twinklestar Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 Vi er fire venner som skal paa biltur. Den forste dagen skal vi ta med lunsj, og jeg har sagt jeg kan ordne dette. Men det maa vaere noe som er godt (viktig ) og som holder seg selvom det kanskje blir litt varmt... Noen forslag???
Elbereth Skrevet 22. juni 2009 #2 Skrevet 22. juni 2009 Hvis du har en kjølebag med et kjøleelement eller to, holder maten seg fin lenge. Jeg har en sånn sammenleggbar bag jeg bruker til dette formålet. Sist familien var på biltur, stekte jeg speltrundstykker (Hatting). Etter de var avkjølte delte jeg dem og smurte med smør, salatblad, skinke, Jarlsberg og snackpaprika. Pakket hvert rundstykke i plast. De holdt seg fantastisk gode hele turen, og ingen maste om å stoppe og kjøpe pølse.
twinklestar Skrevet 22. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. juni 2009 Takk for god ide! Men vi kommer ikke til aa ta med kjolebag denne gangen, selvom det kan vaere lurt, helt enig! Andre gode forslag?
Miel Skrevet 22. juni 2009 #4 Skrevet 22. juni 2009 Det var nettopp en som stilte et lignende spørsmål, se denne tråden. Gjærbakst holder seg jo godt, hva med kanelboller f.eks.?
Kvist Skrevet 22. juni 2009 #5 Skrevet 22. juni 2009 Snurrer, horn, piroger eller lignende mat? Altså en form for deig rundt et fyll? Jeg synes horn er bedre enn snurrer, da blir det mer fyll som holder seg mykt på en måte. Bruker gjerne grov eller halvgrov rundstykkedeig som jeg kjevler ut til sirkler på rundt 20cm i diameter, så deler jeg den i seks "pizzabiter", legger på fyll og ruller fra den brede siden. Godt fyll kan være f.eks: Kyllingbiter, blomkål og spinat med indisk krydder/saus Tomatsaus, skinke, løk og paprika Lammekjøtt, gulrot, løk, stangselleri og chili Squash, tomat, paprika og løk Ost, gjerne en bit av en med mye smak og en klatt med kavli smøreost, da blir det både mykt og smakfullt. eller rester av gryterett, taco, kjøttpålegg, indisk takeaway? Jeg lager gjerne fyllet som en tykk gryte, blir den for tynn renner det ut og for store biter er tungvint og blir grisete. Hvis du gidder kan du jo lage to typer, og ha sesamfrø utenpå den ene?
LilleBille Skrevet 22. juni 2009 #6 Skrevet 22. juni 2009 Frys ned oppskåret brød - og lag matpakken med frossent brød. Da holder det seg godt lenge - og pålegget blir ikke svett. Dette fungerer også veldig bra med pizzaboller etc.
Gjest Glør Skrevet 22. juni 2009 #7 Skrevet 22. juni 2009 Jeg pleier å ta med ingredienser til salat, og kutte det opp rett før det spises.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå