Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2009 #1 Skrevet 22. juni 2009 Jeg nærmer meg slutten på første trimester. Kun ei uke igjen. Jeg føler at formen er bedre. Kvalmen er borte på dagtid, men kommer av og til om kvelden etter at jeg har lagt meg. Jeg har av og til mensmurring. Noen dager har jeg kjent litt tak i korsryggen. Jeg blir litt fort bekymret. Det er nok at symptomene forsvinner, så er jeg redd for at noe er galt. Jeg mistet symptomene tidlig sist og og da mistet jeg rett etterpå. Jeg gleder meg til å komme over til 2 trimester.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2009 #2 Skrevet 22. juni 2009 Jeg har mistet en gang og ikke vært helt komfortabel med å være i første trisemester. Har omtrent ikke hatt noen symptomer, og nå gikk det over 6 uker før jeg visste at jeg var gravid. (var ikke planlagt og hadde mensen...) Hvis du er veldig bekymret ville jeg tatt en tidlig UL. Sannsynligvis må du betale selv, men det er veldig beroligende å se det lille nurket Er lenge å vente til ordinær ultralyd og at en kjenner noe når man er bekymret. Sannsynligvis går det bra
Gjest *Mim* Skrevet 22. juni 2009 #3 Skrevet 22. juni 2009 Jeg var KVALM. Syns første trimester er langt, man er ikke synlig gravid, bare uvel og trøtt. Mensmurringer kom og gikk, men mest rundt uke 5 - 8, tenker jeg. Jeg har aldri vært bekymret for å miste, men det var godt å være over 12ukersgrensa likevel. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2009 #4 Skrevet 23. juni 2009 Jeg var i svært fin form. Bare bittelitt uggen midt på dagen, rundt den tiden jeg sluttet på jobb, men ellers ingen plager. Å ja, luktesansen... jeg kunne virkelig lukte ALT rundt meg, og hva de rundt meg hadde spist flere timer tidligere, og alle små nyanser. Dette var også ganske ubehagelig. Hadde en liten blødning i uke 7, og det var kjempedeilig å se et bankende hjerte på (privat) UL, som gjorde at jeg roet meg litt ned, og klarte å slappe av og ikke stresse over manglende symptomer. Nå er jeg i uke 17 og formen er på topp, eneste som vitner om at jeg er gravid, er den raskt voksende magen
Saeria Skrevet 23. juni 2009 #5 Skrevet 23. juni 2009 Jeg hadde en ordentlig kvalmeuke fra 6/7 av. Deretter avtok det fort. Jeg ble kun dårlig de neste par ukene dersom jeg gikk for lenge mellom måltidene. Ellers ingen symptomer. Litt økt utflod, kanskje. Det er helt normalt å ikke ha symptomer også, og man må ikke ha de gjennom hele første tri for at det skal gå bra. Jeg tror mange stresser unødig over manglende symptomer, rett og slett fordi det ikke er noen som har fortalt dem at det også er normalt. Etter kvalmen forsvant, var det vel bare den økte utfloden som begynte å merkes godt i løpet av andre tri, og det første tuppet fra gutten i uke 18 en gang, som var indikasjoner på min graviditet. Morkaka mi lå på fremre vegg, og dempet alle bevegelsene hans frem til da, slik at jeg ikke kjente noen bobler/sommerfugler/fiskehaler i magen.
Gjest me Skrevet 23. juni 2009 #6 Skrevet 23. juni 2009 Det føltes som en evighet... Jeg var ikke sånn veldig spysyk, men følte meg fyllesyk hver eneste dag, i tillegg ble buksene fort for små. Orket ikke pynte meg eller gjøre noe. Var på jobb, så var det hjem å sove. I tillegg måtte jeg spise hver andre time for at jeg ikke skulle bli kvalm. Utrolig deilig å ha kommet over det stadiet. Men jeg har en venninne som er 2 uker kortere enn meg, hun har ikke hatt en eneste plage. Noen er heldigere enn andre.
Gjest imli Skrevet 23. juni 2009 #7 Skrevet 23. juni 2009 Første gangen sneglet ukene (og dagene) seg av gårde, kunne ikke vente med å runde 12 uker. Andre gangen visste jeg ikke at jeg var gravid før 6-7 uker... Og var adskillig mer avslappa. Syntes tida gikk fort. Begge gangene var jeg veldig trøtt og litt småkvalm/uvel innimellom, men generelt i forholdsvis god form.
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2009 #8 Skrevet 23. juni 2009 Jeg er i uke 10, merker ikke engang graviditeten bortsett fra muligens litt mer trøtt enn vanlig. Har til nå kun kastet opp 2 ganger, og vært lit småkvalm for mange uker siden..men veldig lite av det også. Kanskje litt mer oppblåst i magen, hvis det ikke er livmoren som skyver alt annet der inne oppover. Jo, magen fungerer utrolig tregt, må bruke litt avføringsmidler Hadde murringer i magen og noen stikinger på sidene for mange uker siden, men ingenting nå mer. Nesten så man lurer på om det er liv der, men tester viser fortsatt positivt. Ser frem til å komme over 12 uker, og kunne fortelle om det.
Arkana Skrevet 24. juni 2009 #9 Skrevet 24. juni 2009 Jeg var heldig og slapp unna alt som heter kvalme. Formen var kjempefin. Fra uke 10 og noen uker framover var jeg riktignok veldig trøtt. Synes dagene sneglet seg av gårde, og medvirkende årsak var daglige småblødninger gjennom hele første trimester. Hadde tre tidlige UL og ventetiden var lang mellom hver.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå