Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til London noen dager i sommer, og gleder meg til å se en musikal, men kunne tenkt meg å høre om hva som er bra og ikke.

Er veeeldig begeistret for både Grease, Mamma Mia og Dirty Dancing, men er de gode som musikaler?

Phantom of the Opera, er den noe artig? Hairspray? We Will Rock You?

Noen av dere som har sett noen?! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Skal til London noen dager i sommer, og gleder meg til å se en musikal, men kunne tenkt meg å høre om hva som er bra og ikke.

Er veeeldig begeistret for både Grease, Mamma Mia og Dirty Dancing, men er de gode som musikaler?

Phantom of the Opera, er den noe artig? Hairspray? We Will Rock You?

Noen av dere som har sett noen?! :)

Har kun sett denne av de nevnte, og vil absolutt anbefale den. Bra musikk, flinke artister og veldig proff produksjon. Neste gang vil jeg gjerne se Mamma Mia :)

Skrevet

Jeg har bare sett en av de, We will rock you, og den kan absolutt anbefales!!

Skrevet

Jeg så Lion King da jeg var i London.

Likte den mye show, og de brukte salen litt også da "dyrene" kommer inn. Fin musikk som man kjenner er det jo også.

Men neste gang vil jeg se en litt mer musikal-musikal.

Gjest Frosk
Skrevet

Jeg syns Mamma Mia var veldig artig (selv om jeg trodde jeg skulle kjede meg, ble tvunget med av reisefølget ;) ) - eneste minuset var at alle publikummerne kan absolutt alle sangene, og jeg syns det ble en smule plagsomt med damene som satt bak meg og sang med av full hals (og uten heeeeeelt å treffe tonen bestandig) :fnise:

Skrevet

Jeg anbefaler også "we will rock you"

Skrevet

Lion King er fantastisk :jepp:

Men yndlingen min gjennom tidene var Fame. Bare så trist at den ikke går lenger....

Jeg vil anbefale Chicago! Var på den ved juletider, og den var flott, og utrolig sexy!

(Jeg har bare sett Mamma Mia i Berlin, og det var utrolig morsomt. Men det var mest morsomt fordi alle sangene var på tysk).

Gjest ung mor
Skrevet

har sett the phatom noen ganger - og anbefaler den å¨det Sterkeste! (jeg kommer nok til å se den igjen...)

Sunset Bouleward og cats vil jeg også varmt anbefale... går les miserable enda? i såfall er ikke den dum heller ;)

Skrevet

Kjekt å høre at det er mye bra der borte, nøyaktig som jeg trodde. Ingen som har sett Grease eller Dirty Dancing da?! :lur:

Gjest Gjest
Skrevet

Har sett Phantom og Dirty Dancing. Phantom var bra, DD hadde noen bra dansescener, men det var ikke så lett å høre hva de sa når de pratet. Litt dårlig lyd. Hun som spilte Baby var veldig lik Jennifer Grey, men Johnny Castle var ikke helt av samme kaliber som Patrick Swayze ;)

DD var på sett og vis ingen ordentlig musical, de har ikke laget musikk av dialogen. Og så har de lagt inn en del ekstra scener i andre akt som jeg syntes var unødvendige for historien. Men det var en av rollefigurene der som overrasket med en fantastisk sangstemme i andre akt... hvem det er får du greie på et stykke ut i andre akt :)

Skrevet
Kjekt å høre at det er mye bra der borte, nøyaktig som jeg trodde. Ingen som har sett Grease eller Dirty Dancing da?! :lur:

Jeg har sett Grease og Dirty Dancing i London. Jeg synes begge var kjempebra! Mye er med fra filmen. Bra dans og musikk! Til å anbefale!

Skrevet (endret)

Jeg har sett Saturday Night Fever (tror ikke den går lenger..), Blood Brothers, Miss Saigon og Wicked. Likte Wicked best :)

Miss Saigon er jo sterk, men Wicked hadde mer humor. Blood Brothers var en positiv overraskelse, hadde ikke høye forventninger men mener å huske at den var ganske bra -er noen år siden så husker ikke helt hva den gikk ut på.

Ellers har jeg sett Grease på Broadway.. helt ok!

:)

Endret av Mischa
Skrevet

Wicked!! Det er en slags prolog til The Wizard of Oz, handler om heksene...

Nå er det det eneste musikalen jeg har sett i London da, men storkoste meg. Må sies at jeg var veldig glad i både sangene og historien fra før av da. Men kanskje litt moro å ha sett er musikal som ikke er så kjent i Norge og dermed ikke alle andre har sett?

Skrevet

Elsket Wicked! Så den vil jeg anbefale (har kun sett den musikalen):P

Skal se den igjen når jeg skal til London i september:D

Skrevet

Har sett:

Cats

Phantom of the opera

Dirty Dancing

Fame

We will rock you

Les Miserables

Lion King

Sound of music

Mamma mia

Og en jeg ikke husker navnet på....

Vanskelig å si hvilken som var best, Les Miserables kanskje?

Skal forresten se Grease i august.

Gjest Gjest
Skrevet

Les Miserables!!!

Ellers er Billy Elliot fantastisk! Den er relativt ny i london, så den der i oktober, men jeg er nesten sikker på at den går fremdeles!

Skrevet

Ja, Billy Elliot går fortsatt :) guttene som spiller Billy er fantastiske!

Skrevet

Høres ut som om det er til å velge og vrake mellom GODE musikaler! Gleder meg utrolig til å oppleve dette! :popcorn:

Skrevet

I London har jeg sett Cats, Les Misérables, Blood Brothers, Phantom of the Opera, Chicago, We will rock you, Anything Goes av musicals, foretrekker andre teaterformer i utgangspunktet. Blood Brothers, Les Misérables og Chicago synes jeg var veldig verdt å se, mens Phantom var en gedigen skuffelse :/

We will rock you er ufrivillig artig fordi den er så usannsynlig teit. Storyen henger ikke på greip for alt i verden, men den har humor hvertfall :) Og ensemblet var bra!

Skrevet

Såg Lion King når jeg var i London i vår og syns den var ganske fantastisk!

Neste gang vil jeg se we will rock you, hørt mye bra om den! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...