Gå til innhold

lunsj i bilen som taaler litt varme

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi er fire venner som skal paa biltur. Den forste dagen skal vi ta med lunsj, og jeg har sagt jeg kan ordne dette.

Men det maa vaere noe som er godt (viktig :) ) og som holder seg selvom det kanskje blir litt varmt...

Noen forslag???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har en kjølebag med et kjøleelement eller to, holder maten seg fin lenge. Jeg har en sånn sammenleggbar bag jeg bruker til dette formålet.

Sist familien var på biltur, stekte jeg speltrundstykker (Hatting). Etter de var avkjølte delte jeg dem og smurte med smør, salatblad, skinke, Jarlsberg og snackpaprika. Pakket hvert rundstykke i plast. De holdt seg fantastisk gode hele turen, og ingen maste om å stoppe og kjøpe pølse.

Skrevet

Takk for god ide!

Men vi kommer ikke til aa ta med kjolebag denne gangen, selvom det kan vaere lurt, helt enig!

Andre gode forslag? :)

Skrevet

Det var nettopp en som stilte et lignende spørsmål, se denne tråden. :)

Gjærbakst holder seg jo godt, hva med kanelboller f.eks.?

Skrevet

Snurrer, horn, piroger eller lignende mat? Altså en form for deig rundt et fyll? Jeg synes horn er bedre enn snurrer, da blir det mer fyll som holder seg mykt på en måte. Bruker gjerne grov eller halvgrov rundstykkedeig som jeg kjevler ut til sirkler på rundt 20cm i diameter, så deler jeg den i seks "pizzabiter", legger på fyll og ruller fra den brede siden.

Godt fyll kan være f.eks:

Kyllingbiter, blomkål og spinat med indisk krydder/saus

Tomatsaus, skinke, løk og paprika

Lammekjøtt, gulrot, løk, stangselleri og chili

Squash, tomat, paprika og løk

Ost, gjerne en bit av en med mye smak og en klatt med kavli smøreost, da blir det både mykt og smakfullt.

eller rester av gryterett, taco, kjøttpålegg, indisk takeaway?

Jeg lager gjerne fyllet som en tykk gryte, blir den for tynn renner det ut og for store biter er tungvint og blir grisete.

Hvis du gidder kan du jo lage to typer, og ha sesamfrø utenpå den ene?

Skrevet

Frys ned oppskåret brød - og lag matpakken med frossent brød. Da holder det seg godt lenge - og pålegget blir ikke svett.

Dette fungerer også veldig bra med pizzaboller etc.

Gjest Glør
Skrevet

Jeg pleier å ta med ingredienser til salat, og kutte det opp rett før det spises.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...