Gå til innhold

Kinkig situasjon


mee mee

Anbefalte innlegg

I går tok vi med oss en pus hjem. Den hadde tuslet rundt restauranten vi jobber på, og barene rundt den siste uka. Muligens lengre, den prøvde å komme seg inn der det var mulig. Vi fant ut at den var litt skadet, dype sår på buk og side. Derfor valgte vi å ta den med oss.

Vi har ikke penger til dyrelege, så ringte dyrelegen for å forhøre hva man måtte gjøre, han sa vi selv måtte betale. Ringte dyrebeskyttelse, de hadde ikke mulighet til å ta i mot henne da de ikke hadde kapasitet. Men de fortalte hvordan vi skulle rense sårene.

Da katten kom hjem til oss tok hun seg fult til rette, når hun er våken følger hun med oss overalt, eller sover hun. Og hun har spist enormt mye mat etter hun er kommet inn. Veldig kosete er hun også. Vår konklusjon er at hun har et hjem, men ikke vært der på noen dager, kanskje de har dratt på ferie?? Og kommet i slagsmål med et annet dyr. Men hun er mye piggere i dag, ikke så mye vondt lengre.

Vi har satt inn annonse i avisa, håper eierne oppdager dette. Vil gjerne beholde henne, men jeg er allergisk, og syns det er veldig synd hvis eierne savner pusen sin.

What to do? Noen som har erfaringer her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Fint du har satt inn annonse i avisen :) Du kan også annonsere her. - der tror jeg også annonsen lar seg skrive ut som plakat, så du kan henge opp noen rundt i nabolaget. Følg også med på om savnet-annonser. Hvis ingen melder seg kan du prøve å få gitt bort pusen til nye eiere, du kan også ta kontakt med dyrebeskyttelsen igjen angående dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke snille mennesker:)

Håper eierne melder seg, men jeg kan ikke helt motstå at jeg får en guffen følelse. Man drar jo ikke på ferie og forlater katten sin? Men alt mulig kan jo ha skjedd og håper at ting ordner seg! Om eierne ikke dukker opp, kan dere være fosterhjem inntil noen nye eiere dukker opp. Noen ganger får man omplassert de kjempe fort, andre ganger ikke. Lykketil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Annonsen kom i avisen i dag, men ikke hørt noe enda.. Så vi får bare vente. Problemet er bare at vi begge er blitt veldig glade i katten, og virker veldig som katten har tatt deg veldig fult til rette i leiligheten vår, skulle nesten trodd hun alltid hadde vær her. Blir så glad når vi kommer hjem fra jobb, kommer springende og skal ha mat og kos :) Håper eierne melder seg snart, hvis ikke blir det bare verre den dagen vi kanskje må levere pus fra oss, for vi er blitt veldig glade i henne :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Jeg hadde en katt en gang som til stadighet gikk og mjauet rundt huset til fremmede folk og ville inn. Av og til hende det at de trodde hun var hjemløs og tok seg av katten. Hun var øremerket da så vi fikk henne alltid tilbake.

Det hender jo at utekatter havner i slosskamp også, så det kan jo hende at det er noen som eier katten og savner den. Dere kan kanskje sende bilde av katten til dyrebeskyttelsen, det er mange som tar kontakt med dem for å høre om katten sin hvis de savner den.

Håper eierne kommer til rette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sådd noe enda? :)

Jeg får snart balkong og håper kanskje jeg kan dyrke et eller annet lite og søtt på balkongen men eier ikke grønne fingre :fnise:

Har snakket med både dyrebeskyttelsen, dyrelegen og lagt ut annonse i avis og på div nettsteder. Syns det er forferdelig synd hvis det faktisk er noen som savner henne. Hadde selv ikke likt å være i den situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest strykebrett

Hvis noen savner henne ringer de nok dyrebeskyttelsen og spør :)

Har jeg gått glipp av noe vesentlig her eller, jeg skjønner virkelig ikke noe av det sitatet i innleggget over??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen savner henne ringer de nok dyrebeskyttelsen og spør :)

Har jeg gått glipp av noe vesentlig her eller, jeg skjønner virkelig ikke noe av det sitatet i innleggget over??

Hihi, ser nå at det sitatet er fra dagboken min. Ingen aning om hvordan det havnet der :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Irene_*

Hvordan går det med sårene til katten? Det beste er vel å få det behandlet hos veterinær, slik at det ikke blbir noe infeksjoner? Vet du hvor mye dette vil koste? Kan kanskje hjelpe til med penger, har ikke noe annet å bruke de på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med sårene til katten? Det beste er vel å få det behandlet hos veterinær, slik at det ikke blbir noe infeksjoner? Vet du hvor mye dette vil koste? Kan kanskje hjelpe til med penger, har ikke noe annet å bruke de på.

Sårene har grodd fint :) Hun har ikke noe vondt nå, kan ta på dem uten at hun bryr seg. Men har kommet noen hårballer siden hun er langhåret, tenkte å barbere de bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...