Gjest TS Skrevet 22. juni 2009 #1 Del Skrevet 22. juni 2009 Hva ligger egentlig i uttrykket å skrive med gaffel, og hvordan har det oppstått? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 22. juni 2009 #2 Del Skrevet 22. juni 2009 Hva ligger egentlig i uttrykket å skrive med gaffel, og hvordan har det oppstått? Det er Øystein Sunde som er den kreative opphavsmannen til dette, tenker jeg ;-). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2009 #3 Del Skrevet 22. juni 2009 Regning med gaffel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2009 #4 Del Skrevet 22. juni 2009 Det er Øystein Sunde som er den kreative opphavsmannen til dette, tenker jeg ;-). "Å skrive (timer/regning) med gaffel" er et uttrykk jeg har brukt i alle fall i over 20 år, så jeg tror nok ikke det er Øystein Sunde som er "synderen" Til trådstarter: Opphavet vet jeg ikke, men jeg kan fortelle det jeg vet. "Å skrive med gaffel" er et uttrykk man bruker når man skal illustrere noen som legger på ekstra på en regning... I stedet for å skrive med en (spiss), har en gaffel 3-4 (spisser), så man kan skrive det samme mange ganger så mye. Jeg kan komme med et eksempel: Vi hadde arbeidsfolk hos oss... de møtte opp kl 8 om morgenen, jobbet til 11, og skrev timer for hele dagen... De skrev timer med gaffel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 22. juni 2009 #5 Del Skrevet 22. juni 2009 "Å skrive (timer/regning) med gaffel" er et uttrykk jeg har brukt i alle fall i over 20 år, så jeg tror nok ikke det er Øystein Sunde som er "synderen" Til trådstarter: Opphavet vet jeg ikke, men jeg kan fortelle det jeg vet. "Å skrive med gaffel" er et uttrykk man bruker når man skal illustrere noen som legger på ekstra på en regning... I stedet for å skrive med en (spiss), har en gaffel 3-4 (spisser), så man kan skrive det samme mange ganger så mye. Jeg kan komme med et eksempel: Vi hadde arbeidsfolk hos oss... de møtte opp kl 8 om morgenen, jobbet til 11, og skrev timer for hele dagen... De skrev timer med gaffel Hei! Takk for god forklaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 22. juni 2009 #6 Del Skrevet 22. juni 2009 Det er vel når en liten dings til 30,- pluss litt arbeid til sammen kommer på 3000,- at man begynner å lure på om de har skrevet regningen med gaffel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå