Gjest Gjest_fleur_* Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 Jeg går på mitt andre brett Cerazette. Halvveis ut på første brettet fikk jeg mensen. Etter en uke med mensen fikk jeg daglige små blødninger (krever ca. 1 tampong av minste størrelse om dagen), og de har jeg fortsatt. Jeg har fått ekstremt uren hud, og jeg er sint og lei meg hele dagen. Jeg har lest rundt omkring, og jeg skjønner at bivirkningene ved bruk av Cerazette er svært individuelle. Problemet er at dette er første gangen jeg bruker p-piller, og jeg begynner å føle at det å starte rett før ferien var en dårlig idé. Jeg tror ikke jeg orker å gå i flere måneder med disse småblødningene (forresten, er det spotting når det er i såpass stor mengde at jeg må bruke tampong?). Å gå i flere måneder uten å kunne ha ordentlig sex med kjæresten kommer til å bli veldig frustrerende, særlig nå som vi skal på ferie snart. Blødningene ser ikke ut til å ta slutt, men jeg trenger hjelp til å bestemme meg for om jeg skal slutte eller ikke. Og hvis jeg slutter nå, når kommer jeg til å få mensen? Ville dere ha sluttet?
Furstina Skrevet 22. juni 2009 #2 Skrevet 22. juni 2009 Jag tror att du bör testa 3-4 månader innan din kropp vänjer sig vid hormonerna i pillren innan du slutar. Kontakta din läkare för råd. har du kraftig spotting/blödning mitt i pillerperioden kan det vara ett tecken på att pillren inte fungerar som de ska på dig, då bör du få en annan sort av din läkare. Är det friskt rött blod som kommer mer än enstaka fläckar så är det blödningar och inte spotting.
Gjest Gjest_fleur_* Skrevet 22. juni 2009 #3 Skrevet 22. juni 2009 takk for svar. ok, jeg tror jeg skal høre med legen så snart jeg får time. det er på en måte en blanding mellom rødt, "vanlig" blod, og litt brunlig grums.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå