Gå til innhold

Å skrive med gaffel


Gjest TS

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Eurodice
Hva ligger egentlig i uttrykket å skrive med gaffel, og hvordan har det oppstått?

Det er Øystein Sunde som er den kreative opphavsmannen til dette, tenker jeg ;-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er Øystein Sunde som er den kreative opphavsmannen til dette, tenker jeg ;-).

"Å skrive (timer/regning) med gaffel" er et uttrykk jeg har brukt i alle fall i over 20 år, så jeg tror nok ikke det er Øystein Sunde som er "synderen" ;)

Til trådstarter:

Opphavet vet jeg ikke, men jeg kan fortelle det jeg vet. :)

"Å skrive med gaffel" er et uttrykk man bruker når man skal illustrere noen som legger på ekstra på en regning...

I stedet for å skrive med en (spiss), har en gaffel 3-4 (spisser), så man kan skrive det samme mange ganger så mye.

Jeg kan komme med et eksempel:

Vi hadde arbeidsfolk hos oss... de møtte opp kl 8 om morgenen, jobbet til 11, og skrev timer for hele dagen...

De skrev timer med gaffel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trådstarter_*
"Å skrive (timer/regning) med gaffel" er et uttrykk jeg har brukt i alle fall i over 20 år, så jeg tror nok ikke det er Øystein Sunde som er "synderen" ;)

Til trådstarter:

Opphavet vet jeg ikke, men jeg kan fortelle det jeg vet. :)

"Å skrive med gaffel" er et uttrykk man bruker når man skal illustrere noen som legger på ekstra på en regning...

I stedet for å skrive med en (spiss), har en gaffel 3-4 (spisser), så man kan skrive det samme mange ganger så mye.

Jeg kan komme med et eksempel:

Vi hadde arbeidsfolk hos oss... de møtte opp kl 8 om morgenen, jobbet til 11, og skrev timer for hele dagen...

De skrev timer med gaffel

Hei!

Takk for god forklaring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Det er vel når en liten dings til 30,- pluss litt arbeid til sammen kommer på 3000,- at man begynner å lure på om de har skrevet regningen med gaffel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...