Gå til innhold

Fettsuging

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Jeg har vært på konsultasjon på Fornebuklinikken for fettsuging av mage og innside lår.

Jeg har type hard stor gravidmage som nesten går over grensen for midjemål på kvinner, noe jeg har hatt i alle år. Dette er fett som er så hardt at det ikke kan trenes eller slankes bort. Samme problem på innside lår, men jeg er normalt slank ellers.

Legen på klinikken sa at jeg var en fin kandidat (det sier de vel til alle) da jeg har fin elastisk hud som kommer til å trekke seg godt sammen igjen. Spørsmålet mitt til dere som har tatt fettsuging, eller kan mye om det:

Er det dumt å gjøre dette før evt. graviditet om 5-10 år? Ettersom jeg har forstått det, er dette hardt fett som ikke kommer tilbake når man først fjerner det. Jeg kommer til å holde ved like den nye kroppen med trening, sunt kosthold og hele pakka, akkurat som nå. Jeg vil bare oppleve å ha en mage og lår jeg tør vise frem!

Og hvor lang tid tar det før magen blir "fin" etter operasjon?

Om det skulle ha noen betydning er jeg i begynnelsen av 20 årene, og jeg har tenkt masse på dette.

Håper på mange svar.

Videoannonse
Annonse
Gjest fettsugd
Skrevet

Jeg svarte en tidligere gjest på samme spm. Setter inn link her - det samme er egentlig relevant for deg.

Skrevet
Jeg svarte en tidligere gjest på samme spm. Setter inn link her - det samme er egentlig relevant for deg.

Har lest der nå, men er fortsatt noe jeg lurer på.

Hva var utgangspunktet ditt når du begynte? Hvor mye for mye hadde du? Hvis den ikke ble så flat som du hadde forventet, vil jeg gjerne vite hvor mye de begynte fra.

Har selv splittede magemuskler, som gjør at magen alltid vil stå litt ut, men det gjør jeg ingenting, så lenge jeg får fjernet det harde tunge fettet som gjør magen min stor.

Gjest fettsugd
Skrevet
Har lest der nå, men er fortsatt noe jeg lurer på.

Hva var utgangspunktet ditt når du begynte? Hvor mye for mye hadde du? Hvis den ikke ble så flat som du hadde forventet, vil jeg gjerne vite hvor mye de begynte fra.

Har selv splittede magemuskler, som gjør at magen alltid vil stå litt ut, men det gjør jeg ingenting, så lenge jeg får fjernet det harde tunge fettet som gjør magen min stor.

Jeg hadde ikke spesielt stor mage. Jeg er høy og slank - tynn vil nok mange si - men med kulemage nederst. Kulemage som alltid hadde vært der selv om jeg alltid har vært tynn. Vi snakker om helt kosmetiske saker her, men likevel - den var plagsom for meg.

Kirurgen sa at det ikke var mye å ta fordi det ikke var noe særlig fett der. Jeg hadde altså ikke kulemage først og fremst pga. for mye fett, men det ligger litt i familien min å ha en slik mage, i tillegg bygger magemusklene mine litt "ut". Kanskje har jeg også bukfett som ligger "bak" og som man ikke får fjernet ved hjelp av fettsuging.

Vet ikke helt - men det var i hvert fall ikke mulig å få ut mer enn 200 gram fett og det gjorde ikke magen flat. Det tok vekk den verste "toppen" på kulemagen så sånn sett er jeg fornøyd med det for flatere enn den var har den jo blitt, men noen dramatisk forskjell er det ikke. Magen er nå ganske ujevn (et sted er det en "pølse" og rett ved siden av et "søkk" - det ser ikke helt bra ut og hvis ikke det har jevnet seg ut innen ett år kommer jeg til å klage. Blir det ikke jevnt mener jeg faktisk det er et resultat av dårlig håndverk.

Skrevet

Okey...

Spennende å se om de får tatt noe av magen min da, om mitt også er bukfett bak musklene. Dog har jeg nok betraktelig større mage enn det du hadde.

Hvor lager de snittet? Dette fortalte han ikke, kun at det ble lite.

Gjest fettsugd
Skrevet
Okey...

Spennende å se om de får tatt noe av magen min da, om mitt også er bukfett bak musklene. Dog har jeg nok betraktelig større mage enn det du hadde.

Hvor lager de snittet? Dette fortalte han ikke, kun at det ble lite.

Jeg hadde bare ett snitt (noen har to) og det overrasket meg at det kom såpass høyt opp som det gjorde. Det er på siden av magen, litt under navelhøyde. Trodde det kom under trusekanten, men det gjorde det ikke. Så når jeg går i bikini nå synes det... Akkurat det er ikke så kult. Ingen som har kommentert noe og det er ikke kjempesynlig (for det er bare et halvt cm. rent snitt), men det synes. Har dogblitt mye mindre synlig nå de siste mnd. enn det var til å begynne med.

Også får du et snitt i navelen, de sprøyter de inn et eller annet. Der er det ikke så farlig om det blir arr da men.. - det synes det og (det er egentlig ganske rødt ennå, jeg var inne rett før jul).

For å være ærlig - jeg er usikker på hvordan mitt resultat blir når det har gått ett år, men hvis det blir slik det er nå vil jeg si at inngrepet ikke var tilstrekkelig vellykket. Hvis jeg skulle skrudd tiden tilbake og gjort det på nytt ville jeg valgt Colosseumklinikken. Kan godt være at Fornebuklinikken gjør en god nok jobb, men det som uroet meg i ettertid var at veldig få andre hadde tatt fettsuging av mage der (de fleste man hører om på den klinikken får seg nye pupper). På Colosseumklinikken - og Nobel Clinic - hører man om veldig mange som gjør dette inngrepet og er fornøyd, så jeg innbiller meg at disse stedene har langt mer erfaring på akkurat dette. Som sagt; jeg vet ikke, men det er hva jeg ville valgt hvis jeg skulle velge på nytt. Vet de er litt dyrere, men det kan være verd det. Anbefaler deg å opprette en profil på www.bukplastikk.com og lese i forumet der - da vil du finne ut mye, mye mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...