Gå til innhold

Stekvarme...

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skal jobbe i det varme utland i sommer, og gruer meg litt til den stekende varmen!

Hvor fort venner man seg til syk varme? Finnes det noe man kan innta for at ikke svetten pipler frem i ansiktet og under armene?

Ser jo at de som jobber der til vanlig ikke svetter litt engang. Hvordan er det mulig??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

At man svetter så det "renner" er en ting. Lukta er det verste... Uansett hvilken butikkdeo jeg bruker så lukter det etterhvert. Fungerer stop 24? Tror jeg har prøvd den og den var like dritt som alle andre. Men har dere erfaringer?

Hva annet?

Skrevet

Jeg syns Stop 24 er kjempebra. Funker som bare det på meg.

Gjest Gjest
Skrevet

Når man er i syden og bader masse også? Høres så merkelig ut å påføre den før man legger seg på kvelden...

Skrevet

Jeg synes Yerka eller aluminiumklorid er bedre enn Stop 24, i hvert fall i sterk varme. Vanligvis holder det å bruke Yerka et par ganger i uken for meg, men jeg bruker annen deo i tillegg de andre dagene. I ekstrem varme kan det derimot hende at jeg må bruke litt hver dag, men det er snakk om små mengder, Yerka er ganske tøff for huden.

Skrevet

Har ikke brukt yerka, men har hørt veldig mye bra om den! Aluminiumklorid brukte jeg en periode, og det fungerer utmerket! Men ikke ta på rett etter at du har barbert under armene! Det kan svi ganske mye!

Skrevet
Har ikke brukt yerka, men har hørt veldig mye bra om den! Aluminiumklorid brukte jeg en periode, og det fungerer utmerket! Men ikke ta på rett etter at du har barbert under armene! Det kan svi ganske mye!

Samme erfaring. Ingenting funket på meg. Bruker den som kun skal brukes to ganger i uken. Kjempefornøyd :) Den er sterk, men jeg reagerer ikke på den:) Og den FUNKER!

Gjest Smaragd
Skrevet

jeg bruker en fra apoteket. acos med stor rød kork. virker som bare juling, og jeg var veldi plaget!

yerka virket bare en periode, og stop 24 hadde ingen virkning på meg!

og for å tåle varmen bedre, så kjøp deg salttabletter på apoteket. jeg tåler varmen mye bedre når jeg tar de - enn uten. Bruker den også her "hjemme" når gradene går over 20 grader, og har det myyye bedre! :D

lykke til!

Gjest Faerie
Skrevet
jeg bruker en fra apoteket. acos med stor rød kork. virker som bare juling, og jeg var veldi plaget!

yerka virket bare en periode, og stop 24 hadde ingen virkning på meg!

og for å tåle varmen bedre, så kjøp deg salttabletter på apoteket. jeg tåler varmen mye bedre når jeg tar de - enn uten. Bruker den også her "hjemme" når gradene går over 20 grader, og har det myyye bedre! :D

lykke til!

Takk for tipset om salttabletter!

Skrevet

Hmmm... Kanskje salttabletter hadde vært noe for samboer... Ikke for å kuppe tråden, men hvordan funker de? Stopper de svette fra over alt på kroppen? Får man masse vann i kroppen etter å ha brukt de?

Gjest Smaragd
Skrevet
Hmmm... Kanskje salttabletter hadde vært noe for samboer... Ikke for å kuppe tråden, men hvordan funker de? Stopper de svette fra over alt på kroppen? Får man masse vann i kroppen etter å ha brukt de?

De stopper vel ikke svetten sånn generellt, men kroppen fungerer liksom bedre i varmen - på meg iallefall. som igjen fører til at kroppen slapper av litt mer - og ikke pøser på med svette på 100% av hudflaten for å kjøle ned :)

Når jeg blir overopphetet, er jeg supersliten, supervarm, supertrøtt og supersvett!

Drikker mye, og spiser mye salt mat (chips, pommes frites, salt pålegg) men det gir meg ikke nok.

jeg fikk tipset selv fra et vennepar som er mye i syden, og de sa de hadde blitt godt hjelpt av tablettene - og det ble jammen jeg også!

Har jeg glemt å ta dem, hjelper det også litt å drikke sportsdrikker i stedet for vann. De har også salter og mineraler i seg.

Tror ikke jeg får noe vann i kroppen av tablettene, har iallefall ikke merket noe negativ effekt av dem.

Jeg sverger til salttabletter....:rødme:

Skrevet
De stopper vel ikke svetten sånn generellt, men kroppen fungerer liksom bedre i varmen - på meg iallefall. som igjen fører til at kroppen slapper av litt mer - og ikke pøser på med svette på 100% av hudflaten for å kjøle ned :)

Når jeg blir overopphetet, er jeg supersliten, supervarm, supertrøtt og supersvett!

Drikker mye, og spiser mye salt mat (chips, pommes frites, salt pålegg) men det gir meg ikke nok.

jeg fikk tipset selv fra et vennepar som er mye i syden, og de sa de hadde blitt godt hjelpt av tablettene - og det ble jammen jeg også!

Har jeg glemt å ta dem, hjelper det også litt å drikke sportsdrikker i stedet for vann. De har også salter og mineraler i seg.

Tror ikke jeg får noe vann i kroppen av tablettene, har iallefall ikke merket noe negativ effekt av dem.

Jeg sverger til salttabletter....:rødme:

Hva heter disse salttablettene?

Gjest Smaragd
Skrevet
Hva heter disse salttablettene?

Det var et godt spørsmål... har aldri sjekket :)

Men tipper de på apoteket vet akkurat hva du spør om, om du spør dem :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er veldig plaget av svette. Noen trenger såvidt deo, klart det funker med en fra Prix da... Men for meg er de langt fra gode nok. En som bare påføres et par ganger i uka høres bra ut, men jeg har jo pleid å bruke hver dag og fortsetter gjerne med det.

Jeg barberer meg i armhulene og trenger noe som kan påføres uten at huden der blir irritert, sår eller klør. Yerka høres altså ikke så bra ut... Hvilke andre?

Er Acos bra for veldig plagede?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg svetter så mye på ryggen. Dere som har prøvd, vil det han noen virknig å påføre Yerka der?

Salttabletter skal absolutt testes! :)

Gjest Smaragd
Skrevet
Jeg svetter så mye på ryggen. Dere som har prøvd, vil det han noen virknig å påføre Yerka der?

Salttabletter skal absolutt testes! :)

Yerka kan du også ha på ryggen ja :)

Jeg er veldig plaget av svette. Noen trenger såvidt deo, klart det funker med en fra Prix da... Men for meg er de langt fra gode nok. En som bare påføres et par ganger i uka høres bra ut, men jeg har jo pleid å bruke hver dag og fortsetter gjerne med det.

Jeg barberer meg i armhulene og trenger noe som kan påføres uten at huden der blir irritert, sår eller klør. Yerka høres altså ikke så bra ut... Hvilke andre?

Jeg også barberer meg, men jeg har lagt meg inn en vane å alltid gjøre det på morningen. Jeg barberer meg ca annenhver dag, så da passer jeg på å smørre på deo'en kvelden før jeg skal barbere, så da vasker jeg meg bare godt før jeg barberer. Dette fungerer veldig fint :)

Såklart hender det jeg av og til blir litt sår, om jeg har "makket" mye om natten, men ikke noe nevneverdig mye.

Acos er det eneste jeg har funnet som virker, og jeg var veldig plaget.

Jeg kunne ikke gå i rødt, blått eller grått, for da viste det så godt at jeg var våt under armene!

Yerka virket litt på meg, men jeg syns den var så lite drøy i bruk. brukte den opp på under en mnd, og så er den dyr.

Jeg bruker vanlig deo i tillegg til Acos sin. Sterilan sin deo-stick, er den eneste jeg har funnet som virker av "vanlige" deo'er

Håper jeg kan hjelpe andre her - dette er et ekkelt og flaut problem, som jeg er glad jeg er nesten helt kvitt!

(Jeg lukter forresten ikke lenger heller!!

Var mye plaget med det også, siden jeg svettet så mye. Har jo ikke mulighet til å dusje/vaske meg hele dagen!)

Lykke til folkens! ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Acos er det eneste jeg har funnet som virker, og jeg var veldig plaget.

Jeg kunne ikke gå i rødt, blått eller grått, for da viste det så godt at jeg var våt under armene!

Jeg bruker vanlig deo i tillegg til Acos sin. Sterilan sin deo-stick, er den eneste jeg har funnet som virker av "vanlige" deo'er

Jeg har skiftet mellom forskjellige roll-ons fra Sterilan, for de funker bedre enn andre merker, men ikke bra fordet. Akkurat nå bruker jeg Bio Rythm, den er ikke bra.

Er det virkelig forskjell på stick og roll-on? Får man kjøpt stick i vanlige butikker? Har ikke sett noen...

Hvilket apotek får man kjøpt Acos? Hva mer heter den, eller er det bare en?

Svette på ryggen, i ansiktet og på bena da? What to do?

Skrevet

Skal du ha noe som virkelig funker, så kommer den til å irritere huden i noe grad, det kan jeg nesten garantere deg. Jeg gjør som Smaragd (bare at jeg bruker Yerka); påfører om kvelden, barberer om morgenen. Det fungerer veldig bra. Jeg har også prøvd å bruke Yerka om morgenen et par ganger, fordi jeg hadde glemt det kvelden før, men da har den faktisk ingen effekt.

Vanlige deodoranter får meg faktisk til å svette mer av en eller annen grunn, men så lenge jeg bruker Yerka i tillegg kan jeg bruke vanlig deo de andre dagene. Liker best den uparfymerte fra Vichy (hvit kork) og Biotherm (finnes både i stick og roll-on).

Gjest Smaragd
Skrevet (endret)
Jeg har skiftet mellom forskjellige roll-ons fra Sterilan, for de funker bedre enn andre merker, men ikke bra fordet. Akkurat nå bruker jeg Bio Rythm, den er ikke bra.

Er det virkelig forskjell på stick og roll-on? Får man kjøpt stick i vanlige butikker? Har ikke sett noen...

Hvilket apotek får man kjøpt Acos? Hva mer heter den, eller er det bare en?

Svette på ryggen, i ansiktet og på bena da? What to do?

Acos 72 timer antiperspirant tror jeg den heter.

Min sterilan stick, er kjøpt på dagligvarebutikk. hvit oval pakning, med rosa sterilanmerke. den er veldig god, men jeg trenger også å bruke acos sin i tillegg. Sterilan sine roll-on'er har jeg aldri kunnet bruke, de svetter jeg bare mer av!

Du kan såklart ikke smørre inn hele kroppen, om du er veldig plaget med svette, men ta deg en legesjekk - der finnes nemlig et syndrom på konstant svetting på hele kroppen ;)

Salttablettene heter forresten Natriumklorid 500 mg

http://www.apotekhjem.no/Nettbutikk/displa...amp;prodid=1672

De også hjelper meg mye når det er varmt, jeg svetter mye mindre. på pakken står det:

1 tablett for ca. hver 1/2 liter inntatt væske.

Tas med drikke.

Erstatter salttap og forebygger slapphet ved kraftig svetting.

Virker som ei kule på meg! :ler:

Endret av Smaragd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...