Gå til innhold

Sunn strandmat ?


buttergirl

Anbefalte innlegg

Er vant til å ta med godteri, potetgull, kjeks og lignende på stranden.

Men i år skal være ett sunt år så trenger alternativ god mat.

Har for eksempel blitt hekta på riskaker og snack a jacks, men blir litt kjedelig i lengden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fruktjenta

Vannmelon eller jordbær er et godt og sunt alternativ. Jeg har også vært vant med potetgull, kjeks og annet snacks. Du kan også bake dine egne grove kjeks, f.eks. havrekjeks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er litt vanskelig å finne noe man kan kaste i seg i uhorvelige mengder, så noen ganger kan nesten det enkleste være å lære seg å kose seg med en liten sjokolade og la det være med det.

Noen litt gøyere forslag:

- frukt og grønnsaker i biter (oppbevar dem i en kjøleboks, og ta eventuelt med en dip laget med lettyoghurt)

- en salat med ekstra gode ingredisenser (putt den i kjøleboksen sammen med frukten)

- tørket frukt (sjekk sukkerinnholdet)

- oliven

- hermetisk frukt (lavkalori fra Heistad)

- popkorn

- soyabønnesnacks (mye kalorier, men masse proteiner, så det teller som mat ;))

- sukkerfritt godis fra allergiavdelingen i matbutikken

Som sagt blir det gjerne en del kalorier av det jeg har ramset opp også, så dessverre må nok den kjedelige moderasjonen melde seg.

Noe annet jeg synes er deilig, er nori (slike ark av tang som man bruker til sushi). Jeg elsker å maule det, men det er sikkert mange som synes det er ekkelt ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- hermetisk frukt (lavkalori fra Heistad)

Får man kjøpt dette i alle matvarebutikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emmeline

Jeg pleier å ta med baguett, men den må jo spises ganske kjapt for ikke å bli dårlig av varmen. Ellers er jo all slags frukt greit å ha med, jeg har ofte jordbær og fersken. Også finnes det noen kjeks som ikke er stappet fulle med kalorier, husker ikke hva de heter, men det er et ganske bredt utvalg i kjekshyllene rundt omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Får man kjøpt dette i alle matvarebutikker?

Sikkert ikke i alle, men de har den på den lokale Rimi-butikken min, og den er liten, så det burde ikke være så vanskelig å få tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...