første gang, sendte hun det nettopp til "Fam Haga på Haga". Det kortet kom aldri frem Jeg ser ikke hvorfor man IKKE skal ha navnet på alle beboere på postkassen. Det gjør jobben enklere for postmannen.
Gjest imli Skrevet 23. juni 2009 #10 Skrevet 23. juni 2009 Her er det i alle fall ingen som har ungenes navn på postkassene... De fleste har bare etternavn, evnt foreldrenes fornavn. Poenget mitt var uansett at det ikke er slik at postmannen ikke kan legge et brev til Kari Hansen i postkassa til Anne og Per Hansen, slik det virket som om TS trodde.
Gjest *Frida* Skrevet 23. juni 2009 #11 Skrevet 23. juni 2009 Poenget mitt var uansett at det ikke er slik at postmannen ikke kan legge et brev til Kari Hansen i postkassa til Anne og Per Hansen, slik det virket som om TS trodde. Men postmannen/vikaren kan jo ikkje vite om Kari Hansen bur hos Anne og Per Hansen, eller hos familien Olsen Hansen, eller der som Ågot Hansen og Trond Nilsen bur? Eller hos Nina Larsen for den del! Med mindre adressa er med gatenavn og nr då.
Gjest imli Skrevet 23. juni 2009 #12 Skrevet 23. juni 2009 (endret) Er det flere med forskjellig etternavn i husstanden, skriver man jo selvfølgelig det. Som regel er det vel ikke så mange med samme etternavn på samme postkassestativ, OG som har samme gateadresse. Og har man samme gateadresse, har man vel A, B og C osv. Uansett, ikke noe vits i å kverulere med om det... Her er det i alle fall ikke nødvendig. Endret 23. juni 2009 av imli
Nala Skrevet 23. juni 2009 #13 Skrevet 23. juni 2009 Selvsagt har vi ungenes navn på postkassa. De bor også på vår adresse. Vi får printet ut lapper hos Posten, med etternavn og fornavn på alle, samt gateadresse. Veldig kjekt.
Malama Skrevet 23. juni 2009 #14 Skrevet 23. juni 2009 Vi har navn på postkassa, alle tre som bor her ja. Vi har felles etternavn, som ingen andre i nærheten har, men uansett naturlig å ha navna på, synes nå vi.
Lunamamma Skrevet 23. juni 2009 #15 Skrevet 23. juni 2009 Vi skal kjøpe skilt til både postkasse og ytterdør når vi gifter oss. Da blir det å stå "Familien blabla" på ytterdørskiltet, og fullt navn på alle i husstanden på postkassa. Vi bor også på et lite sted, ingen andre i bygda har samme etternavn som oss. Men jeg synes det er fint likevel, at navnet til alle står på. Per i dag står det ingen verdens ting på postkassa vår, men posten kommer fram lell. Vi bor i 4.mannsbolig, det er 6 postkasser på stativet vårt. Aldri opplevd å ikke få posten vår, i allefall ikke den vi vet om.
blåmeisa Skrevet 23. juni 2009 #16 Skrevet 23. juni 2009 Vi har navn til gutten vår (1 år) på postkassen, det er praktisk pga av mange postkasser på samme stativ. Det gjør sikkert arbeidet enklere for postmann eller usikker sommervikar. Han får jo brev fra bank og kort fra fam ol. Personlig blir jeg veldig stolt når navnene til oss alle tre står på postkassen, ett lite symbol på at vi er en familie! :rødme: Jeg er gjerne litt følsom
Gjest Emera Skrevet 23. juni 2009 #18 Skrevet 23. juni 2009 Vi har kun etternavn på postkassen, trenger ikke mer enn det. Men jeg kan da virkelig ikke se noe problematisk i å ha barnas navn der hvis man vil. Får være opp til hver enkelt, mener jeg.
Gjest Cipheria Skrevet 23. juni 2009 #20 Skrevet 23. juni 2009 Er det flere med forskjellig etternavn i husstanden, skriver man jo selvfølgelig det. Som regel er det vel ikke så mange med samme etternavn på samme postkassestativ, OG som har samme gateadresse. Og har man samme gateadresse, har man vel A, B og C osv. Uansett, ikke noe vits i å kverulere med om det... Her er det i alle fall ikke nødvendig. Eg jobba jo på posten for nokre år sidan, og der var det ein del som hadde same etternamn og som hadde postkasse på same stativ. Gjerne som var i familie og dermed vart barna i eine kassa oppkalla etter besteforeldra i den andre... Når man sortera, så går det an å kople feil namn til stativet. Då kan td Per Hansen frå Smørfjord hamne med Geir Hansen frå Makrelltomta, og dersom postmannen trur at Per er eit barn av Geir, så blir det feil. Der eg jobba, så var det ikkje vanleg å skrive gateadresse. Berre Per Hansen, 1234 Skjærekniven. Husnummer eksisterte ikkje. Som regel var det ikkje nødvendig heller. Men der var nokre som var vanskelege å få oversikt over. Dei som hadde jobba der ei stund, visste som regel kven som skulle ha kva likevel. Litt skummelt alt dei visste om folk, eigentleg. D= Nå skal det også sies at selv om vi har fulle navn på postkassen, så klarer ikke postidioten -. og særlig ikke vikarer - å legge riktig, så en sommer var det tusja med svart over hele postkassen nummeret og gatenavnet. Hehe. Sannsynlegvis fordi at nokon med same etternamn ikkje har skrive ned alle fornamna på kassa si. Derfor veit ikkje vedkommande om det er eit barn de ikkje har skrive opp, eller om det er den andre som skal ha det. Så om andre ikkje skriv sine namn, så kan det vere fånyttes likevel. Men det kan jo ha klistra seg fast og. Om postpersonen skreiv på kassa dykkar, så er vel det litt uvanleg. Der eg jobba, var ikkje det lov å skrive på folk sine kasser. Noko som var litt dumt når folk hadde blanke kasser. Dersom alle skreiv ned alle namn alltid, så ville det nok ha vore færre feilbrev.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå