Gjest Gjest_Gina_* Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 Hei ! Jeg har klødd en stund i rumpa og nå er det blitt sånn at hvis jeg går på do, så blør det litt..ikke i avføringen da. Jeg har hatt dette ganske lenge. I går var avføringen ganske hard, så jeg kunne ikke få den ut og holdt det inne...I dag får jeg den heller ikke ut, det gjør så vondt! Så jeg lurer på om det går an å løse opp denne avføringen, og hvordan? Hva må jeg spise for eksempel?
Carlize Skrevet 22. juni 2009 #2 Skrevet 22. juni 2009 Hei Gina. Det du beskriver er alle psymptomer for Hemorroider (ikke la deg lure av navnet, er ikke noe morro med dem.. ) For å behandle disse kan du kjøpe scheriprokt (håper jeg skrev det riktig) stikkpiller (som du må ha resept på), og scheriprokt krem (som du får uten resept på apoteket), og smøre i anusåpningen. For å løse avføringen er det mange metoder. For det første bør du være flink til å drikke nok, og få i deg fiber. Svisker, eller sviskejuice hjelper bra. Frukter som pærer, plommer, druer kan også hjelpe. Ellers kan du ta loppefrø 1 ts i et stort glass vann eller eplemost med vann, helst på morgenen. Det er lettere å komme på do om morgenen også, for de fleste mellom 8.00 og 9.00, da er det mest energi til tarmen. En annen ting du godt kan gjøre, for å hjelpe litt er å massere magen din, i økende sirkelbevegelser med klokka, samt banke litt forsiktig over tarmen. Det hjelper både mot forstoppelse og "fastlåst" luft i magen. Lykke til og god bedring
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2009 #3 Skrevet 22. juni 2009 Når du først har fått hard avføring vil jeg tro det kan være lurt å spørre på apoteket. Finnes både ting du kan drikke og "stikkpiller" som kan hjelpe deg. For å ikke få så hard avføring generelt: Drikk mye vann, spis gjerne linfrø (tilsett i frokostblanding, yoghurt o.l), spis mindre (evt mer) fiber...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå