Gå til innhold

Lat


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg er så lat av meg :( Vil helst ikke gjøre noe hjemme. Hver gang jeg gjør noe så tenker jeg at dette kunne samboeren min gjort, selv om han gjør masse! Jeg kunne tenkt meg at noen gjorde alt for meg :(:tristbla:

Noen forslag til hvordan jeg kan komme meg ut av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tja, vaskehjelp eller lignende.

Ellers så må du vel heller prøve å være litt kreativ og finne på morsomme metoder å få ting gjort. Sette på musikk å danse og synge litt mens du driver på. Gjøre ting sammen med samboern din og gjøre det om til en liten lek. Unne deg selv belønninger når du har vært flink osv. Prøve å få inn noe posetivt og bra slik at du kanskje kan lure deg selv til å se på slike kjedelige gjøremål på en bedre måte.

Selv har jeg syntes det har vært et skikkelig ork å gjøre ting hjemme. Men hvis man tar seg selv mye i nakken en stund så får man fine rutiner og ting går da ofte fortere osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dritkjedelig å vaske hjemme. Tror det er noe av det aller kjedeligste jeg kan gjøre. Men jeg har innsett at er man voksen nok til å bo for seg selv, så må man også rydde og vaske. (har da ikke råd til hushjelp)

Jeg har vært hjemme hos folk som ikke gjør det, og sånn vil ikke jeg ha det hjemme hos meg. Jeg blir flau hvis jeg ikke har gjort noe på ett par dager og så dukker plutselig folk opp uanmeldt.

Og så synes jeg at det er mye mer trivelig å være hjemme å se seg rundt når det ser sånn noen lunde greit ut. Musikk er jo også veldig bra å høre på mens man holder på å rydde litt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe moro nei,kjenner meg nok litt igjen ja.

Har finni ut at det er lettere hvis en får rutine på det. Og å ta litt av gangen. Hvis det får samle seg opp er det mye verre å ta tak(litt ond sirkel det der kan være).

Musikk er fint, eller kanskje en liten gåtur/frisk luft. Når en først har kommet seg opp av sofaen er resten ofte enklere.

Endret av Cordelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å tenk på at han kanskje syns det er like kjedelig å rydde som deg. Hvis du ikke gidder å rydde etter ham, hvorfor skal han rydde etter deg?

Jeg syns heller ikke husarbeid er noe greit, men det må gjøres.

Slikt arbeid er arbeid du kan utføre uten å tenke noe særlig.

Sett på musikk eller lytt til en god/spennende lydbok når du holder på, det funker for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...