Gå til innhold

Begravelse til mor til god venn


Gjest loren

Anbefalte innlegg

Gjest loren

Håper noen kan flytte denne hvis den kom i feil forum...

En av de beste vennene til samboeren min, og en god venn av meg mistet mammaen sin i forrige uke.

Jeg ble ikke kjent med han før etter at vi hadde blitt "voksne" (vi er 23 og 24 nå), slik at jeg har aldri møtt mammaen hans.

Samboeren min har vært veldig mye sammen med vennen vår den siste tiden, både da mammaen var veldig syk (kreft) og nå i dagene etter at hun døde, vi har et lite barn, så jeg har ikke kunnet være med like aktivt og vært der for han som samboeren min har, men jeg er veldig glad i gutten, og tenker mye på han.

Samboeren min skal gå i begravelsen, men jeg vet ikke om det blir rart i og med at jeg ikke kjente mammaen? Samboeren min har kjent denne vennen i flere år, og har et nærmere forhold til familien sånn sett, samt at han har møtt henne flere ganger den siste tiden også.

Begravelsen er på fredag, skal jeg gå eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du vil gå, så gå. Da svigermor døde var det flere av mannens beste venner gjennom oppveksten (men som han ikke har hatt særlig kontakt med i voksen alder) som kom i begravelsen. Det var utrolig hyggelig og ble satt veldig pris på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått.

Min kjæres bestevenns far døde for noen år siden, og jeg gikk i begravelsen selv om jeg bare hadde møtt vedkommende én gang før. Du er der liksom som en støtte for både din kjære og bestevenn.

Da min far døde kom alle mine venner i begravelsen selv om de aldri hadde møtt pappa. Det satte jeg utrolig stor pris på, selv om jeg ikke helt kan ta igjen akkurat hvem som var der. Bare det å vite at jeg hadde den støtten var veldig viktig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes virkelig du skal dra. Så fremt ikke familien er veldig spesielle, så vill jeg tro de setter pris på at du kommer. Det betyr (som regel) mye for de nærmeste når mange kommer å støtter opp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal gå.

Det er utrolig fint for den som har mistet at man har gode venner som kommer begravelsen, uansett om man ikke kjenner den som blir gravlagt.

Det handler bare om å være til stede og støtte vennen deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loren

Takk for svar, jeg er nå tilbake fra begravelsen, og det var godt å være der, både for vennen vår og for samboeren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...